Skocz do zawartości

wydech pytanie


Rekomendowane odpowiedzi

W moto Yamaha XS 400 pomiędzy prawym i lewym wydechem są dwie poprzeczki, do czego one służą i czy jak bym je usunął, to coś by się stało z prawidłową pracą silnika.

tutaj

Proszę o odpowiedź

Edytowane przez jurbassteck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurki balansujace pulsy w kolankach,maja one na celu poszerzeniu zakresu uzytecznych obrotow,ewentualnie wyeliminowaniu dziury w mocy tu i tam.

 

Po usunieciu tego bedziesz mial prosty wydech 2-2 z wszystkimi negatywnymi konsekwencjami.(2-1-2 jest lepszy w dwu cylindrowych silnikach).

Tak to przynajmniej wyglada ze wzgledow czysto teoretycznych,w praktyce moze byc roznie,jezeli fabrycznie silnik nie jest ustawiony bardzo agresywnie moze to miec minimalne znaczenie.Jedyna metoda to sprobowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź :)

Zastanawia mnie to, bo jedna z końcówek jest lekko wgięta przy końcu i przy wymianie obydwu utraciłbym jedną z rurek (skróciłbym okład przez nowe końcówki oczywiście z zachowaniem pojemności).

Ewentualnie zastanawiałem się nad połączeniem obydwu kolektorów jedną końcówką tak jak tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź :)

Zastanawia mnie to, bo jedna z końcówek jest lekko wgięta przy końcu i przy wymianie obydwu utraciłbym jedną z rurek (skróciłbym okład przez nowe końcówki oczywiście z zachowaniem pojemności).

Ewentualnie zastanawiałem się nad połączeniem obydwu kolektorów jedną końcówką tak jak tutaj.

Jeżeli zrobisz to tak samo jak na fotce to silnik będzie się lepiej kręcił na wysokich obrotach i odpadnie Ci jeden tłumik s motocykl będzie lżejszy o kilka kilogramów.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powinienem zrobić, żeby silnikowi przenieść maksymalny moment w dół?

Wysokie obroty jakoś mnie nie bawią, starzeje się chyba :)

Poza tym z tego co mi wiadomo, XS 400 DOHC maja za mało wydajny okład smarowania, więc kręcenie na wysokich obrotach przez dłuższy czas nie służy silnikowi.

Edytowane przez jurbassteck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powinienem zrobić, żeby silnikowi przenieść maksymalny moment w dół?

Wysokie obroty jakoś mnie nie bawią, starzeje się chyba :)

Wydłużyć kanały ssące o 100% ale to w tym motocyklu raczej jest niewykonalne.

Bardziej realna szansa była by zamontować baterię gaźników z XS250.

Ta opcja jeszcze trudniejsza ponieważ sam od 3 lat szukam bez powodzenia takowych.

Dobry efekt możesz uzyskać poprzez zastosowanie tylko jednego gaźnika z baterii którą posiadasz ale to wiąże się z wykonaniem kolektora ssącego 1x2

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz mieć mocny dół, to nie usuwaj 2 tłumika. Zmniejszysz tym samym pojemność wydechów, co z pewnością wpłynie na charakterystyke silnika. Pojemność całego układu wydechowego ma bardzo duże znaczenie, ponieważ potęguje działanie rur(korzystnie wpływa na zakres działania falowego).

Działania falowe wbrew ogólnej opinii nie tylko wpływają na moc ale i także na moment obrotowy(wynika to teoretycznie z tego, że moc jest pochodną momentu, a praktycznie z lepszego napełnienia cylindra) O skuteczności działania dynamicznego decyduje pojemność układu i średnica wylotu. Usuwając tłumik zmniejszysz pojemność prawie o 1/2 i średnice wylotu dokładnie o 1/2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz mieć mocny dół, to nie usuwaj 2 tłumika. Zmniejszysz tym samym pojemność wydechów, co z pewnością wpłynie na charakterystyke silnika. Pojemność całego układu wydechowego ma bardzo duże znaczenie, ponieważ potęguje działanie rur(korzystnie wpływa na zakres działania falowego).

Działania falowe wbrew ogólnej opinii nie tylko wpływają na moc ale i także na moment obrotowy(wynika to teoretycznie z tego, że moc jest pochodną momentu, a praktycznie z lepszego napełnienia cylindra) O skuteczności działania dynamicznego decyduje pojemność układu i średnica wylotu. Usuwając tłumik zmniejszysz pojemność prawie o 1/2 i średnice wylotu dokładnie o 1/2.

 

Napisz osobny temat w Mechanice to przedyskutujemy układy wydechowe bo na razie napisałeś bzdury od początku do końca poza jednym zdaniem które przeczy Twoim twierdzeniom.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pomysł z jednym tłumikiem jest dobry i pozostań przy nim.

 

Mi też się podoba :)

A jakby do tego dołożyć jeszcze pojedynczy gaźnik z rozdwojonym kolektorem dolotowym, to na mój gust było by już całkiem fajnie, ale mogę się mylić..

Z drugiej strony podejżewam dość duży nakład pracy przy dorobieniu takowego dolotu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też się podoba :)

A jakby do tego dołożyć jeszcze pojedynczy gaźnik z rozdwojonym kolektorem dolotowym, to na mój gust było by już całkiem fajnie, ale mogę się mylić..

Z drugiej strony podejżewam dość duży nakład pracy przy dorobieniu takowego dolotu.

 

Kilka godzin pracy w modelinie i dobry odlewnik aby to zrobił w aluminium.

Kilka lat temu robiłem kolektor dolotu pod zawór membranowy do WSK175 i temat jest sprawdzony.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Widzę, że działacie z juniorem w Mysłowicach.

 

Ale do tematu, długość kolektorów rozumiem, co do wydechu to jest oczywiste.

Ale jaki wpływ na moment ma jeden gaźnik ??

Lepsze napełnianie na wolnych spowodowane wyższą prędkością mieszanki w kolektorze dolotowym ??

Może dałoby się zastosować patent ze starej xj z łączonymi podciśnieniami ( nie mówię o YICS ) ??

Pytam czysto z ciekawości.

Edytowane przez szparag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz osobny temat w Mechanice to przedyskutujemy układy wydechowe bo na razie napisałeś bzdury od początku do końca poza jednym zdaniem które przeczy Twoim twierdzeniom.

 

Panie Piotrze prosze nie być tak zachwyconym i pewnym swojej wiedzy, a każde odmienne twierdzenie traktować jako bzdury. Usunięcie jednego tłumika, czyli zmniejszenie zwłaszcza średnicy wylotu spowoduje prawdopodobnie przyrost momentu na niskich obrotach, ale w bardzo wąskim zakresie.Przy okazji może spowodować ciekawą charakterystyke na wysokich. A nie o to chodziło, żeby zepsuć charakerystyke silnika, tylko żeby poprawić jego elastyczność.

 

Jeśli chodzi o zwiększoną długość kanału dolotowego, to większy moment uzyskujemy dzięki dłuższemu słupowi gazów w dolocie. Pojemność układu ssącego ma równie ważne znaczenie dla napełnienia cylindrów, co pojemność układu wydechowego. Podobnie, duża pojemność wzmacnia niskie częstotliwości, a mała pojemność wysokie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Widzę, że działacie z juniorem w Mysłowicach.

 

Ale do tematu, długość kolektorów rozumiem, co do wydechu to jest oczywiste.

Ale jaki wpływ na moment ma jeden gaźnik ??

Lepsze napełnianie na wolnych spowodowane wyższą prędkością mieszanki w kolektorze dolotowym ??

Może dałoby się zastosować patent ze starej xj z łączonymi podciśnieniami ( nie mówię o YICS ) ??

Pytam czysto z ciekawości.

 

Z prostego wyliczenia wynika dwukrotne zwiększenie prędkości przepływu przez jeden gaźnik zasilający na przemian dwa cylindry ale szybka zmiana kierunku przepływu strumienia przez kolektor dolotowy spowoduje obniżenie mocy maksymalnej na wysokich obrotach.

Połączenie kanałów dolotowych między sobą wygładza charakterystykę silnika kosztem mocy maksymalnej. Stosowano ten system także w motocyklach KAWASAKI GPZ z lat 80tych wykorzystując do tego celu otwory technologiczne przeznaczone do synchronizacji.

System YICS był zarazem zamierzonym odstojnikiem skroplonego paliwa z kanałów dolotowych dlatego bardzo trudno było zalać świece a tych silnikach podczas zimnego startu ale ciekawostką jest brak do dzisiaj przyrządu do synchronizacji gaźników we wszystkich krajowych serwisach Yamahy :biggrin:

 

Panie Piotrze prosze nie być tak zachwyconym i pewnym swojej wiedzy, a każde odmienne twierdzenie traktować jako bzdury. Usunięcie jednego tłumika, czyli zmniejszenie zwłaszcza średnicy wylotu spowoduje prawdopodobnie przyrost momentu na niskich obrotach, ale w bardzo wąskim zakresie.Przy okazji może spowodować ciekawą charakterystyke na wysokich. A nie o to chodziło, żeby zepsuć charakerystyke silnika, tylko żeby poprawić jego elastyczność.

 

Jeśli chodzi o zwiększoną długość kanału dolotowego, to większy moment uzyskujemy dzięki dłuższemu słupowi gazów w dolocie. Pojemność układu ssącego ma równie ważne znaczenie dla napełnienia cylindrów, co pojemność układu wydechowego. Podobnie, duża pojemność wzmacnia niskie częstotliwości, a mała pojemność wysokie.

Nadal piszesz bzdury.

Trzeciej uwagi nie będzie w tym temacie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...