Skocz do zawartości

najwyższy czas na cos swojego...


Rekomendowane odpowiedzi

Nie bardzo wiedziałem gdzie umieścić swój temat i umieściłem w dwóch miejscach( mam nadz, że moderatorzy mnie nie wyrzucą za to:))...

 

witam!

jako, ze to pierwszy mój wpis to pozdrawiam wszystkich "majtrekowiczów".

sam właśnie przymierzam sie do zbudowania czegoś od podstaw i szukam gdzie sie da zawsze pomocnych rad.

 

planuje wszczepić serce od sv1000 w wlasnej konstrukcji ramę z przodu zawieszoną na trapezie(tez wlasnej produkcji) lub na tego typu wahaczu: http://www.bikeexif.com/wp-content/uploads...oms_rambler.jpg

tył natomiast będzie prawdopodobnie wyglądal na sztywny ale wisiał bedzie na dwóch poprowadzonych przy ramie teleskopach(taki plan), a wszystko na styl taki: http://www.bikeexif.com/wp-content/uploads...motorcycles.jpg

lub coś w tym stylu: http://vanishingpointbikes.files.wordpress...e-helmet-02.jpg

 

jeszcze sie nie zdecydowałem ostatecznie.

oczywiście zdaje sobie sprawę, że to niewąskie zadanie taka budowa ale sv już właściwie upatrzony( w całości żeby można było conieco z niego części użyć; hamulce choćby czy okablowanie...)

 

liczę na odpowiedź kogoś kto już kiedys sam cos zbudował i prowadziło się jak należy:).

projekt otwarty:)

w fazie projektowania:).

pozdrawiam i z góry dzieki za odpowiedzi!

Edytowane przez spyra78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może być ciekawie... A co do silnika to tylko SV ? Jest jeszcze vtr f/sp , interesującą jednostką może też być Twin yamahy od tdm/trx, rzędówa ale po odpowiedniej kastracji fajnie gada. Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam żucasz się na głębokie wody ,ale takich ludzi podziwiam . Zacznij od przyżądu do robienia ram szkoda że tak daleko bo mam takowy a jest niezbędny by przy spawaniu Ci nie poskręcało i powinieneś mieć dobrą spawarkę migomat lub tiga >180 A .Użyj na ramę rur bezszwowych ja stosuję o średnicy 25 do 32 ścianka 2,5 mm na kołyskę i wahacz, podzbiornikową ok 45 reszta to inwencja twórcza jak masz pytania pisz .

Pozdrawiam :buttrock: :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajnie, że się jednak ktos znalazł kto już cos takiego robił:).

byłbym wdzięczny za jakieś foto Twojego przyrządu. Mam na to wszystko jakis pomysł ale oczywiście każda pomoc mile widziana. mam kawałek garażu, a w nim kilka potrzebnych narzędzi więc z wykonaniem nie powinno być problemu...

co do rurek to oczywiście bezszwowe. zastanawiam się nad nierdzewką ale to jeszcze sie zobaczy. mogło by byc ciekawie bez malowania no i oczywiście bez korozji:).

jeśli chodzi o silnik to na początku miała być rzędowa czwórka od xjr 1300, cb 1300(fajna jest też szóstka cbx ale raczej poza zasięgiem chyba) albo xjr1400 ale ostatecznie jednak bardziej podoba mi się dzwięk i wygląd V - nie koniecznie HD. myślałem o intruderze 1400... w ogóle myślałem o różnych rozwiązaniach; min tez BMW..

pdało na sv1000 i chyba tak juz zostanie...

tak czy inaczej niebawem mam zamiar zabrać się do ROBOTY:)...

ale to musi byc fajne uczucie zbudować coś samemu( zdarzyło mi się kilka razy odbudować czy delikatnie przeremontować jakiegoś zabytka ale to nie to saaamo;))...

pozdrawiam! i za każdą odpowiedź dzięki!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Powiem szczerze ze bardzo ambitny i trudny projekt sobie wybrałes tym bardziej jeśli to 1 maszyna ale jeśli jestes ambitny w dazeniu do celu to mysle ze wszystko można zrobić. Tak jak juz wspomniał poprzednik potrzebujesz przyrzad do ram cos takiego

http://www.roadking.pl/tech/Budowa_ramy_przyrzad_do_ram.htm

Ewentualnie moze prosciej było by zlecenie wykonanie ramy przez kogos kto siedzi w temacie posiada taki sprzet spawarki itp No nie wiem wybór nalezy do ciebie.

Odnosnie rurek mozna to zrobic z nierdzewki jak najbardziej pozbyc sie paru problemów wzamian za troszke grosza.

Przed tym wszystkim nalezało by sobie odpowiedziec na pytanie czy motocykl ma słuzyc do jezdzenia czy tylko po to zeby był zawieszenie które chcesz zastosowac jest na pewno wyjatkowe a motocykl który prezentujesz zdobył Mistrzostwo Swiata motocykli

http://www.bikeexif.com/wp-content/uploads...oms_rambler.jpg

A czesto jak w takich konkursach maszyny nie przejezdzaja nawet km wiec nalezało by sie dowiedziec w jaki sposób te zawieszenie ma pracowac i jakie zadanie ma spełniac czy tylko wizualne czy praktyczne. Co do tyłu to jak najbardziej mozna zamontowac teleskopy lub amortyzatory. Co do serca motocykla to kwestia gustu chodz nie powiem motocykle z sercem Intrudera maja cos w sobie i widziałem juz pare fajnych sprzetów na tym silniku.. Nic wypada życzyc powodzenia i siły wyrtwania w budowie bo napewno ona sie przyda pozdrawiam Pitner

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Intruder to git sprzęt do przeróbek w ogóle. Niemcy lubią się w to bawić szczególnie. Ale budowa moto na bazie silnika będzie utrudniona z powodu napędu wałem. Sam silnik też jest dość mały gabarytowo więc trudno będzie uniknąć tak szpetnych elementów jak pusta przestrzeń między napędem a tylne kołem itp.Chyba że sprzęt będzie krótki i zwarty, ale w takim razie już lepiej rzeźbić z fabrycznej kołyski ramy Intruza niż rzeźbić wszystko od nowa.

 

Mówisz że upatrzyłeś silnik SV1000. Git wybór. Zwinny silnik, dość fajny z wyglądu. Ale jego konfiguracja też nie jest łatwa do zabudowy w customach. L-Twin czyli tylny cylinder będzie trzeba gdzieś upchnąć zwiększając wysokość pojazdu, z kolei pusta przestrzeń będzie szpeciła z przodu, między cylindrami.

 

Silniki Yamahy są bardzo popularne do customów. Te które wspominałeś XJR1200/1300. Są to silnik w prostej linii z FJ1100/1200 a ta z kolei wywodzi się z XS1100. Wszystkie z nich są bardzo lubione przez budowniczych w UK. Po pierwsze bo są tanie (szczególnie cała Yamaha FJ która można tanio wyrwać), silniki mają estetyczny wygląd, są dość potężne z wyglądu a zaraz "czysto" wyglądają czyli nie mają zbyt dużo różnych nadlewów, dałnowatych kształtów i innych "śmieci" w swoim wyglądzie. Jednostki są bardzo mocne, spory moment obrotowy, trwały i prosta konstrukcja. Są też spore możliwości podkręcenia silnika FJ czy XJR. Yamahy XJR1300 często bywają kastrowane do prędkości, 116MPH. Wrzucasz do tego gaźniki z odpowiedniego rocznika GSXR1100 wraz z całym układem zapłonowym, do tego jakiś fajny wydech i jest już niekastrowana FJR`ka która osiąga 145KM. :biggrin:

 

Wybór należy do Ciebie. Ja bym Ci polecał napęd z typu właśnie FJ/XJR. Łatwy w zabudowie, estetyczny, mocny i w ogóle milusi. :biggrin: Bez zbędnej elektroniki i gadżetów.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

O kuuurde! ale ten czas leci!

 

Kiedy to było. Plany się zmieniły. nie było spawania ramy itd...

Całkowicie zapomniałem, że byłem tutaj zarejestrowany i zakładałem wątek...

 

Ale do rzeczy!

w prawdzie plan się zminił ale doszedł poniekąd do skutku bo coś zmajstrowałem. W ubiegłe lato wyjechałem, po zimie spędzonej w garażu :D

 

Padło na XV750. Było kilka modyfikacji, cięcia i spawania,

zaczęło się tak:

w telegraficznym skrócie:

c36020120912120857.jpg

.

c36020120923002936.jpg

.

c36020121005230700.jpg

.

c36020121102175604.jpg

.

c36020121110204753.jpg

.

img20121212215836.jpg

.

c36020130302174143.jpg

.

gb050027.jpg

.

c36020130512194716.jpg

 

.

img20130518202728.jpg

.

1w3w.jpg

.

gqfh.jpg

.

 

a jest tak:

 

0y3h.jpg

.

w9vp.jpg

.

qon2.jpg

.

vsi6.jpg

.

3v9d.jpg

 

 

pozdrawiam!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakich kosztach to ogarnales i ile godzin pracy Ci to zajelo ?

 

Sprzecior fajny a co wazniejsze jedyny w swoim rodzaju.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzęki!

Prowadzi się lepiej niż się spodziewałem szczerze mówiąc. Bez porównania lepiej niż Virówka w oryginale. Zrobiło się zdecydowanie zwinniej. łyka się zakręty pięknie. Trzeba uważać bo podnóżki już poobcierane. Jednak regulowany przód i tył robi swoje. Nie ma żadnych wibracji niepotrzebnych itp. Idzie równo jak po szynach

:biggrin:

dokładnie koszty przestałem liczyć w pewnym momencie ale około 12000 i ponad pół roku chodzenia do garażu :)

 

aaa podzielę się :

wylądowałęm w ostatnim numerze Custom. Może ktoś będzie miał chęć obadać.

 

5s3c.jpg
.
in9h.jpg
.
efft.jpg
.
eviz.jpg
.
h4en.jpg
Edytowane przez spyra78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 6 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...