Skocz do zawartości

problem z odpaleniem


mobius
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

czy jeżeli na cewce jest 12 v i próbuje go odpalić 3 dni i aku na czs zimy był w pokoiku naładowany, faktycznie możebyć problem z paliwem ale czy to maznaczenie jeżeli nie ma iskry

Nie, brak iskry w niczym nie przeszkadza. Silnik i tak powinien działać.

 

 

Miernik w rękę i zbadaj, czy dochodzi zasilanie i wysterowanie. Palnąłem posta i poszedłem szukać schematu, bo wydawało mi się, że go widziałem i jest łatwo dostępny. A tu psikus, rzeczywiście tylko mi się wydawało...

Edytowane przez brys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że ładowałeś akumulator przez zimę, nie oznacza, że jest naładowany, mógł paść po prostu. Kolejną sprawą jest to, że nawet jeśli pokazuje 12v to idę o zakład, ze po wciśnięciu rozrusznika napięcie sporo spada i jest niewystarczające do tego, aby kręcić i jeszcze wytworzyć mocną iskrę. Sprawdź i wyczyść wszystkie ważniejsze połączenia, bo bez obciążenia mogą przewodzić ok, ale już pod obciążeniem mogą być spore straty w miejscach, w których kontakt jest nie poprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naprawde sprawdziłem prąd. Ale przeczytajcie może to da wam jakiś obraz problemu ( to mój pierwszy moto i pierwszy sezon po zimie - wybaczcie jak palnę głupoty). Nie dawało mi spokoju jedno mianowice to i pod pokrywa alternatora znajduje się olej ( nie wiem czy i ile powinno go tam być). Mimo wszystko wyczyściłem go dokładnie ( olej moze masować czujniki? NP. czyjnik halla - bo chyba on daje prąd do modułu a ten z kolei do cewki?). Odziwo ku mojemu zskoczeniu pojawiła się iskara na jednym cylindrze. Próby odpalenia nie przyniosły efektu mimo wszystko. jutro sprawdze jeszcze paliwko ( suche świece), i najprawdopodobniej w następnym tygodniu zawiozę go do warsztatu( niestety). Dzięki za wszystkie sugestie i porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli iskra pojawila sie po ( zupelnie zbednym) czyszczeniu uzwojen pradnicy z oleju to bardzo mozliwe ze "Ignition Sensor" ma gdzies przerwe w polaczeniu, ktora "naruszyles". sprawdz jego opornosc, ktora powinna wynosic 113 - 139 ohm, wyjmij go z korpusu silnika, obejrzyj i sprawdz czy nie jest gdzies uszkodzony. sprawdz tez jego podlaczenie do modulu.

 

w ramach radosci z wiosny, manual do pobrania:

 

http://rapidshare.com/files/368333018/Kawa..._Specs.pdf.html

 

p.s. Panie Adamie, w serii silników EN - KLE czujnik zawiadujacy zaplonem znajduje sie w komorze pradnicy, o tu:

 

http://img517.imageshack.us/img517/741/beznazwy1kopiaj.jpg

Edytowane przez szynszyll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy podepne sie do tematu poniewaz mam tez kle 5oo z 91r i tez mialem problem z odpaleniem po zimie ale to byl problem z rozrusznikiem akurat noi sciagnolem pokrywe od strony zaplonu i sie okazalo ze mam tez walniete magneto albowiem odpadl jeden magnes znalazlem na allegro magneto od gpz 500 z 91r juz po przerobce magnesow na podstawie nowszych modeli czyli magnesy sa osloniete i zabezpieczone przed odpadnieciem ale nie jestem pewny czy bedzie pasowalo do mojego kle prosze o jakies rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...