Skocz do zawartości

Zawór dopalania spalin SAS


Kamsel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przeglądajac allegro natrafiłem na http://moto.allegro.pl/item925316210_kolek...0_exc_nowy.html powie mi ktoś na czym polega ten cały zawór? I co on daje? Pierwszy raz sie z takim czymś spotkałem wiec pytam, nigdy nie miałem/nie widziałem jakiegoś nowego 2t. Związane jest to z normami emisji spalin?

Edytowane przez Kamsel

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądajac allegro natrafiłem na http://moto.allegro.pl/item925316210_kolek...0_exc_nowy.html powie mi ktoś na czym polega ten cały zawór? I co on daje? Pierwszy raz sie z takim czymś spotkałem wiec pytam, nigdy nie miałem/nie widziałem jakiegoś nowego 2t. Związane jest to z normami emisji spalin?

jest to system dopalania spalin coś takiego jak katalizator w samochodzie i tyle dt 125 też to masz ale nie we wszystkich

Edytowane przez ponczo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to system dopalania spalin coś takiego jak katalizator w samochodzie i tyle

Nie jak katalizator tylko EGR.

Dobrze napisałeś, że system dopalania spalin i na tym powinieneś skończyć.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie coś jest w każdym chinolu. :biggrin: Zwykle usuwam to przy zakładaniu większego cylindra. Ma to na celu dopalanie spalin w kolektorze co poprawia wyniki emisji spalin. Ale....podejrzewam że tym samym podnosi to temperaturę w kolektorze. Tak na logikę biorąc. :biggrin: Znajomy mierzył temp. oleju w chinolu 4T i z tym urządzeniem olej miał kilka stopni więcej zawsze.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie coś jest w każdym chinolu. :biggrin: Zwykle usuwam to przy zakładaniu większego cylindra. Ma to na celu dopalanie spalin w kolektorze co poprawia wyniki emisji spalin. Ale....podejrzewam że tym samym podnosi to temperaturę w kolektorze. Tak na logikę biorąc. :biggrin: Znajomy mierzył temp. oleju w chinolu 4T i z tym urządzeniem olej miał kilka stopni więcej zawsze.

Dokładnie tylko o ekologię chodzi.

W sumie nie udowodniono powiększenia się mocy po usunięciu tego ale jeśli temperatura oleju spada to warto wywalić.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to na celu dopalanie spalin w kolektorze co poprawia wyniki emisji spalin

 

sory za offtop ale wytłumacz szefie od a do z jak to gawari :D mi tłumaczyli że w tej recyrkulacji to jest tak że częsć spalin wraca spowrotem do gaźnika i jeszcze raz przechodzi przez cylinder żeby sie ,,dopaliły'' jakieś tam szkodliwe związki....jak ten zawór na wydechu działa jakieś podciśnienie ?? temperatura ?? bo ani żadnej linki ani przewodu do niego nie ma....

 

z autopsji: w chinolu 4t wywalenie tego zwiększa moc pod warunkiem regulacji gaźnika (dlatego w moim jeszcze jest :D )2 kumpli wycieło i zyskał na ,,wkręcaniu sie na obroty'' ale regulacja gaźnika była konieczna bo innaczej po wycięciu był słabszy niż z tym recyrkulatorem

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym czymś jest membrana która reaguje na fale z wydechu umożliwiając dostęp tlenu do kolektora. Są różne rodzaje tego urządzenia. Spotkałem co najmniej 4 różne. Z czego te wcześnie to był w ogóle osobny, dość rozbudowany "system" z wężykami, zbiorniczkami i bajerami. Sterowany był podciśnieniem z króćca ssącego tak jak kranik paliwa.

 

W miniony piątek użyłem kawałka obudowy takiego urządzenia aby wykonać "kolanko" doprowadzające paliwo do gaźnika w HD bo oryg. plastikowe lubi pękać. Trochę rzeźbienia, kombinowania i git jest. :biggrin: To ten element z boku:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/65b12b9634eaae84.html

:biggrin:

 

Urządzenie z linku który podał Kamsel jest dobrze widoczne, można zauważyć na nim kształt korpusu tego ustrojstwa. Kształt wskazuje wyraźnie w którą stronę otwiera się membrana - w przeciwną stronę od węża.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pieprzenie. Żaden EGR tylko SAS... Secondary Air System czyli układ doprowadzania dodatkowego powietrza do spalin celem dopalenia niespalonych HC oraz częściowego przyśpieszenia pracy katalizatora od momentu rozruchu silnika. Nie ma to żadnego wpływu na osiągi silnika. W silnikach 2T szybko ulega pęknięciu listek membrany, gdy wąż jest połączony z filtrem powietrza to powoduje dławienie silnika i u mnie podlega usunięciu. http://bikepics.com/pictures/1348953/

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...