bienioq Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 witam. Mam problem z przednim hamulcem w 1000rr2005r a mianowicie cały czas się zapowietrza. wystarczy trochę pośmigać i się zapowietrzy. po odkręceniu odpowietrznika wszystko jest ok lecz nie na długo.... może ktoś się z tym spotkał jak temu zaradzić pomocy??? ( czy jakość płynu ma jakieś znaczenie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Skoro nie cieknie Ci z cylinderków to masz nieszczelną pompe - więc albo wymieniasz gumki na niej, albo wymieniasz pompe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bienioq Opublikowano 19 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 (edytowane) Skoro nie cieknie Ci z cylinderków to masz nieszczelną pompe - więc albo wymieniasz gumki na niej, albo wymieniasz pompe czy będą jakieś oznaki na pompie wycieki czy coś jak to sprawdzić cz pompa jest walnięta??? czy takie gumki można kupić na allegro a może w jakimś sklepie . jak one sie nazywają fachowo bo za bardzo sie na tym nie znam... pozdr Edytowane 19 Marca 2010 przez bienioq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 pompę odpowietrzysz związując klamkę na noc trytytką - jak po nocy będzie twardy hebel to masz winowajce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bienioq Opublikowano 19 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 (edytowane) pompę odpowietrzysz związując klamkę na noc trytytką - jak po nocy będzie twardy hebel to masz winowajce pod pompować parę razy i związać klamkę na noc na zaciśnietej o to chodzi???? Edytowane 19 Marca 2010 przez bienioq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raczek_6 Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 1. Płyn hamulcowy wymienia się co max. 2 lata , stary płyn ma tendencje do wcześniejszego gotowania się co pogarsza skuteczność hamowania i może prowadzić do zapowietrzania, ponieważ płyn ma właściwości hydroskopijne tzn pochłania wodę z otoczenia która obniża temperaturę wrzenia płynu hamulcowego. 2. Po kilku hamowaniach czy od razu po jeździe jest słabszy hamulec ? Mogą być lekko skrzywione tarcze co też będzie powodowało słabszy hamulec (krzywa tarcza odpycha klocki hamulcowe). Zacznij od wymiany płynu hamulcowego na nowy DOT4 (np.:Motul RBF600) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 zaciskasz bez pompowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bienioq Opublikowano 20 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 1. Płyn hamulcowy wymienia się co max. 2 lata , stary płyn ma tendencje do wcześniejszego gotowania się co pogarsza skuteczność hamowania i może prowadzić do zapowietrzania, ponieważ płyn ma właściwości hydroskopijne tzn pochłania wodę z otoczenia która obniża temperaturę wrzenia płynu hamulcowego. 2. Po kilku hamowaniach czy od razu po jeździe jest słabszy hamulec ? Mogą być lekko skrzywione tarcze co też będzie powodowało słabszy hamulec (krzywa tarcza odpycha klocki hamulcowe). Zacznij od wymiany płynu hamulcowego na nowy DOT4 (np.:Motul RBF600) po kilku hamowaniach się zapowietrzają. z 5 razy można zahamować i koniec. odkręcę odpowietrznik lewy i wszystko jest ok. bez przedniego hamulca to masakra... pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 po kilku hamowaniach się zapowietrzają. z 5 razy można zahamować i koniec. odkręcę odpowietrznik lewy i wszystko jest ok. bez przedniego hamulca to masakra... pozdr Rzeczywiście wygląda to na pompę, albo inne miejsce gdzie zasysa powietrze które wpompowuje do zacisku po kilku hamowaniach i koniec. Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bienioq Opublikowano 21 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 (edytowane) Rzeczywiście wygląda to na pompę, albo inne miejsce gdzie zasysa powietrze które wpompowuje do zacisku po kilku hamowaniach i koniec. jest jakiś sposób na sprawdzenie czy to pompa???? żeby na darmo kasy nie wywalać?? (jeśli to pompa gdzieś zasysa powietrza to powinno się zapowietrzyć po kilku naciśnięciach klamki na sucho????))))))? Edytowane 21 Marca 2010 przez bienioq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 To dosyć nowy motocykl i awaria pompy hamulcowej była by wyjątkowym pechem. Chyba że ktoś zalewał wcześniej płyn sylikonowy? Jak wciskasz na postoju to ci się nie zapowietrza? Jak jeździsz nie czuć że hamulce się przegrzewają? Zaciskałeś na noc trytytkom tak jak pisał towdie? Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bienioq Opublikowano 21 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 To dosyć nowy motocykl i awaria pompy hamulcowej była by wyjątkowym pechem. Chyba że ktoś zalewał wcześniej płyn sylikonowy? Jak wciskasz na postoju to ci się nie zapowietrza? Jak jeździsz nie czuć że hamulce się przegrzewają? Zaciskałeś na noc trytytkom tak jak pisał towdie? na postoju się nie zapowietrzają. tylko podczas jazdy jak się parę razy zahamuje. zaciskałem na noc tzn. na jakieś 17godz i jak i jak zwolniłem trykotke to się nie zapowietrzyły... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mor Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 (edytowane) Cebry w ogóle mają te pompy jakieś badziewne. W sc59 po ostrym pogonieniu zawsze hamulec stawał się bardziej miękoszczak. Wkurzało mnie to, jak u kumpla na bandziorze klamka dalej twarda jak skała a u mnie taka guma. Choć trzeba przyznać, że skuteczność hamowania nie spadała, ale trzeba było głębiej cisnąć klamkę - pojawiał się pusty skok. Wymieniłem pompę na brembo rcs19 i jest fantastycznie. Edytowane 22 Marca 2010 przez Mor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.