Pietrek1 Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 (edytowane) Witam serdecznie Mam dosyć nietypowy problem. Virago odpala przy wyłączonej stacyjce, świeci się również kontrolka neutral. Dzieje sie tak nawet po dłączenia stacyjki od kostki ze złączem konektorowym. Nawet po wypieciu wszystkich kostek pod siedzeniem łącznie z tą która podaje + na cały układ sterowania oraz sterowanie stycznika do rozrusznika oraz układu w dużej obudowie pod siedzeniem(ignitor unit -firmy Denso 3LS-82305-00) oraz relay asembly. W stanie spoczynku (tzn gdy nie jest odpalony cały czas świeci kontrolka neutral (gaśnie jedynie po włączeniu biegu) Wydaje mi się, że wtedy rozłącza czujnik masę na kontrolkę. Nie mogę ustalić skąd na instalację przechodzi zasilanie skoro w stanie spoczynku stycznik rozruchowy jest wyłączony. przez cewkę tego stycznika od zacisku + nie przechodzi + na instalację bo go wypinam i dalej odpala. Dopiero rozłączenie kostki konektorowej pod siedziskiem tej najmniejszej która jest w grupie z dwoma innymi a ma 3 przewody (niebieski - nieb/biały oraz ziel/biały) powoduje zgasniecie tej kontrolki. A wówczas nie można w ogóle go odpalić. Szukałem czy nie ma gdzieś przebicia w obrębie instalacji pod siedziskiem ale nic nie znalazłem. Jak narazie to rozłożyłem ręce. Mam nadzieję, że może ktoś z bardziej doświadczonych podpowie co może być tego przyczyną. Edytowane 29 Marca 2010 przez Pietrek1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 Powiem Ci, że to robota na schemat i motocykl w jednym miejscu. A jak na to się stało?Kupiłeś taki motór. Ale schemat obowiązkowo. Jeśli masz to zapodaj tutaj.Coś się popatrzy i zaradzi. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietrek1 Opublikowano 29 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 (edytowane) Witam Virago do niedawna odpalał tj powinno być po włączeniu stacyjki. Przy wyłaczonym nie paliła się kontrolka. Było OK. Schemat dołącze ale podpowiedz jak go dołączyc. Edytowane 29 Marca 2010 przez Pietrek1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 http://www.imageshack.us/ tutaj bez rejestracji wrzucisz fotkę. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietrek1 Opublikowano 30 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 Witam ponownie Oto link do schematu http://img32.imageshack.us/img32/9773/yamahaxv250.jpg. Podaje link do drugiego schematu na którym zaznaczyłem na czerwono punkty gdzie przerwałem obwód. I pomimo tego dalej odpala. Natomiast na zielono zaznaczyłem przerwę masy która dopiero powoduje zgaśniecie kontrolki oraz uniemożliwia zapłon. http://img22.imageshack.us/img22/4294/yamahaxv2502.jpg Jak dla mnie to jest to problem nadajacy sie do programu usterka. Z tą różnicą, że powstał samoistnie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 Ja nie widzę innej możliwości jak ingerencja w instalację elektryczną. Przewód plusowy od akumulatora (czerwony) jest połączony kolejno z bezpiecznikiem głównym, regulatorem napięcia i stacyjką. Tak więc podejrzewam: 1. Podłączenie jakiś "akcesoryjnych" przewodów do akumulatora lub przewodu czerwonego 2. Stopienie izolacji w złączu stacyjki lub pomiędzy dwoma przewodami wewnątrz wiązki instalacji elektrycznej. PS. Na schemacie nie zaznaczyłeś odłączenia stacyjki (main switch). Jeśli masz taką możliwość, zrób kilka zdjęć instalacji elektrycznej pod siedzeniem w obrębie akumulatora, regulatora i stacyjki. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietrek1 Opublikowano 31 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 Jeszcze zobaczę czy przypadkiem poprzedni własciciel czegoś na dziko nie podłączył. A co z czasem spowodowało takie objawy. A jak nie da rady to postaram sie zrobić foty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dfg Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 Coś musiałeś źle zaznaczyć na tym przerobionym schemacie, bo takich cudów, żeby motocykl odpalił z odłączoną klemą + z akumulatora to nie ma. No chyba, że poprzedni właściciel ukrył gdzieś drugi akumulator :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietrek1 Opublikowano 31 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 (edytowane) Witam Podaje link do sprostowanego schematu http://img682.imageshack.us/img682/9773/yamahaxv250.jpg. Nie zaznaczyłem układu w dużej obudowie pod siedzeniem firmy Denso 3LS-82305-00) prawdopodobnie jest to ukł. zapłonowy(nie wiem który to na schemacie) oraz kostki konektorowej pod siedziskiem tej najmniejszej która jest w grupie z dwoma innymi a ma 3 przewody (niebieski - nieb/biały oraz ziel/biały a ktora gdy jest rozłączona powoduje zgasniecie tej kontrolki i nie pozwala na zapłon.Natomiast na niebiesko zaznaczyłem przerwę masy która dopiero powoduje zgaśniecie kontrolki oraz uniemożliwia zapłon gdy wszystko jest połączone. Bardzo bym prosił jakbyś mi opisał w poście językiem zrozumiałym poszczególne elementy schematu ( bez zarówek )nie mogę nigdzie doszukać się tłumaczenia. Chodzi mi o przekazniki, moduły, przełaczniki ułatwi mi to szukanie przyczyny. Edytowane 1 Kwietnia 2010 przez Pietrek1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietrek1 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Zrobiłem listę do której można dopisać polskojęzyczne nazwy: AC generator/Pickup coil- Rectifier/Regulator- Battery- Starter relay- Starting motor- Fuse”MAIN”- Main switch- Right handlebar switch- Engine stop switch- Starter switch- Clutch switch- Sidestand switch- Neutral switch- Diode- Ignitor unit- Ignition coil 1 , Ignition coil 2- Left handlebar switch- Horn switch- Pass switch- „LIGHTS” Dimmer switch- Flasher switch- Horn- Flasher relay- Headlight- Flasher light- Relay assy- Front brake switch- Rear brake switch- Tail/stop light- Thermo switch- Meter light- Fuse signal- Heater- Spark plug- Neutral switch- Carb heater- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 (edytowane) AC generator/Pickup coil-alternator Rectifier/Regulator-to jasne Battery-to też Starter relay-przekaźnik rozrusznika Starting motor-rozrusznik Fuse”MAIN”-główny bezpiecznik( prosto z aku) Main switch-włącznik główny(tutaj akurat stacyjka) Right handlebar switch-włącznik na prawej stronie kierownicy Engine stop switch-włącznik świateł stop Starter switch-włącznik rozrusznika Clutch switch-włącznik sprzęgła Sidestand switch-włącznik bocznej stopki Neutral switch-włącznik luzu Diode-dioda Ignitor unit-moduł zapłonu Ignition coil 1 , Ignition coil 2- cewka zapłonowa 1-2 Left handlebar switch-włącznik na lewej stronie kierownicy Horn switch-włącznik sygnału dzwiękowego Pass switch-włącznik długich (mrugnięcie) „LIGHTS” Dimmer switch-włącznik przyciemnienia podświetlenia Flasher switch-tutaj to znaczy włącznik awaryjnych. Horn-sygnał dzwiękowy Flasher relay-przekaźnik awaryjnych Headlight-światła Flasher light-awaryjne Relay assy- przekaźnik ale nie wiem czego Front brake switch- włącznik stopu klamka Rear brake switch-włącznik stopu noga Tail/stop light- to jasne Thermo switch- włącznik podgrzewania Meter light- podświetlenie zegarów Fuse signal- sygnał bezpiecznika Heater-podgrzewacz Spark plug-świeca zapłonowa Neutral switch-włącznik luzu Carb heater-podgrzewacz gaźników Jak coś poprawcie. Ja bym się skupił na samej kostce stacyjki.Jest wielce prawdopodobne, iż coś się pokruszyło w środku i robi zwarcie.Odłącz tylko kostke stacyjki jak napisał Banan i napisz co się dzieje. Edytowane 2 Kwietnia 2010 przez _Monter_ Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietrek1 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 (edytowane) Serdeczne dzięki za wyjasnienie Na razie muszę odpuścic bo wyjeżdzam. jak tylko wrócę to sie odezwę. pozdrawiam Edytowane 2 Kwietnia 2010 przez Pietrek1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Mysle ze Thermo switch to raczej wylacznik termiczny niz ogrzewania, engine stop swith to wylacznik silnika na kierownicy ( ON / OFF ) Reszta dobrze :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Mysle ze Thermo switch to raczej wylacznik termiczny niz ogrzewania, engine stop swith to wylacznik silnika na kierownicy ( ON / OFF ) Reszta dobrze :) Masz racę Adam.Zbyt szybko czytałem. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietrek1 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Witam Temat wyjaśniony - poprzedni właściciel podpiął pod cewkę Startera relay przewód + na dodatkowe halogeny. Poprowadził go w taki sposób że uległ przetarciu i powodował zwarcie. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.