jgdarek Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 Witam Jestem posiadaczem od 2 dni Yamahy xs400 heritage special silnik a2a .Moje pytanie to jak włącza się światła postojowe?Dziwne jest to że z przodu w lampie nie ma postojówki ( ani żarówki , ani miejsca na nią ) a z tyłu świecą się jak tylko przekręci się stacyjkę.Przełącznik po prawej ma tylko dwa położenia ( drogowe i długie ).Może to nie jest wersja europejska? A ten po prawej ma trzy położenia .Wiem że jedno z tych położeń gasi silnik , przy drugim można odpalić a od czego jest trzecie?Dzięki za wszelkie odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alterego Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 (edytowane) Witam Jestem posiadaczem od 2 dni Yamahy xs400 heritage special silnik a2a .Moje pytanie to jak włącza się światła postojowe?Dziwne jest to że z przodu w lampie nie ma postojówki ( ani żarówki , ani miejsca na nią ) a z tyłu świecą się jak tylko przekręci się stacyjkę.Przełącznik po prawej ma tylko dwa położenia ( drogowe i długie ).Może to nie jest wersja europejska? A ten po prawej ma trzy położenia .Wiem że jedno z tych położeń gasi silnik , przy drugim można odpalić a od czego jest trzecie?Dzięki za wszelkie odpowiedzi. Przy zapalonych światłach przekręcasz kluczyk w stacyjce maksymalnie w prawo. W pierwszej pozycji powinno wszystko zgasnąć - tzn. światła i silnik - następnie przy przełączeniu do oporu w prawo powinny zapalić się światła postojowe. P.S. Chyba raczej 2A2 ;) Przełącznik po prawej to "awaryjne" odcięcie wysokiego napięcia od świec. Pozycja ON jest po środku a OFF na boki, wszystko jedno na którą stronę. Edytowane 13 Marca 2010 przez alterego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 (edytowane) Heritage special ma oznaczenie 4g5, i w tym modelu przełączanie świateł odbywa się za pomocą stacyjki, w prawym przełączniku jest tylko zapłon i rozrusznik. I z tego ci mi wiadomo model ten wypuszczony był na rynek USA pozdrawiam zarzuć jakieś foty :) Edytowane 14 Marca 2010 przez Saltus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jgdarek Opublikowano 14 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 (edytowane) No tak ale tak jak pisałem wcześniej nie ma nawet miejsca na żarówkę postojową.Wnioskuję że trzeba wymienić lampę przednią i przerobić instalację.Silnik faktycznie 2a2.A jak dodać fotki? I gdzie znajdę oznaczenie silnika? Edytowane 14 Marca 2010 przez jgdarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 I gdzie znajdę oznaczenie silnika? Oznaczenie silnika, w każdym starym japońcu, znajdziesz pod cylindrami. Z którejś strony na karterze, niżej cylindrów, będzie wybity kod silnika i dokładna pojemność....... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 Numer silnika w XS znajdziesz po stronie pokrywy sprzęgła nad korkiem wlewu oleju. Zdjęcia możesz wrzucić przez http://imageshack.us/ najlepiej wrzuć zdjęcia lampy od środka to wtedy coś pomożemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jgdarek Opublikowano 15 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 (edytowane) fotki mojej xs400 http://img130.imageshack.us/i/945722015.jpg/ http://img638.imageshack.us/i/9457220151.jpg/ Czy ma ktoś jakąś instrukcję , serwisówkę do tego motoru?Szukałem w necie i znalazłem serwisówkę w pdf-ie po angielsku tylko obrazki są bardzo złej jakości. Edytowane 15 Marca 2010 przez jgdarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jgdarek Opublikowano 20 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 (edytowane) Na silniku jest nabite 14W-****** Czy to oznacza że to nie jest ani 4G5 ani 2A2?Znalazłem jeszcze że występują xs400-D/E,xs400-2E,xs400F/2F i xs400G/SG .Gdzie znajdę w moim moto jaka to wersja? Edytowane 20 Marca 2010 przez jgdarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alterego Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 (edytowane) No tak ale tak jak pisałem wcześniej nie ma nawet miejsca na żarówkę postojową.Wnioskuję że trzeba wymienić lampę przednią i przerobić instalację. Zanim to zrobisz - przekręć kluczyk w stacyjce do końca w prawo i włącz światła.... ;) Edytowano: Faktycznie - wersja amerykańska, więc nie będę się kłócił o tę stacyjkę. Jeśli to świeżo sprowadzony motocykl to i tak wkład trzeba by wymienić z symetrycznego na asymetryczne szkło. Nazwy modelu poszukaj na tabliczce znamionowej na główce ramy. Twój model to XS400 SJ Heritage, kod silnika 14V (nie W). Produkowana na rynek USA od października 1981 do końca 1982. Wszystkie dane serwisowe znajdziesz w OWNERS WORKSHOP MANUAL Yamaha XS250/360 & 400 SOHC Twins wydawnictwa Haynes. Książkę znajdziesz bez trudu na ebay-u albo na allegro. Jeśli chcesz mogę ci przeskanować i wysłać skan mojego, ale jak już się przekonałeś jakość zdjęć i schematów elektrycznych będzie fatalna. Jakby co, pisz na PW. Edytowane 21 Marca 2010 przez alterego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Sprawdź, czy lampa przednia jest asymetryczna, czy symetryczna, jeśli symetryczna to jest wersja amerykańska i postojowe światła były w kierunkowskazach . Najprościej sprawdzić świecąc na ścianę jeśli świeci tak :( - ), to symetryczna, jeśli tak:( / ) to asymetryczna . :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jgdarek Opublikowano 22 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Symetryczna.Czyli wymiana lampy :( .Ciekawe jak poprzedni właściciel zarejestrował ten motocykl?Z tego wynika że instalacja jest do przeróbki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 Jeśli znasz anglikański polecam to forum: http://www.yamahaclub.com/forums/forum/33-yamaha-classics/ Na górze jest podpięty temat z serwisówkami i schematami instalacji - mogą Ci się przydać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 Jeśli mam być szczery to nic bym nie wymieniał, u nas na przeglądach i tak nie wiedzą o co chodzi :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jgdarek Opublikowano 25 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 (edytowane) No tak niby jest ale światła w motocyklu to moje bezpieczeństwo i innych użytkowników dróg.Wymieniam lampę dla lepszego samopoczucia . Dzięki "Saltus" za te stronki w necie. Edytowane 25 Marca 2010 przez jgdarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jgdarek Opublikowano 27 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Rozkręciłem tylne koło bo miało luzy i myślałem że to wina łożyska ale okazało się że w feldze ( aluminiowa ) jest taka tuleja stalowa i to ona jest luzna.Czy ktoś już naprawiał takie uszkodzenie?Może jest jakiś łatwy sposób usunięcia takiej usterki?Ta tuleja ma luz osiowy ale nie można jej wyjąć z felgi.Obraca się jedynie o 1/3 obrotu.Nie widać żadnego zabezpieczenia aby ją można wyjąć.W tej tulei jest obsadzone łożysko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.