granat Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 (edytowane) Remontujac WFM-ki zauwazyłem ze jest mase róznic, moze zbierzemy wszystko w jedna całosc?To co ja zauwazyłem, 1)Lampy- to roku 62 produkowano lampy krótkie , bez licznika, w okolicach tego roku pojawiaja sie lampy długie, mam 62 rok i własnie fabrycznie zamontowana jest krótka, potem montowano lampy długie z licznikiem w srodku, wymienne z lampami do WSK 2)liczniki-pierwsze 2-3 lata produkcji bez licznika, nastepnie w pólce potem w lampie sygnowane WFM, WSK inne 3)baki, pierwsze wersje montowano na szpile do ramy, przewaznie z kratka, potem pod koniec lat 50-tych juz kratka znikneła ale szpile pozostały, koncówki lat 50-tych juz miały bak mocowany przy pomocy tasmy łapanej przy główce ramy i zakrecana sruba przy siedzeniu na takiej profilowanej blasze, wszystkie miały korki z boku, wczesniejsze aluminowe, pózniejsze z białego plastiku, WSK inne baki wlew na srodku korek blaszany 3)narzedziówki-pierwsze wersje okragłe, takie jak w SHL-M04 montowane tylko w wersji bez licznika, potem 2 trójkątne, z miejscem na akumulator, uwaga!!!Blacha maskujaca w srodku bez filtra, filtr był mocowany tylko w WSK 4)błotnik tylny wczesne wersje (do bezlicznikowej) miały błotnik bez dziur do mocowania podstawy akumulatora pózniejsze juz miały 3 dziury, profil bez zmian, błotniki pózniejsze zamienne z WSK, WFM sygnowany kalkomania "M06" nad lampa 5)ośki tylnego koła, wczesne wersje miały dwie oski, jedna krótka druga długa, słuzyło to temu, ze sciagajac koło beben z zebatka zostawał przykrecony do ramy, oska drugiego typu była tylko jedna długa, ośka z póznej WSK mimo podobnego wygladu nie pasuje do WFM, jest grubsza, oski od typów wymienne 6)napinacz łancucha, do 62 roku stosowano normalne naciagacze, na srubie i blasze w litere "U" potem własnie....takie jak w komarze, na mimosrodzie(mam taka wersje) 7)silnik, poczatkowo skosna głowica, potem juz normalna typowa dla WFM 8)tłumik- wczesne wersje mniej wiecej do konca lat 50-tych miały rybke, potem robiono tłumik dzielony okragły, WSK miała inny zgrzewany, nierozbieralny 7)lampy tylne-wczesne bezlicznikowe miały łezke taka jak w SHL M04, potem te standartowe duże kanciaste a mniej wiecej od 62 wprowadzano juz duze klosze okragłe takie jak w Junaku czy SHL M11, z tego co zauwazyłem, oba modele lamp były pakowane zamiennie-pewnie braki w zaopatrzeniu Wczesne WFM nie maja prostownika selenowego w lampie. To na razie wqszystko co mi sie przypomniało, jak ktos cos jeszcze zauwazył pisac, Edytowane 15 Marca 2010 przez granat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 17 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Jeszcze podnózki pasażera, do 62 robiono je z kawałka profilowanej blachy, potem takie jak w WSK rurka z duża guma i zmiana silnika w roku ok. 62/63 WFM M06 S34 zostaje zunifikowana do wszystkiego co poruszalo sie po drogach, ma cylinder od 150 ale pojemnosc 125, cała boczna kape silnika od strony zapłonu jak w 150-175 zamiast dzielonej, gaznik G-20M, i zmieniono przełozenia w skrzyni biegów, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 (edytowane) WFM M06 S34 zostaje zunifikowana do wszystkiego co poruszalo sie po drogach, ma cylinder od 150 ale pojemnosc 125, cała boczna kape silnika od strony zapłonu jak w 150-175 zamiast dzielonej, gaznik G-20M, i zmieniono przełozenia w skrzyni biegów, Chyba niejasno napisałeś, albo czegoś nie kumam. S34 bazuje na silnik S06 z SHL M06U/T. Różni się zasadniczo cylindrem i głowicą o poj.125ccm. Pokrywy boczne ma już z paskami i napisem "W-F-M" czyli takie jak S-32 w SHL M11. W silnikach S01 z WFM były różnice w skrzyni biegów. Koło II biegu z=28 w poprawionej wersji miało półokrągłe podcięcia w wielowypustach koła i wałka, także "długi" wielowypust na wałku w późniejszej wersji miał półkoliste podcięcie, wszystko to miało zapobiegać wypadaniu II biegu. Należy też zwrócić uwagę na 3 różne długości wałków pośrednich w tych silnikach i pokrewnych. Oczywiście wszystkie pasują zamiennie na pierwszy rzut młotka...yyy...oka ale jednak się różnią. Podejrzewam że najdłuższy z tych wałków pewnie pochodzi z rodziny silników S-32. Edytowane 17 Marca 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek.woo Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 3)narzedziówki-pierwsze wersje okragłe, takie jak w SHL-M04 montowane tylko w wersji bez licznika, potem 2 trójkątne, z miejscem na akumulator, uwaga!!!Blacha maskujaca w srodku bez filtra, filtr był mocowany tylko w WSK WFM miały trójkątne puszki i między nimi blachę bez filtra w roku 1957 (jeszcze gaźnik G16), później miały już filtr powietrza umieszczony między puszkami i gaźnik G20. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 17 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Tak, filtr miedzy puszkami pojawił sie w latach 62/63, wtedy postanowiono maxymalnie zunifikowac czesci do produkowanych motocykli, stad, wyglad silnika S-34 bardzo zblizony w róznych motongach a pojemnosci i przełożenia rózne, od 125-175, stad legenty o WFM 150cm* Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 SKoro takiś cfaniak :biggrin: Panie Granacie, powiedz mi jaką kierownicę powinienem mieć w swojej WFM bo to jeden z elementów których mi brakuje od kiedy pamiętam. Nie sugeruj się rocznikiem z Bikepics bo źle wpisałem. To jest bodajże `61 rok lub troszkę późniejszy, nie pamiętam dokładnie. http://bikepics.com/members/lehoom/59m06/ Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 29 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 (edytowane) Z tego co widac to WFM jeszcze sprzed unifikacji, wiec bedzie miała na 100% kierownice rurowa, z klamkami aluminowymi, po 62-3 to juz była wolna amerykanka, pojawiaja sie juz zamiennie te z WSK ze zgrzanymi mocowaniami klamek, tu fotki kiery z Fumy i z WSK Fuma: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...78ed7a334d.html WSK : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...38ad3194f7.html Edytowane 29 Marca 2010 przez granat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 Mhm. Dzięki. Tak sobie myślę że ta z alu dźwigniami chyba jest "trudniejsza" bo więcej elementów będe musiał szukać. Na sklepie mam jakieś alu uchwyty ale chyba tylko jeden został, kolejne są już współczesne, rzemieślnicze i kiepsko się prezentują. :banghead: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 Moge sie mylic ale wydaje mi sie ze to aluminiowe zastapily metalowe i takie powinien miec Quirm w swojej maszynie :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 (edytowane) Też mnie się wydaje że odlewy alu powinny być krokiem do przodu względem spawanych odlewów które znamy z WSK, ale znając życie to pewnie w ostatnich latach produkcji WFM wkładali do nich części z WSK czyli kierownice ze spawanymi uchwytami. Takie moje podejrzenia. W SHL też były 2 typy klamek, pierwsze z blaszanymi obejmami i 2 śrubami mocującymi a później już takie jak alu odlewy z WSK/WFM. Edytowane 29 Marca 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 29 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 Moge sie mylic ale wydaje mi sie ze to aluminiowe zastapily metalowe i takie powinien miec Quirm w swojej maszynie :wink: Wiec sie mylisz:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 NIe mowie nie... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 (edytowane) Dodam slow kilka w kwestii sprostowania: Zbiornik paliwa: stary typ (mocowany na szpilke) mial dwie wersje, w pierwszej kratka byla przykrecana na 4 wkrety bodajze M5 do tulejek w zbiorniku, a szpilka mocujaca osobno, druga wersja miala kratke przyspawana do szpilki i tylko podparta na zbiorniku poprzez dystanse z wezyka gumowego. W starszych typach kranik paliwa przesuwany, w pozniejszych (zbiornik mocowany na tasme stalowa) kranik z odstojnikiem, jak w Komarze. Stary typ mial korek z miarka na olej. Predkosciomierz- dwa typy tarczy, starsze byly aluminiowe a pozniejsze plastikowe. Wydaje mi sie ze predkosciomierz wystepowal od poczatku produkcji, nie bylo WFM bez "licznika" Pierwsze roczniki mialy inne kartery (mam takie w posiadaniu), otoz na skrzyni korbowej maja zamek (cos jak Junak M07), oczywiscie wyjscie na dwa przewody z pradnico-iskrownika (ze wzgledu na brak akumulatora a co za tym idzie- brak ladowania). W takich silnikach montowano kosz sprzeglowy na waski lancuch, nie mierzylem go ale tak "na oko" cos ok. 4-5 mm (szerokosc kola lanc.) O cylindrach, glowicach i gaznikach chyba wiedza wszyscy (gaznik G16 i G 20) Pokrywa sprzegla-w pierwszych rocznikach litery WFM stylizowane w okregu, pozniej duze litery WFM w poziomie wypukle, nastepnie male litery WFM w poziomie wklesle w takim pasku wzdluz pokrywy (oczywiscie mowa o silniku S01, w S34 byl jeden rodzaj pokryw) Oprawa rolgazu-pierwsze roczniki maja taka polokragla inaczej mocowana, nastepne juz dzielona jak w WSK, tak samo lewa manetka w starszych typach posiada zaslepke aluminiowa, pozniejsze juz cale z tworzywa Pokrywa pradnico-iskrownika: roznice w wytloczonym znaczku, pierwsze maja cos w stylu jakiegos miernika, taka skrzynka ze wskazowka, pozniejsze juz blyskawice Zelmotowska ("obrocony opel") Roczniki 1965-66 (koncowka produkcji) maja fabrycznie wlozony silnik S01-Z1, czyli produkowany w Nowej Debie, z zoledziem na pokrywie sprzegla, z cylindrem i glowica z duzymi zebrami oraz kanalami w karterach do wlasnie tego cylindra, innymi slowy silnik jak w pozniejszych WSK 125. Takze reflektor ten z licznikiem, kierownica wyzsza z aluminiowymi klamkami, siodlo jak w WSK M06 Z. Wiecej grzechow nie pamietam....;) Edytowane 30 Marca 2010 przez cyborg78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 31 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 No super, powoli zbiera sie kompedium wiedzy, ale co do kiery to troche sie nie zgodze, po 63 wsadzano kiedy od WSK ze zgrzewanymi(spawanymi) mocowaniami klamek i klamkami ze zwijanej blachy, a pierwsze modele WFM mie miały jednak licznika, krótka lampa i półka bez licznika:)Rozwiniesz temat rolgazu?Nie widziałem tych wczesniejszych, chyba ze widziałem ale nie skumałem:] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 Tez mi sie wydaje ze pierwsze modele WFM nie mialy licznikow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.