Skocz do zawartości

Kawasaki GPZ 500S 2001r // Mała moc, blokada?


Umbar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam problem z moim Kawasaki GPZ 500S 2001r.

 

Motor kupiłem od pewnego Gościa, był on już zarejestrowany w Polsce, zerknąłem na Brief i jest w nim napisane „Leistungsreduz. D. Einbau von je e. Drosselblende pro Ansaugkanal, Durchm. : 20,5mm” co tłumacząc na Polski brzmi: „Redukcja wydajności przez wbudowanie dławika do kanału ssącego. Przekrój 20,5mm.” oraz w dowodzie wpisane jest 25KW. Sprzedawca zapewniał na „niebo i ziemię”, że motor nie jest już zablokowany i ma 60KM, idzie jak burza bo sam przecież na nim jeździł. I, że ktoś usunął tę redukcję a po prostu nie zrobił nowego dowodu z taką adnotacją. Jak kupowałem motor to nie było warunków aby sprawdzić prędkość maksymalną jaką osiągnie motor ( co byłoby najłatwiejszym sprawdzianem dla niego) z wiadomych względów – śnieg, lód.

 

Dziś nadszedł dzień sprawdzianu bo warunki na drodze dobre. Pojechałem. Kolejno zmiana biegów na wysokich obrotach 1, 2….6. A na prędkościomierzu wskazówka dochodzi ciężko do 140km/h a na wskaźniku obrotów jakby wskazówka zamarła na 7-8 tys. Dalsze piłowanie zaprzestane ze względu na koniec nadającej się prostej drogi. Kolejna próba znów zakończona tym samym. Nie wydaje mi się, ażeby aż tak wolno miałby się rozpędzać motor z silnikiem 60KM do swojej „książkowej” prędkości ~200km/h.

 

Z czego wychodzi, że zostałem najwyraźniej zrobiony w ch*** przez Owego Pana który mi sprzedał motor.

Pytanie teraz, co z takim fantem zrobić? Jak sprawdzić czy jest ta blokada? W jaki sposób usunąć blokadę? Czy wymaga to po prostu rozebranie gaźnika i wyciągnięcie owego dławika, czy może coś o wiele bardziej skomplikowanego i kosztownego?

 

Proszę o pomoc.

 

:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma narazie tu tragedii.

Sprawdź kanał ssący czy nadal jest tam zwężka.

Jak będzie i po wyjęciu nadal będzie zamulony to wtedy będziemy radzić.

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli fabrycznie kastrowany to powinny byc takie same. Nie trzeba wyjmowac gaznikow. Wystarczy odkrecic pokrywy membran, wyjac przepustnice podcisnieniowe i zastapic je innymi. Chyba ze faktycznie jest zwezka to wyjac gazniki.

W tym sprzecie wyjecie gaznikow to latwa i lekka robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panie i panowie . tematów o dławieniu tych silników i ich oddławianiu było co najniej 4 . tam zostało chyba wszystko napisane i przewałkowane w każda możliwa stronę

opcja "szukaj " jest na górze po prawej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...