suchy-wolk Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 Witam. Od dłuższego czasu ubolewam nad reakcją manetki ... Mianowicie, nie spotkałem się jeszcze nigdy (tak jak teraz) z przypadkiem, gdzie pociągając manetkę gazu silnik reagował z opóźnieniem. Podsumowując..Gdy na zimnym i rozgrzanym silniku pociągam za manetkę gazu to obroty skaczą dopiero po jakieś 1-2 sek. W poprzednich jednośladach pociągając manetkę od razu obroty skakały (bez żadnego opóźnienia).. Pytanie...Czy to jest możliwe, żeby ten model tak miał ? Nikt z moich rejonów nie posiada tego moto więc nie mam jak porównać, moto było w Serwisie i nie naprawili tego problemu bo nie wiedzieli co dolega. Gaźniki są wyczyszczone i zsynchronizowane i obroty ogólnie dobrze chodzą. Jednak nie wiem co dolega temu moto, jak pociągnę gwałtownie za manetkę to wtedy tak jakby przerywa obroty i w ogóle ich nie podnosi... Sama regulacja gaźników "chyba" nic nie da, ponieważ były regulowane w serwisie (chyba, że lipnie to zrobili). Czy regulacja zaworów może pomóc ? Lub na co zwrócić uwagę przy np. sprawdzaniu itp. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek29 Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 regulacja gaziora powietrze musisz ustawic zmien swiece choc watpie w to zeby to była swieca, podnies iglice wtedy zobaczysz moze pomoze i sprawdz szczelnosc miedzy gaznikiem a cylindrem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 Czy nie jest to po prostu za duzy luz na lince gazu ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suchy-wolk Opublikowano 24 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 1. Nie znam się na regulacji gaźników wielocylindrowców 2. Świece są nowiutkie (przejechane mają może z 10km) 3. Może i to jest przyczyną, da się to w prosty sposób sprawdzić bez rozkręcania ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hondodajny Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 1. Sprawdź luzy na lince wpierw 2. Spojrzyj do gaźnika 3. Sprawdź na innych świecach, u mnie kiedyś świece problemy stanowiły. 4. I tak jak powiedział bartek29 sprawdź szczelność miedzy gaźnikiem a cylindrem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suchy-wolk Opublikowano 24 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 1. Dobrze dzisiaj postaram się sprawdzić Czy linka jest odpowiednio naciągnięta. 2. Spojrzyj do gaźnika ? Co masz na myśli ? Dojście do gaźnika mam niby dobre, ale żeby go rozbierać to inna bajka. 3. Na innych świecach też problem był bo sprawdzałem 4. Mam sprawdzić szczelność na dotyk, na słuch Czy jak ? I nasuwa się pytanie..Czy ktoś się spotkał z takim problemem, że ten model tak ma..W sensie, może jakieś inne moto też tak mają, a ja szukam na marne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosma Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 Prawdopodobnie membramy w gaznikach nadaja sie do wymiany. A raczej na pewno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suchy-wolk Opublikowano 24 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 Rozmawiałem z byłym właścicielem takiego samego modelu i mówił, że miał to samo. I to nie jest wina jakiegoś uszkodzenia, tylko po prostu przy cylach V2 tak jest. On też próbował naprawić itp. i nic, pytał innych ludzi, którzy mają ten model i również każdy narzekał na ten sam problem co ja. Jednak nie wiem jak się ma sprawa do tego, że jak pociągam manetkę zbyt ostro to obroty spadają.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 Rozmawiałem z byłym właścicielem takiego samego modelu i mówił, że miał to samo. I to nie jest wina jakiegoś uszkodzenia, tylko po prostu przy cylach V2 tak jest. On też próbował naprawić itp. i nic, pytał innych ludzi, którzy mają ten model i również każdy narzekał na ten sam problem co ja. Jednak nie wiem jak się ma sprawa do tego, że jak pociągam manetkę zbyt ostro to obroty spadają.. To nie jest wina silnika tylko Twojego przerośniętego EGO i żadna regulacje silnika nie pomoże. Chcesz aby silnik gwałtownie reagował na manetkę gazu to wpierw musisz dorosnąć a potem kupić sobie motocykl Ducati 1098R i będziesz zadowolony z szybkości wkręcania się silnika bo konstrukcja samej jednostki bardzo podobna i też tylko 2 cylindry. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bor Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 Kiedyś miałem podobne objawy w jakimś moto. Wtedy łapał lewe powietrze na kolektorach. Po uszczelnieniu, było ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toolman Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 (edytowane) Piotrze ale on pisze że reakcja następuje po 1-2 sek . jeśli to prawda to trochę długo. Poza tym po gwałtownym odwinięciu moto gaśnie. Proponuje koledze suchemu kontrole i ewe. wymianę filtra powietrza. Obecny pewnie tkwi tam od nowości. Edytowane 24 Marca 2010 przez Toolman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Tak, to ostatnie stwierdzenie ze po gwaltownym dodaniu gazu gasnie nasuwa pytanie o jakosc filtra powietrza Mozesz rowniez zrobic probe wlaczajac ssanie ( lekko )i odkrecajac gwaltownie gaz - jesli natychmiast sie zdlawi to za bogato ustawione gazniki, jak pojdzie w gore z obrotami to regulacja jest za uboga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suchy-wolk Opublikowano 25 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 A więc tak, 1. Sprawdziłem linkę od gazu i faktycznie była troszkę luźna, poprawiłem i troszkę jest lepiej. 2. Gdy rozgrzał się moto (ok.5min) to pociągając gwałtownie za manetkę nie gasł i nie ma wrażenia, że zalewa go. 3. Mój tłumik/wydech pracuje bardzo ładnie = super bass itp. Ale silnik pracuje tak głośno, że zagłusza ten piękny pomruk...Co zrobić, żeby to mruczenie z wydechu było głośniejsze niż silnik ? Dodam, że nie chcę, żeby był jakiś super głośny, ani jakiś metaliczny odgłos się zrobił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 A więc tak, 1. Sprawdziłem linkę od gazu i faktycznie była troszkę luźna, poprawiłem i troszkę jest lepiej. 2. Gdy rozgrzał się moto (ok.5min) to pociągając gwałtownie za manetkę nie gasł i nie ma wrażenia, że zalewa go. Nie rozumiem. To co wina leżała w luzie na lince gazu? Poprawiłeś i już wszystko jest OK?? Weź napisz to jakoś zrozumiale po ludzku i do tematu! 3. Mój tłumik/wydech pracuje bardzo ładnie = super bass itp. Ale silnik pracuje tak głośno, że zagłusza ten piękny pomruk...Co zrobić, żeby to mruczenie z wydechu było głośniejsze niż silnik ? Dodam, że nie chcę, żeby był jakiś super głośny, ani jakiś metaliczny odgłos się zrobił. Już jest bardzo obszerny temat na ten temat więc to pytanie to nie tutaj. Ale co do tej treści to troche nie rozumiem jak "praca silnika" może zakłócać dźwięk wydobywający się z "wydechu"? Co zgrzyta ci coś tam czy co bo tego też nie rozumiem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suchy-wolk Opublikowano 25 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Nie rozumiem. To co wina leżała w luzie na lince gazu? Poprawiłeś i już wszystko jest OK?? Weź napisz to jakoś zrozumiale po ludzku i do tematu! - W pewnym sensie leżała po stronie linki gazu, czyli reagowanie manetki na obroty polepszył się. Jednak obroty i tak się podwyższają z opóźnieniem, jednak jest to wina zapewne układu V2 Już jest bardzo obszerny temat na ten temat więc to pytanie to nie tutaj. Ale co do tej treści to troche nie rozumiem jak "praca silnika" może zakłócać dźwięk wydobywający się z "wydechu"? Co zgrzyta ci coś tam czy co bo tego też nie rozumiem?? - Praca silnika, miałem na myśli serce silnika, czyli cylindry i pompa oleju (jeżeli dobrze mówię..) głośno pracują, zapewne jest to normalne, ponieważ nie ma owiewek, jednak chciałbym, żeby to dźwięk z tłumika było słychać, a nie z pracujących cylindrów. Ale faktycznie, jest o tym temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.