mobius Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 witam, proszę o pomoc. kawasaki kle 500 nie chce odpalić. świece cewki przewody ok, prąd do cewek dochodzi. Co mogło paść (moduł zapłonowy, brak masy jakiegoś elementu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 Spokojnie i powoli, aku naladowane, isra na swiecach jest, stan swiec ok, paliwo dochodzi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lionix Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 (edytowane) Zawory wyreguluj, to samo miałem no chyba ze teraz po zimie nie odpala, to naładuj aku, wiadomo, jak nadal nic to swiece, jak nadal nic to gaznik, jak nadal nc to zawory Edytowane 23 Marca 2010 przez lionix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mobius Opublikowano 23 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 sprawdziłem cewkę z podłaczoną świecą na innym akumulatorze i nie było problemu. Gdy mam ją podłaczoną u siebi to nie ma iskry jak jest wyciągnięta i zmasowana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikazemario Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 No to sobie odpowiedziałeś. Akumulator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mobius Opublikowano 23 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 czy jeżeli na cewce jest 12 v i próbuje go odpalić 3 dni i aku na czs zimy był w pokoiku naładowany, faktycznie możebyć problem z paliwem ale czy to maznaczenie jeżeli nie ma iskry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 (edytowane) czy jeżeli na cewce jest 12 v i próbuje go odpalić 3 dni i aku na czs zimy był w pokoiku naładowany, faktycznie możebyć problem z paliwem ale czy to maznaczenie jeżeli nie ma iskry Nie, brak iskry w niczym nie przeszkadza. Silnik i tak powinien działać. Miernik w rękę i zbadaj, czy dochodzi zasilanie i wysterowanie. Palnąłem posta i poszedłem szukać schematu, bo wydawało mi się, że go widziałem i jest łatwo dostępny. A tu psikus, rzeczywiście tylko mi się wydawało... Edytowane 23 Marca 2010 przez brys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 To że ładowałeś akumulator przez zimę, nie oznacza, że jest naładowany, mógł paść po prostu. Kolejną sprawą jest to, że nawet jeśli pokazuje 12v to idę o zakład, ze po wciśnięciu rozrusznika napięcie sporo spada i jest niewystarczające do tego, aby kręcić i jeszcze wytworzyć mocną iskrę. Sprawdź i wyczyść wszystkie ważniejsze połączenia, bo bez obciążenia mogą przewodzić ok, ale już pod obciążeniem mogą być spore straty w miejscach, w których kontakt jest nie poprawny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 schemat: http://www.motoinfo.yoyo.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mobius Opublikowano 25 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 naprawde sprawdziłem prąd. Ale przeczytajcie może to da wam jakiś obraz problemu ( to mój pierwszy moto i pierwszy sezon po zimie - wybaczcie jak palnę głupoty). Nie dawało mi spokoju jedno mianowice to i pod pokrywa alternatora znajduje się olej ( nie wiem czy i ile powinno go tam być). Mimo wszystko wyczyściłem go dokładnie ( olej moze masować czujniki? NP. czyjnik halla - bo chyba on daje prąd do modułu a ten z kolei do cewki?). Odziwo ku mojemu zskoczeniu pojawiła się iskara na jednym cylindrze. Próby odpalenia nie przyniosły efektu mimo wszystko. jutro sprawdze jeszcze paliwko ( suche świece), i najprawdopodobniej w następnym tygodniu zawiozę go do warsztatu( niestety). Dzięki za wszystkie sugestie i porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 To ze alternator pracuje w oleju to normalne, tyle ze czujniki Halla bedace czescia impulsatorow sa raczej po drugiej stronie walu korbowego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 (edytowane) jesli iskra pojawila sie po ( zupelnie zbednym) czyszczeniu uzwojen pradnicy z oleju to bardzo mozliwe ze "Ignition Sensor" ma gdzies przerwe w polaczeniu, ktora "naruszyles". sprawdz jego opornosc, ktora powinna wynosic 113 - 139 ohm, wyjmij go z korpusu silnika, obejrzyj i sprawdz czy nie jest gdzies uszkodzony. sprawdz tez jego podlaczenie do modulu. w ramach radosci z wiosny, manual do pobrania: http://rapidshare.com/files/368333018/Kawa..._Specs.pdf.html p.s. Panie Adamie, w serii silników EN - KLE czujnik zawiadujacy zaplonem znajduje sie w komorze pradnicy, o tu: http://img517.imageshack.us/img517/741/beznazwy1kopiaj.jpg Edytowane 26 Marca 2010 przez szynszyll Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jumbol1980 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 koledzy podepne sie do tematu poniewaz mam tez kle 5oo z 91r i tez mialem problem z odpaleniem po zimie ale to byl problem z rozrusznikiem akurat noi sciagnolem pokrywe od strony zaplonu i sie okazalo ze mam tez walniete magneto albowiem odpadl jeden magnes znalazlem na allegro magneto od gpz 500 z 91r juz po przerobce magnesow na podstawie nowszych modeli czyli magnesy sa osloniete i zabezpieczone przed odpadnieciem ale nie jestem pewny czy bedzie pasowalo do mojego kle prosze o jakies rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.