Skocz do zawartości

xs 400 a2a


jgdarek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem posiadaczem od 2 dni Yamahy xs400 heritage special silnik a2a .Moje pytanie to jak włącza się światła postojowe?Dziwne jest to że z przodu w lampie nie ma postojówki ( ani żarówki , ani miejsca na nią ) a z tyłu świecą się jak tylko przekręci się stacyjkę.Przełącznik po prawej ma tylko dwa położenia ( drogowe i długie ).Może to nie jest wersja europejska? A ten po prawej ma trzy położenia .Wiem że jedno z tych położeń gasi silnik , przy drugim można odpalić a od czego jest trzecie?Dzięki za wszelkie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem posiadaczem od 2 dni Yamahy xs400 heritage special silnik a2a .Moje pytanie to jak włącza się światła postojowe?Dziwne jest to że z przodu w lampie nie ma postojówki ( ani żarówki , ani miejsca na nią ) a z tyłu świecą się jak tylko przekręci się stacyjkę.Przełącznik po prawej ma tylko dwa położenia ( drogowe i długie ).Może to nie jest wersja europejska? A ten po prawej ma trzy położenia .Wiem że jedno z tych położeń gasi silnik , przy drugim można odpalić a od czego jest trzecie?Dzięki za wszelkie odpowiedzi.

 

Przy zapalonych światłach przekręcasz kluczyk w stacyjce maksymalnie w prawo. W pierwszej pozycji powinno wszystko zgasnąć - tzn. światła i silnik - następnie przy przełączeniu do oporu w prawo powinny zapalić się światła postojowe.

P.S. Chyba raczej 2A2 ;)

 

Przełącznik po prawej to "awaryjne" odcięcie wysokiego napięcia od świec. Pozycja ON jest po środku a OFF na boki, wszystko jedno na którą stronę.

Edytowane przez alterego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heritage special ma oznaczenie 4g5, i w tym modelu przełączanie świateł odbywa się za pomocą stacyjki, w prawym przełączniku jest tylko zapłon i rozrusznik. I z tego ci mi wiadomo model ten wypuszczony był na rynek USA

 

pozdrawiam

 

zarzuć jakieś foty :)

Edytowane przez Saltus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale tak jak pisałem wcześniej nie ma nawet miejsca na żarówkę postojową.Wnioskuję że trzeba wymienić lampę przednią i przerobić instalację.Silnik faktycznie 2a2.A jak dodać fotki? I gdzie znajdę oznaczenie silnika?

Edytowane przez jgdarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fotki mojej xs400

 

http://img130.imageshack.us/i/945722015.jpg/

http://img638.imageshack.us/i/9457220151.jpg/

Czy ma ktoś jakąś instrukcję , serwisówkę do tego motoru?Szukałem w necie i znalazłem serwisówkę w pdf-ie po angielsku tylko obrazki są bardzo złej jakości.

Edytowane przez jgdarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na silniku jest nabite 14W-****** Czy to oznacza że to nie jest ani 4G5 ani 2A2?Znalazłem jeszcze że występują xs400-D/E,xs400-2E,xs400F/2F i xs400G/SG .Gdzie znajdę w moim moto jaka to wersja?

Edytowane przez jgdarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale tak jak pisałem wcześniej nie ma nawet miejsca na żarówkę postojową.Wnioskuję że trzeba wymienić lampę przednią i przerobić instalację.

Zanim to zrobisz - przekręć kluczyk w stacyjce do końca w prawo i włącz światła.... ;)

 

Edytowano:

Faktycznie - wersja amerykańska, więc nie będę się kłócił o tę stacyjkę. Jeśli to świeżo sprowadzony motocykl to i tak wkład trzeba by wymienić z symetrycznego na asymetryczne szkło.

Nazwy modelu poszukaj na tabliczce znamionowej na główce ramy.

 

Twój model to XS400 SJ Heritage, kod silnika 14V (nie W). Produkowana na rynek USA od października 1981 do końca 1982. Wszystkie dane serwisowe znajdziesz w OWNERS WORKSHOP MANUAL Yamaha XS250/360 & 400 SOHC Twins wydawnictwa Haynes. Książkę znajdziesz bez trudu na ebay-u albo na allegro. Jeśli chcesz mogę ci przeskanować i wysłać skan mojego, ale jak już się przekonałeś jakość zdjęć i schematów elektrycznych będzie fatalna. Jakby co, pisz na PW.

Edytowane przez alterego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy lampa przednia jest asymetryczna, czy symetryczna, jeśli symetryczna to jest wersja amerykańska i postojowe światła były w kierunkowskazach .

Najprościej sprawdzić świecąc na ścianę jeśli świeci tak :( - ), to symetryczna, jeśli tak:( / ) to asymetryczna . :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak niby jest ale światła w motocyklu to moje bezpieczeństwo i innych użytkowników dróg.Wymieniam lampę dla lepszego samopoczucia . Dzięki "Saltus" za te stronki w necie.

Edytowane przez jgdarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkręciłem tylne koło bo miało luzy i myślałem że to wina łożyska ale okazało się że w feldze ( aluminiowa ) jest taka tuleja stalowa i to ona jest luzna.Czy ktoś już naprawiał takie uszkodzenie?Może jest jakiś łatwy sposób usunięcia takiej usterki?Ta tuleja ma luz osiowy ale nie można jej wyjąć z felgi.Obraca się jedynie o 1/3 obrotu.Nie widać żadnego zabezpieczenia aby ją można wyjąć.W tej tulei jest obsadzone łożysko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...