Skocz do zawartości

Wzmocnić snop światła


Rekomendowane odpowiedzi

Sugerujesz, że jeżeli w mojej XR fabryka dawała żarówkę 35W (która na prawdę nie daje światła) to nie mogę założyć sobie lampy np. UFO RAY Halogen która jest wyposażona w żarówke H4 60/55W?

 

xr400 ma akumulator czy nie ??

nie wiem jak tam jest skonstruowana instalacja, takto może bym potrafił odpowiedzieć

 

ale wydaje mi sie że nie, 60 a 35 to róznica 2A dla 12v instalacji więc są 3 opcje(takie wywróżone z fusów bez znajomości instalacji )

a)albo będziesz miał wiecznie niedoładowany akumulator który w krótkim czasie padnie (jeśli jest aku)

b)spali sie regulator napięcia (przegrzeje)

c)spali sie cewka zasilająca światła

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xr400 ma akumulator czy nie ??

nie wiem jak tam jest skonstruowana instalacja, takto może bym potrafił odpowiedzieć

 

ale wydaje mi sie że nie, 60 a 35 to róznica 2A dla 12v instalacji więc są 3 opcje(takie wywróżone z fusów bez znajomości instalacji )

a)albo będziesz miał wiecznie niedoładowany akumulator który w krótkim czasie padnie (jeśli jest aku)

b)spali sie regulator napięcia (przegrzeje)

c)spali sie cewka zasilająca światła

 

Nie ma akumulatora..

 

Zamontowałem właśnie niedawno taką lampe i światło jest super. Nie za wiele przejechałem z nią, ale na razie nic się nie dzieje.. Jest opcja, żeby zabezpieczyc instalacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jeździsz jedynie w terenie, to zamontuj sobie ksenon, lecz jeśli uczestniczysz w ruchu drogowym montowanie ksenonów jest idiotyzmem. Ty masz wtedy ładnie oświetloną drogę, ale oślepiasz każdego z naprzeciwka, ponieważ reflektory halogenowe nie są przystosowane do żarników wyładowczych.

Podobnie ma się sprawa z montowaniem mocniejszych żarówek. Im mocniejsza żarówka, tym większa energia cieplna jest wytwarzana, a to przekłada się na niszczenie odbłyśnika, który będzie się matowił i łuszczył.

Jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest wymiana przewodów instalacji oświetlenia na nowe o większym przekroju. Przewody miedziane z upływem czasu się utleniają, co skutecznie utrudnia drogę prądowi. Wymiana przewodów na nowe zniweluje spadki napięcia i polepszy jakość światła.

Na myśl przychodzi mi jeszcze jeden sposób na uzyskanie lepszego światła. Żarówkę należy zamocować na odpowiednich dystansach (w każdym motocyklu inaczej), ponieważ często przez cofnięcie samego źródła światła można uzyskać zadowalające efekty.

Ja jednak proponuje zmianę instalacji elektrycznej i użycie nowej żarówki o mocy przewidzianej przez producenta.

 

Przypomniało mi się jeszcze jedno. Przy użyciu reflektorów ksenonowych konieczne jest używanie spryskiwaczy, które będą co jakiś czas oczyszczać reflektor z zanieczyszczeń. Nie chodzi tu o to, że zanieczyszczenia na szkle powodują zmniejszoną efektowność świecenia, a o to, że wiązka światła ksenonowego przy zabrudzonej powierzchni szkła bardzo oślepia innych uczestników drogi, ponieważ światło jest rozszczepiane.

Edytowane przez wicek15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XX rad a kolega niech sobie narazie poprawi instalacje lub zamontuje lampe w dobrym stanie. Dr-ka jak na enduro ma bardzo dobre swiatlo. Przedni reflektor w dr 350 jest zasilany pradem stalym z akumulatora, wiec nie powinno ci swiatlo przygasac na nizzszych obrotach prawda? w swojej dr mialem zarowke 60/50w.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

umiesz mierzyć prąd i napięcie miernikiem ?? możliwe jest że napięcie siada i prąd nie przekracza dopuszczalnego ale i tak regel może sie przegrzać....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z nocnej jazdy i po 3 tygodniach testów mogę śmiało stwierdzić że montaż ksenona w exc nie był złym pomysłem, oświetlam połowę lasu :) . Dla zainteresowanych dodam że do klosza da się dopasować żarnik H7 6000K a przetwornice ( takie małe motocyklowe ) znajdziecie na xenonowe.pl Nic się nie dzieje nawet w deszczu a zaliczone gleby również nie robią wrażenia ani na przetwornicy ani na żarniku.

 

http://p1.bikepics.com/pics/2010%5C03%5C28...937506-full.jpg

 

http://p1.bikepics.com/pics/2010%5C03%5C28...937510-full.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś dać linka co żeś pokupował ? Bo ja się na tym totalnie nie znam i nie wiem o so cho :banghead: :banghead:

 

Proszę

 

http://www.xenonowe.pl/index.php?MENU=oferta&id=81

 

http://www.xenonowe.pl/index.php?MENU=oferta&id=85

 

To wszystko, na allegro znajdziesz taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...