Skocz do zawartości

Suzuki GSX 750 ES 85r.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,mam mały problem którym chciałem się z wami podzielic,pod koniec roku 2009 kupiłem stary sportowo turystyczny motocykl marki suzuki gsx 750 es silnik oczywiście chłodzony powietrzem i olejem,prekursor olejaków montowanych w serii GSXR słynących z trwałości...motocykl ma przebieg 95tys.km(licznikowo) stan ogólnie oceniam na dobry,no i zabrałem się za serwis:regulacja zaworów świece oleje filtry płyny itp,itd...poprzedni właściciel lał olej syntetyczny,co trochę mnie zdziwiło biorąc pod uwagę wiek i konstrukcje silnika nie mówiąc już o przebiegu...ja z mojego małego kilkuletniego doświadczenia z motocyklami wiem ze do starych maszyn leje się gęste oleje mineralne i tak też zrobiłem...olej bel ray prawie 4 litry weszły :)

Po całym zakończonym serwisie odpaliłem motocykl...chodził idealnie po nagrzaniu wszystkie nieprzyjemne dźwięki ucichły...więc zgasiłem i zostawiłem moto na parę dni w garażu.Kilka dni później znowu odpaliłem motocykl pochodził sobie tak z 10 minut i wszystko było ok,no i za parę kolejnych dni znowu w sumie z nudów odpaliłem moto...dodam ze był to czas kiedy temperatura spadała do -20st,wiem ze nie był to dobry pomysł...no i zaczeło się,nagle usłyszałem delikatny stuk w okolicy cylindrów,ale dźwięk był praktycznie nie do zlokalizowania rozchodził się po całym silniku...po nagrzaniu dźwięk nasila się i stuka w rytm obrotów silnika,pierwsze co zrobiłem to wywaliłem pokrywę zaworów...myślałem ze może wałek się przytarł w głowicy ale nie wałki i pół panewki w głowicy były OK,wpadłem na pomysł aby przedmuchac kanały olejowe w głowicy kompresorem,podczas dmuchania z kanałów zaczeła wypływac tak zwana biała śmietana,czyli zważony olej bardzo gęsta wydzielina...wyczyściłem wszystko poskładałem,odpaliłem i dalej to samo...zlałem olej do dużego szerokiego naczynia dodatkowo filtrując go przez rajstopę...żadnych opiłków nie znalazłem...wlałem jeszcze raz olej syntetyczny i dolałem środka do płukania silników...odpaliłem moto chodziło sobie 10 minut i zlałem wszystko...zleciał olej i troche tej białej wydzieliny...

 

 

Co może by przyczyną stukania którego wcześniej nie było??? motocykl nie był pałowany,czy jest taka możliwoś ze przypchała się magistrala olejowa tym białym czymś???i teraz któraś panewka korbowodowa dostaje za małe ciśnienie oleju i sobie stuka???

Dodam,ze kontorlka ciśnienia oleju gaśnie juz przy kręceniu rozrusznikiem.

 

Proszę o pomoc.

Edytowane przez PawełXS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykro mi bardzo ale to wygląda na panewkę.

Czasem w starszych motocyklach lubi obrócić panewkę, zwłaszcza na gęstym oleju i przy takiej temperaturze.

Proponuję, szybką rozbiórkę dołu silnika, może uda się uratować wał, wtedy tylko korbowód i panewki.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze tak byc, ale moze nie byc - specjalnie jak zadnych opilkow nie znalazles w oleju. Pamietaj ze luzne rury wydechowe w glowicy moga dac taki sam objaw jak stukajaca panewka. Zanim zaczniesz rozbierac silnik sprawdz czy tam istnieja podkladki azbestowo mosiezne i czy nie sa czasem zgniecione na maxa.

Jezeli silnik byl jezdzony na syntetyku, to dalej na takim oleju musi byc jezdzony. Wbrew temu co myslisz syntetyk zabezpiecza silnik przed roznymi rzeczami m.in. wlasnie przed obroceniem panewki, zapieczeniem pierscieni w rowkach, podwyzszonym zuzyciem podczas zapalania czy praca w wysokiej temperaturze.

Jezeli cie stac na syntetyk to jest on jakies 10x lepszy od najlepszego mineralnego oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedyne pocieszenie to być może któryś gar niedopalał, z powodu teperatury i awarii świecy, taka przypadłość daje bardzo podobny efekt dzwiękowy do obróconej panewki. Obawiam sie jednak że ten silnik po prostu kończy już życie:/ Wyczyść/wymień świece, wystaw motocykl na słońce niech sie nagrzeje, odpal i daj mu jeszcze szansę.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wszystkim za opdowiedzi, też jestem zdania,ze raczej to wina panewki wszystkie inne mozliwości wykluczyłem zanim postanowiłem napisac o tym na forum.

 

Ale nie wieże że silnik skonczył swój żywot z powodu zużycia...brał śladowe ilości oleju,i był bardzo dynamiczny,oceniając stan poszczególnych elementów głowicy wywnioskowałem,ze daleko mu jeszcze do końca usterka wynika z mojej niewiedzy i głupoty wlałem olej mineralny gdzie przy -20 st wątpie,ze dało by się go spuścic z miski olejowej.

 

Mam nauczekę na przyszłośc a silnik rozbiorę i zobacze czy da się uratowac...może czop nie dostał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi prosze skad sie bierze wiedza u nowo-mechanikow i obawa przed olejami syntetycznymi, bo nie jestem tego wstanie zrozumiec. Olej syntetyczny jest bez porownania lepszy od kazdego oleju mineralnego.

I jezeli poprzedni wlasciciel jezdzil na syntetyku to rowniez przy zmianie oleju powinines taki zastosowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierz wyczyść, nie obciążyłeś silnika istnieje duża szansa na to ze uszkodziłeś "tylko" panew. Na przyszłość jak nie wiesz co lać lej syntetyka z niską liczbą TBN. To właśnie skoki pomiędzy inną wartością liczby TBN mogą doprowadzić silnik do śmierci. Ja na początku swojej praktyki zabiłem silnik zalewając do niego mineralny olej o bardzo agresywnych właściwościach. Teraz wiem ze plakietka z tyłu oleju jest po to żeby ja czytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wueska tu rowniez widze zonk :icon_rolleyes:

Wedlug mojej wiedzy liczba zasadowa czyli TBN (Total Basic Number) - jest to jeden z najwazniejszych parametrow oleju ale jezeli chodzi o neutralizacje produktow spalania. Liczba ta charakteryzuje wlasciwosci myjaco-dyspergujace oleju. Jest ona ponadto miara zawartosci detergentow i dyspergatorow w danym oleju. I im wieksza tym lepsze olej ma wlasciwosci myjace i neutralizujace przede wszystkim wlasnie kwasne produkty spalania. TBN i jej liczba ma znaczenie przede wszystkim dla silnikow zasilanch paliwami zasiarczonymi i ciezkimi jak mazut etc. W przypadku wolnoobrotowych silnikow dwusuwowych olej smarujacy gladz powierzchni cylindrowej posiada wartosc TBN ~150. Jest taka regula, ze im wiecej siarki w paliwie tym TBN powinien rosnac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza tylko wlej taki agresywny olej do starego silnika, wypłukuje jakieś naleciałości po poprzednich olejach robi się z niego w końcu breja i stad problem. Nie zagłębiałem się dokładnie co i jak w każdym bądź razie silnik zdechł po zmianie oleju i to są moje przypuszczenia. Możemy po dywagować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...