sil Opublikowano 8 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2004 Dzisiaj jeżdząc w terenie niestety sprawiłem szkode mojemu Derbikowi ;) , otóż na postoju już w mieście zauwazylem,ze moja tylnia oponka jest od strony "bocznej" (ta częśc opony która nie dotyka asfaltu) z lewej strony (jeśli staniemy za motocyklem) jakby w 1 miejscu poszczerbiona :(Wydaje mi się,że jak robiłem kółeczka musiałem się nadziać na coś ostrego,jakis wredny kamyczek (mam nauczke zebym ich juz nie robi :( ),jutro spróbuje podbić do wulkanizatora..czy myśliscie,ze da się to zrobić,czy czeka mnie nowa oponka ?Czy wam się coś podobnego przydażyło podczas jazdy w terenie?Czy mogło to być spowodowane złym ciśnieniem powietrza w gumie?No i ile szacunkowo kosztuje nowa tylna kostka 3.50x18 ( i ew odrazu przednia 2.50x21) ?Prosze o odpowiedzi ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 8 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2004 Tylnia to wydatek od 150 - 300 zł w zależnosci od firmy. Ja używam mitasów, jedne z najtańszych ale nie nażekam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Słabek Opublikowano 8 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2004 o :?: 8) widze, że nareszice przyszedł ktos na forum od Sendy 8) ja również mam derbika :( ostatnio zmieniałem kapcie na Mitasy, na przód włozyłem 80/100/21, a na tył 110/80/18. Gumy są firmy Mitas i sprawują się w terenie naprawdę super :( polecam je gorąco każdemu, zwłaszcza, że cena jest naprawdę przyzwoita, przód około 160zł, a tył 190zł 8) w sumie około 350zł za rasową i crossową kostkę, na której w lesie czy na torze można ostro łupic przed siebie 8) jeśli chodzi o jakieś wyszczerbienia to się nie martw ;) jeśli znajdują się one na klockach to nie ma powodów do obaw, jeśli natomiast pękła ci powierznia opony to już wtedy możesz być narażony na rozlecenie się całej gumy :D dlatego radzę Ci ją dokładnie obejrzeć i zdecydować czy jazda na niej nadal będzie bezpieczna :? jednak napewno uszczerbki te nie są spowodowane kręceniem bączków na kamyczkach :( nie raz wydurniałęm się na piaskowniach, żwirowiskach czy też kamienistych podłożach i nic się złego z oponami nie działo, po za zwykłym ścieraniem się... :( w momencie kiedy kręcisz bączki na asfalcie oponka klocki oponki lekko sie nadrywają, ale to nic poważnego :( pzdr :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduras Opublikowano 9 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2004 Tak bez wątpienia znaczenie na to mogło mieć ciśnienie w oponach przez co nastopiło tak zwane wyz ąbkowanie(mam ojca wulkanizatora to wiem :mrgreen: ) a oponka to tak z 200zeta będzie kosztować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sil Opublikowano 9 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2004 w sumie to dzwoniiłem przed chwilą do mojego dealera pytać się o oponke,przedstawiłem mu styuacje i powiedział,że moge jexdzić na 100% w terenie,ale jeśli poruszam się po drogach to może się coś z nią zdażyć,chociaż wątpi :? nie wiem co myslec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Słabek Opublikowano 9 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2004 w sumie to dzwoniiłem przed chwilą do mojego dealera pytać się o oponke,przedstawiłem mu styuacje i powiedział,że moge jexdzić na 100% w terenie,ale jeśli poruszam się po drogach to może się coś z nią zdażyć,chociaż wątpi :? nie wiem co myslec Pewnie chodziło mu o prędkość. W terenie nie osiągniesz na Derbiku więcej jak 70km/h (próbowałem :twisted: ) za to na asfalcie polecisz nawet do 100km/h, a przy tej prędkości wystarczy, że wpadniesz w jakiś mały ubytek na drodze, których nam w Polsce nie brakuje, i zaczyna się walka o życie, gdzie opona jest narażona na pęknięcie, szczególnie wadliwa... :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sil Opublikowano 11 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2004 Jutro bede wybierać oponke...zauwazylem jak ogladalem oponki,ze jest podzial na corssowe i enduro...o ile sie nie myle to crossowe to ta kostka,a enduro to takie bardziej paski,ale też dużo gumy ? ?jeśli to prawda to mam teraz enduro....różnica między nimi polega na tym ,że owe ogumienie enduro nadaje sie bardziej na asfalt do jazdy?A jaka jest różnica cenowa między oponkami cross a enduro...?bo w takim razie bede musial albo przód i tył ogumienie wymieniać dając kostke ,albo z tyłu enduro,bo z przodu mam enduro...(jak i tą uszkodzoną teraz z tylu.)czekam na odp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 11 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2004 Wyczynowe opnony enduro i crossowe róznią sie praktycnie tylko wysokością kostki.Tobie chodzi raczej o takie bardziej uniwersalne oponki enduro. Jezeli chodzi o jazde po asfalcie to crossowe nie nadają się do tego. nawet mają taki napis z boku. NOT FOR HIGWAY USE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Słabek Opublikowano 12 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2004 Jezeli chodzi o jazde po asfalcie to crossowe nie nadają się do tego. nawet mają taki napis z boku. NOT FOR HIGWAY USE.teoretycznie tak, ale ja juz śmigam któryś tydzień i jakoś żyję :( no dobra, fakt, na rondach często zalicza się spore odjazdy tyłka, ale cóż... w terenie taka guma nie ma porównania do kapcia enduro 8) teraz jestem w 95% pewien, że nie złapię na zakręcie poślizgu i każdy łuk czy profil biorę prawie na max`a możliwości motoru, bo jednak zawsze jakaś rezerwa musi być... ;) (np. jakiśkorzeń, ktoś mógł zostawić butelkę...) zastanów sie, bo jeśli masz zamiar śmigać w terenie, a mają Serdnę R i nie latając w plenerze to grzech, to warto zainteresować się crossówkami 8) ja jestem z zakupu b. zadowolony :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 12 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2004 Chodzi jeszcze o to, że taka kostka stasznie szybko sie zdziera na afalcie. Jak jak cr odkrece na asfalcie to widać slady kostki zostawione . Mitas robi prawie każdy rodzaj opony w 2 werjsach soft i hard. Róznia się twardością gumy. Jezlei jeżdzisz też po asfalcie to warto wybrać hard.Słabek ma racje jak jeżdzisz dużo w terenie to najlepsza by była opona crossowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sil Opublikowano 12 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2004 Chodzi jeszcze o to, że taka kostka stasznie szybko sie zdziera na afalcie. Jak jak cr odkrece na asfalcie to widać slady kostki zostawione . Mitas robi prawie każdy rodzaj opony w 2 werjsach soft i hard. Róznia się twardością gumy. Jezlei jeżdzisz też po asfalcie to warto wybrać hard.Słabek ma racje jak jeżdzisz dużo w terenie to najlepsza by była opona crossowa.hmm...ale musisz pamiętać też,ze senda to 50ccm ,a Ty jeździsz na większej pojemności...i przeniesienie napędu jakby nie było jest inne (dla mojego szczęścia w tym przypadku gdyż kostka zużywa się wolniej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 20 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2004 a czy jest jakas róznica miedzy hard a soft jesli sie jezdzi po terenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduras Opublikowano 20 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2004 No jest różnica, a soft i hard to chodzi o to jak i gdzie jeździsz to dobierasz czy chcesz miękko czy trawdą, proste nieprawdarz?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 20 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2004 no wlasnie dlatego pytam jaka jest roznica w terenie na miekkiej i twardej oponie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 20 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2004 i mam dodatkowo pytanie:którą z tych opon najlepiej wybrać http://www.mitas.motocykle.pl/cross.html ?głównie do jazdy po torze ale tez do enduro, i praktycznie zero jazdy po asfalcie. Głównie biore pod uwage modele C04 C06 C10 C12 bo raczej reszta do ostrej jazdy sie nie nadaje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.