Umbar Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Witam! Mam problem z moim Kawasaki GPZ 500S 2001r. Motor kupiłem od pewnego Gościa, był on już zarejestrowany w Polsce, zerknąłem na Brief i jest w nim napisane „Leistungsreduz. D. Einbau von je e. Drosselblende pro Ansaugkanal, Durchm. : 20,5mm” co tłumacząc na Polski brzmi: „Redukcja wydajności przez wbudowanie dławika do kanału ssącego. Przekrój 20,5mm.” oraz w dowodzie wpisane jest 25KW. Sprzedawca zapewniał na „niebo i ziemię”, że motor nie jest już zablokowany i ma 60KM, idzie jak burza bo sam przecież na nim jeździł. I, że ktoś usunął tę redukcję a po prostu nie zrobił nowego dowodu z taką adnotacją. Jak kupowałem motor to nie było warunków aby sprawdzić prędkość maksymalną jaką osiągnie motor ( co byłoby najłatwiejszym sprawdzianem dla niego) z wiadomych względów – śnieg, lód. Dziś nadszedł dzień sprawdzianu bo warunki na drodze dobre. Pojechałem. Kolejno zmiana biegów na wysokich obrotach 1, 2….6. A na prędkościomierzu wskazówka dochodzi ciężko do 140km/h a na wskaźniku obrotów jakby wskazówka zamarła na 7-8 tys. Dalsze piłowanie zaprzestane ze względu na koniec nadającej się prostej drogi. Kolejna próba znów zakończona tym samym. Nie wydaje mi się, ażeby aż tak wolno miałby się rozpędzać motor z silnikiem 60KM do swojej „książkowej” prędkości ~200km/h. Z czego wychodzi, że zostałem najwyraźniej zrobiony w ch*** przez Owego Pana który mi sprzedał motor. Pytanie teraz, co z takim fantem zrobić? Jak sprawdzić czy jest ta blokada? W jaki sposób usunąć blokadę? Czy wymaga to po prostu rozebranie gaźnika i wyciągnięcie owego dławika, czy może coś o wiele bardziej skomplikowanego i kosztownego? Proszę o pomoc. :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 (edytowane) Nie ma narazie tu tragedii. Sprawdź kanał ssący czy nadal jest tam zwężka. Jak będzie i po wyjęciu nadal będzie zamulony to wtedy będziemy radzić. Edytowane 8 Marca 2010 przez _Monter_ lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Nie pekaj ;-) Wystarczy wyjac gazniki i dlawiki. Jesli to jest fabryczna blokada to wystarczy podmienic przepustnice na te z wersji 60KM - nawet gaznikow nie trzeba zdejmowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umbar Opublikowano 8 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Czyli tak czy inaczej trzeba wyjąć gaźniki? Dobrze, a teraz pytanie: czy jak wyciągnę gaźniki i ten dławik będzie konieczna ponowna regulacja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Niestety tak. Przy okazji warto sprawdzić dysze czy mają odpowiednie rozmiary, często przy " kastratach " są inne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Jesli fabrycznie kastrowany to powinny byc takie same. Nie trzeba wyjmowac gaznikow. Wystarczy odkrecic pokrywy membran, wyjac przepustnice podcisnieniowe i zastapic je innymi. Chyba ze faktycznie jest zwezka to wyjac gazniki. W tym sprzecie wyjecie gaznikow to latwa i lekka robota. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drobny Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 trzeba wjac gazniki to pierwsza rzecz, jesli jest dlawik to dysze tez sa inne a warto tez sprawdzisc czy tylko dysze, jest szansa ze np iglice tez... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 panie i panowie . tematów o dławieniu tych silników i ich oddławianiu było co najniej 4 . tam zostało chyba wszystko napisane i przewałkowane w każda możliwa stronę opcja "szukaj " jest na górze po prawej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi