Domi93 Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Witam po raz kolejny. Mam do was (mam nadzieję) że czysto teoretyczne pytanie. Otóż moj motorower zaraz po kupnie mial baaardzo dziwne objawy. tankuje mu 5 l , jadę ze 20 km i co? Bak prawie pusty. Ze wzniesienia na jedynce ruszyć nie potrafi ponieważ po prostu tak jak by miał za mało mocy. Mam wrażenie ze ogar kumpla już bardziej się zbiera (dodam ze mam zębatke zdawczą 12 z). I teraz pytanie do was. Jakie mogłą być przyczyny takowego zachowania? Błądziłem po googlach ale z reguły są tematy o samochodach więc nijak mogę to przełożyć na motorower. Dodam też ze część (na chłopski rozum) objawów wyeliminowałem. mianowicie: -kompresja jest bardzo dobra - szlif, nowy tłok, pierścienie itd -uszczelki pod cylindrem i pod głowicą wymienione, dla pewności hermetyk i czerwony silikon -uszczelki dolotu zakupione, nówki Po remoncie nie został jeszcze odpalony, ponieważ garażu nie posiadam i został on sprowadzony do piwnicy, a jak wiadomo wiosna idzie wielkimi krokami ( :buttrock: ) i nie chciałbym aby pierwsza jazda w nowym sezonie była taka sama jak te poprzednie... Czyli toczę się z prędkością 40 km/h, a pod górkę musze redukować do dwójki. Hm nie wiem czy ma to jakiś wpływ na spalanie ale cylinder musiał mieć 4 szlify robione na raz aby zredukować rysy (razem 1 mm) oraz tłok na moje oko był zatarty. Rozumiem że mocy wtedy by nie miał ale to spalanie mnie przeraza!! :( Jeżeli ma ktoś jakiś pomysł co by tu jeszcze profilaktycznie obejrzeć to bardzo proszę o porady :notworthy: PS. Za wszystkie błędy ortograficzne lub interpunkcyjne bardzo przepraszam - Temat pisany na szybkości :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 No skoro była taka rysa na gładzi cylindra to napewno miało to wpływ, paliwo poprostu uciekało, nie zostało spalane, lecz trafiało do wydechu. Sprawa druga, na 99% masz rozrególowany gaźnik, spawdz zaworek iglicowy, oraz poziom paliwa w komorze pływakowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domi93 Opublikowano 20 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 (edytowane) Już mam wszystko przygotowane :) gaźnik wyczyszczony, iglica byla na najwyższym położeniu (najniższy rowek) i mam wrażenie że ciągnął lewe powietrze. Lecz te możliwości zostały wyeliminowane. zapinka na środkowym rowku, gaźnik czyściutki. Zaworek iglicowy sprawdzałem - nie przepuszcza. Edytowane 20 Lutego 2010 przez Domi93 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 To sprawdź jeszcze poziom paliwa w komorze pływakowej, i czy nikt nie wsadził większej dyszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 jaki kolor ma świeca ?? czarna pewno ?? zmniejsz dawke paliwa pozatym na 100% ci gdzieś cieknie (albo zaworek iglicowy albo kranik albo zgrzew na baku) Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr.Maciek Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Brak mocy i duże spalanie? Niestety moim zdaniem to silnik, a tak właściwie to pierścienie. Nie chcę namawiać od razu do rozkręcania silnika, ale zdejmij wydech i zobacz czy masz jeszcze pierścienie... pzdr, Maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domi93 Opublikowano 20 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Mr Maciek jak już napisałem jest to pytanie czysto teoretyczne. Tłok, pierścienie, sworzeń, łożysko, cylinder itd wymieniłem. Uszczelki również nowe. Ogólnie komora spalania jest na 100% szczelna. Czyli pozostało mi lewe powietrze i wycieki wszelkiego rodzaju. Co do świecy jest ona koloru kawy z mlekiem. Ale mam wrażenie że dlatego że dostawał lewe powietrze. Ktoś zamiast dać uszczelke dolotu to tylko podwyższył iglice i problem mu "zniknął" co nie zmienia faktu ze jak ja wsiadłem na to moto to troche sie zdziwiłem. Wiem że TSki chłodzone powietrzem są słabe, ale żeby nie ruszyć z miejsca na jedynce przy małej górce to wydawało mi się przesadą troche. Ogólnie to potwierdziliście moją teorie co do takiego wielkiego spalania :). Przed chwilą wyeliminowałem bak, uszczelki kranika itd. Więc chyba została mi tylko do sprawdzenia komora pływakowa. Bardzo dziękuję za zainteresowanie tematem :) :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr.Maciek Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Różne rzeczy się zdarzają. Posprawdzaj co się da, a jeśli nic nie znajdziesz to zdejmuj wydech i zajrzyj do cylindra. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domi93 Opublikowano 20 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Huhu no to znalazłem przyczyne. Pozornie szczelny zaworek iglicowy okazal się nieszczelny. Jak mocniej dmuchne w wężyk doprowadzający paliwo do gaźnika to słychać że lekko syczy. Ten sam eksperyment został przeprowadzony z wodą i jest tak samo że jak pod większym cisnieniem bede ją wtłaczał w wężyk (ach te wydolne płuca i woda żywiec pod ręką :icon_biggrin: ) to lecą kropelki do szklanki. Swoją droga nie polecam tego eksperymentu z wodą mineralną. Po łyku wody z nie tej szklanki - czyli z tej w której była woda przelana przez gaźnik nie miałem ochoty na wode do końca dnia :biggrin: . Ale na powracając do tematu chyba na razie oleję tą iglice. Jest równolegly temat o suzuki RMX a wiadomo zaworki takie same a kolega dostać nie mógł. Wykombinuje coś żeby końcówke z gaźnika podpiąć pod jakiś wężyk i zeby benzyna spływała sobie do jakiegoś pojemnika. Bo inaczej bym na wache nie wyrobił na wiosne :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andymotors Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Moim zdaniem moto nie miało mocy przez, jak to stwierdziłeś zatarty tłok (mógł też przez to więcej se pociągnąć, ale nie aż tyle ile piszesz). Przy takim spalaniu jak wspomniałeś to musi gdzieś być nieszczelność. Ja bym obstawiał na zbyt duży poziom paliwa w komorze gaźnika, przez co nadmiar cały czas Ci się wylewa wężykiem przelewowym od spodu gaźnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 Moim zdaniem moto nie miało mocy przez, jak to stwierdziłeś zatarty tłok (mógł też przez to więcej se pociągnąć, ale nie aż tyle ile piszesz). Przy takim spalaniu jak wspomniałeś to musi gdzieś być nieszczelność. Ja bym obstawiał na zbyt duży poziom paliwa w komorze gaźnika, przez co nadmiar cały czas Ci się wylewa wężykiem przelewowym od spodu gaźnika. Lub też po prostu pływak się wiesza, a objawy są takie jak napisałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mari0704 Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 Witam! Otóż miałem styczność z suzuki TS50 w lato. Jeździłem nim i je odblokowałem. Przed odblokowaniem spalanie około 4l/100 km po odblokowaniu kolega stwierdził że pali mu ponad 2x więcej. Ale z tego co napisałeś to i tak o wiele za dużo Ci pali. Jest on chłodzony powietrzem czy ciecz? Kumpel miał chłodzonego powietrzem i nie miał wcale zadziwiających osiągów (proszę nie myśleć że dogaduje komuś bo mam inny pojazd). Moc jak i v-max zbliżony do simsonka, pod wzniesienie musiał redukować o 2 biegi , a to wzniesienie wcale nie jest małe. Jak będzie słaby to dać mu zębatkę 11 zębów i będzie śmigał ;) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domi93 Opublikowano 22 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 (edytowane) Aby nie zakładać dodatkowego tematu pisze tutaj z totalną załamką... :( Odpalił od 2 kopa, lecz ma bardzo dziwne objawy. Na ssaniu sam wkręca sie na obroty, a jak wyłącze ssanie to mieszanka zbyt uboga "buuu" i gaśnie. Nigdzie lewego powietrza nie łapie wszystko spryskałem dezodorantem kiedy chodził i ani go nie dusiło ani żadnej zmiany nie odczułem. Uszczelki wszystkie nowe. Powiem szczeze nie mam pomysłu co to moze byc. Po prostu na wolnych sie po chwili wkręca jak porąbany. Możliwe że gaźnik do wymiany (to najbardziej obstawiam). Mari0704 - Tak tak jest chłodzony powietrzem. Wiem że osiągi rangi simsona lecz jest to moje pierwsze moto a 18 za rok więc chciałem się oswoić :) zębatki nie będe zmieniał bo ledwo co ją kupilem. Wiesz najbardziej przeszkadza mi w nim startowanie z jakiegoś wzniesienia (dodam że sprzęgło umiem obsługiwać żeby nie było) i to mnie najbardziej drażni. Edytowane 22 Lutego 2010 przez Domi93 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 22 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 (edytowane) Aby nie zakładać dodatkowego tematu pisze tutaj z totalną załamką... :( Odpalił od 2 kopa, lecz ma bardzo dziwne objawy. Na ssaniu sam wkręca sie na obroty, a jak wyłącze ssanie to mieszanka zbyt uboga "buuu" i gaśnie. Nigdzie lewego powietrza nie łapie wszystko spryskałem dezodorantem kiedy chodził i ani go nie dusiło ani żadnej zmiany nie odczułem. Uszczelki wszystkie nowe. Powiem szczeze nie mam pomysłu co to moze byc. Po prostu na wolnych sie po chwili wkręca jak porąbany. Możliwe że gaźnik do wymiany (to najbardziej obstawiam). Mari0704 - Tak tak jest chłodzony powietrzem. Wiem że osiągi rangi simsona lecz jest to moje pierwsze moto a 18 za rok więc chciałem się oswoić :) zębatki nie będe zmieniał bo ledwo co ją kupilem. Wiesz najbardziej przeszkadza mi w nim startowanie z jakiegoś wzniesienia (dodam że sprzęgło umiem obsługiwać żeby nie było) i to mnie najbardziej drażni. Nie myśl o wymianie gaźnika tylko go porządnie wyczyść i regulację zrób A i jeszcze jedno ?? układ odpowietrzenia baku i przewód doprowadzający paliwo sa drożne ??masz założony filtr na przewodzie doprowadzającym paliwo ?? Edytowane 22 Lutego 2010 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mari0704 Opublikowano 22 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 Wymieniałes uszczelnicze na wale ? Jeśli tak to upewnij sie ze sa dobrze zamontowane . Mialem tak w simsonie i powodem moich niepowodzeń byl uszczelniacz. Sprawdź i napisz na forum. A dymi mocno ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.