gandziorz Opublikowano 12 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2010 Witam, Czy ktoś posiada charakterystykę wyprzedzenia zapłonu dla CZ 350? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandziorz Opublikowano 14 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Naprawdę nikt nie ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubiool Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 (edytowane) Jeśli o to ci chodzi to zapłon z tego co pamiętam gdy czytałem serwisówke do jawy to miał być ustawiony na 3,2 - 3,4 mm. przed górnym punktem Edytowane 14 Marca 2010 przez bubiool Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandziorz Opublikowano 15 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 Jeśli o to ci chodzi to zapłon z tego co pamiętam gdy czytałem serwisówke do jawy to miał być ustawiony na 3,2 - 3,4 mm. przed górnym punktem Chodzi mi o charakterystykę gdyż tworzę układ zapł. z zmiennym kątem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilQ_21 Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 CZ 350 nie miała przyśpieszacza zapłonu ani nic takiego tylko, jeden punkt zapłonu jak kolega wyżej napisał 3,2 - 3,4 mm przed GMP, w taki przypadku już musisz sam się bawić pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubiool Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 No właśnie ja u siebie takich rzeczy też nie widziałem. Ustawialeś zapłon na 3,2 mm od gory i tak chodziło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
j@wa Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 Zapłon w cześkach to od 2,8 do 3,2 mm przed GMP. A z tymi mapami zmiennego kąta nie ty jeden kombinujesz. Twórzcie, może coś komuś wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandziorz Opublikowano 16 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 (edytowane) Zapłon w cześkach to od 2,8 do 3,2 mm przed GMP. A z tymi mapami zmiennego kąta nie ty jeden kombinujesz. Twórzcie, może coś komuś wyjdzie. Byłaby charakterystyka to było by dużo łatwiej później skonwertować do mapy zapłonu. Znalazłem coś takiego a ile w tym prawdy to ja nie wiem: http://www.breinride.home.pl/moto/wws/inde...liki/krzywa.jpg Edytowane 16 Marca 2010 przez gandziorz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 Ta charakterystyka pasuje do silnika 4T... Możesz poszukać mapy od RD350, lecz pomiędzy Jawą a Yamahą jest przepaść. Nie sądzę aby Jawa kręciła ponad 10000 RPM aby wprowadzać zapłon chroniący przed spalaniem stukowym występującym powyżej tej granicy obrotów. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toolman Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 A co Ci po mapie zapłonów w CZ :icon_question: Z tego co wiem to jednostka sterująca aby poprawnie zarządzać mapa zapłonów zbiera dane z co najmniej trzech punktów: czujnika połażenia wału(obr/min), sonda i czujnik wychylenia przepustnicy. Prędzej pomyślał bym nad odśrodkowym przyspieszaczem zapłony np. takim jak stosowany był w niektórych ES 250. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandziorz Opublikowano 18 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 A co Ci po mapie zapłonów w CZ :icon_question: Z tego co wiem to jednostka sterująca aby poprawnie zarządzać mapa zapłonów zbiera dane z co najmniej trzech punktów: czujnika połażenia wału(obr/min), sonda i czujnik wychylenia przepustnicy. Prędzej pomyślał bym nad odśrodkowym przyspieszaczem zapłony np. takim jak stosowany był w niektórych ES 250. Buduje elektronicznie sterowany zapłon za pomocą mikrokontrolera. Są dwa czujniki położenia wału dla lewego i prawego cylindra, ponieważ nie sadze żeby były idealnie 180st. U mnie mapa zapłonu jest bardzo uproszczona, jest tylko zależność między obrotami a kątem. Standardowo w CZ350 zapłon ustawia się 2,7mm przed GMP. Co prawda specyfikacja i dokumentacja motoru podaje wartość od 2,7mm do 3,2mm. Wiemy też że im mniejszy kąt tym łatwiejszy rozruch, a większy kąt stosuje się do wyższych obrotów. Więc dla 1000rpm i mniej kąt ten będzie wynosił 15st, a dla maksymalnych obrotów (9000 i większych) 35st. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toolman Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Wiemy też że im mniejszy kąt tym łatwiejszy rozruch, a większy kąt stosuje się do wyższych obrotów. Więc dla 1000rpm i mniej kąt ten będzie wynosił 15st, a dla maksymalnych obrotów (9000 i większych) 35st. Tę kwestie powinien załatwić właśnie odśrodkowy przyśpieszacz zapłonu. jedna krzywka, jeden przerywacz+cewka dwu iskrowa od malucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Nie chodzi o łątwiejszy rozruch tylko o moc silnika i moment obrotowy przy danych obrotach. Zacząłbym na początek od roboczego założenia, że podawany katalogowo kąt wyprzedzenia odpowiada obrotom mocy maksymalnej, a następnie wyznaczyłbym proporcjonalnie wyprzedzenie przy obrotach biegu jałowego - innymi słowy liniowa charakterystyka zmiany kąta zapłonu. Jest to generalnie błędne, bo po pierwsze charakterystyka nie powinna być liniowa (sprężyny w regulatorach odśrodkowych były progresywne) a ponadto mapy wyprzedzenia zapłonu muszą uwzględniać inne czynniki, jak chociażby uchylenie przepustnicy. Ale na początek zacząłbym od charakterystyki liniowej. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Niestety głęboko się mylisz. W 2T mapa zapłonu nie wygląda jako rosnąca ze wzrostem obrotów, lecz malejąco! Aby miało to sens, silnik musi być naprawdę wysoko strojony! Duży kąt wyprzedzenia na niskich obrotach poprawia moment obrotowy (napełnianie cylindra jest bardzo małe). Na bardzo wysokich obrotach występuje rezo, lepsze rozpylenie paliwa i współczynnik napełenia cylindra, paliwo szybciej i lepiej się spala. Kąt wyprzedzenia zapłonu musi być zmniejszony, inaczej dojdzie do przegrzewania cylindra, spalania stukowego i w konsekwencji do zniszczenia silnika. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 (edytowane) Być może masz rację, nie jestem tak biegły w charakterystyce 2T żeby to zweryfikować. Aczkolwiek bardzo wątpię, by prawidłowo ustawione wyprzedzenie na wolnych obrotach było większe niż przy wysokich. Podaj konkretne wartości konkretnego silnika. Włąśnie otwarłem wykres wklejony przez Gandziorza, i jednak Banan chyba nie masz pojęcia o temacie, bo wykres przeczy Twojej teorii. Może odnosi się do wyczynowych crossówek ale nie do klasycznego demoluda. Edytowane 18 Marca 2010 przez Browarny Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.