samolot Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 (edytowane) Wiem, że raczej przewodów wysokiego napięcia się nie diagnozuje w praktyce tylko okresowo wymienia na nowe. Jeśli jednak zaszła by taka konieczność to w jaki sposób się to wykonuje? Jeśli mnie pamięć nie myli to mierzy się oporność takowych przewodów. Jakie wartości rezystancji przewodów wysokiego napięcia dyskwalifikują je z dalszej eksploatacji? Edytowane 22 Marca 2010 przez samolot Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 (edytowane) Mierząc rezystancję przewodu sprawdzisz tylko jego przewodność prądową. Tutaj jest drugie dno. Skuteczność izolacji. Przewód, który przebija do masy pokaże Ci prawidłowa rezystancję ale będzie siał do masy, a co za tym idzie, będzie gubiona iskra. Pomiar skuteczności izolacji, zwłaszcza w przewodach wysokiego napięcia to inna bajka i multimetrem tego nie zrobisz. W motocyklach mogą być stosowane przewody o prawie zerowej rezystancji ponieważ zakłucenia elektromagnetyczne, które powodują wcale nie przeszkadzają.(radia się nie słucha). Wartości podawane są w serwisówkach.Z reguły są to zakresy 3-25 kiloomów (mogę się odrobinę mylić). Kiedys kupiłem sobie na metry przewód ze stalową plecionką i sam zarobiłem końcówki(w aucie).Służyły mi bardzo długo, aż do sprzedaży. Edytowane 22 Marca 2010 przez _Monter_ Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawcu2 Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 zapal moto w nocy zgaś światło i popatrz na kable będziesz widział czy gdzieś któryś przebija tak się kiedyś domowymi sposobami sprawdzało przewody i fajki w aucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 zapal moto w nocy zgaś światło i popatrz na kable będziesz widział czy gdzieś któryś przebija tak się kiedyś domowymi sposobami sprawdzało przewody i fajki w aucie Dobrze, iż zaznaczyłeś, że w aucie. A po drugie to nie zawsze widać. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nice Gay Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 obkładasz przewód mokrą szmata, i odpalasz, jak bedzie kopać to znaczy że przewód szmelc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Polecam IGNITION MATE...ale nie wiem, czy wydanie ok 3000pln na urządzenie będzie motywacją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 (edytowane) Coraz ciekawiej się robi. Co Ty NG jackass jesteś???, bo że gej to wiem. 20000 volt w impulsie o takiej częstotliwości może poważnych problemów narobić. Ciekaw jestem czy obecność napięcia w gniazdku 220V sprawdzasz językiem? Edytowane 22 Marca 2010 przez _Monter_ Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nice Gay Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 to sa tylko impulsy pradu stałego. nikt ci nei kaze sciskac mocno szmaty tylko ja dotykac najlepiej jednym palcem, wtedy napiecie maleje przechodzac przez naskorek, ostatnio sprawdzilem to w mojej bułce, jeden przewod byl klepnięty, wymieniłem oba tak na wszelki wypadek, i nadal zyje skoro pisze tego posta ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandżo Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 (edytowane) Można to sprawdzić za pomocą zwykłego atomizera wody, takiego samego którego używa się podczas prasowania ubrań żelazkiem. Ciemne pomieszczenie, odpalasz silnik, pryskasz po przewodach tym atomizerem, jeśli iskrzy to przewody uszkodzone. Sprawdziłem i działa, 1 przewód był niesprawny w silniku R4. Edytowane 22 Marca 2010 przez gandżo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 (edytowane) to sa tylko impulsy pradu stałego. nikt ci nei kaze sciskac mocno szmaty tylko ja dotykac najlepiej jednym palcem, wtedy napiecie maleje przechodzac przez naskorek, ostatnio sprawdzilem to w mojej bułce, jeden przewod byl klepnięty, wymieniłem oba tak na wszelki wypadek, i nadal zyje skoro pisze tego posta ;) "To są tylko impulsy prądu stałego". Ech, nie wiem co napisać na Twoje stwierdzenie ale chyba nie masz bladego pojęcia o tych "tylko impulsach prądu stałego" . Ty sprawdziłeś to dotykając palcem.Kilka osób, które przeczyta Twój post złapie grabą i im dłonie pozaciska. Gandżo podał ciekawy sposób i napewno bezpieczny. BTW przewody wymienia się wszystkie, jak świece. Wymiana jednego pomoże raczej na krótki czas.Jak jeden się wysypał to i reszta się wysypie.Pracuja w tych samych warunkach w takim samym czasie.Od pierwszego momentu pracy przewodu napięcie szuka drogi do masy.Izolacja traci swoją rezystancję. Można sobie skórę na siedzeniu taśmą lepić, malować akwarelami plastiki ale skuteczność układu zapłonowego ma wpływ na wiele elementów silnika jak i samego spokoju ducha podczas podróżowania. Edytowane 22 Marca 2010 przez _Monter_ Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monster Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 (edytowane) Ok, mi właśnie jeden przewód padł bo iskra skacze jak oszalała. Jaki przewód trzeba kupić żeby dociąć i zrobić to sobie w domu? To musi być jakiś specjalny czy wystarcz jak będzie o takiej samej średnicy izolacji/środka? Edytowane 22 Marca 2010 przez Monster Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszekm Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Możesz kupić do swojego motocykla przewody dedykowane razem z tzw. fajką na świecę. Można tez kupić same przewody i je dociąć. Zależy od Ciebie czy jesteś na tyle obeznany z tematem żeby zrobić to profesjonalnie, solidnie i co najważniejsze bezpiecznie. Poszukaj w sieci jest tego mnóstwo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawcu2 Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 przewód do świec ale najlepiej ngk oryginał na allegro znajdziesz ja bym wymienił fajki od razu przy 1 robocie i świece i masz na jakis czas święty spokój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monster Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 (edytowane) Przewody dedykowane jednak za duży wydatek, chyba że wiecie gdzie można kupić taniej niż w serwisie? Na allegro żadnych nie znalazłem niestety. Większość rzeczy robię sam także nie będzie problemu, chciałem się tylko upewnić czy mogą to być przewody "uniwersalne". Thx. Edytowane 22 Marca 2010 przez Monster Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.