Skocz do zawartości

SUZUKI VX CHODZI TYLKO NA JEDEN CYLINDER


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Problem wyglada nastepujaco:

Motocykl jest po wymianie silnika(maly przebieg),po pierwszym uruchomieniu zaczął od razu chodzic na przedni cylinder tylny tylko co jakis czas cos zaskakuje ale doslownie z dwa zaplony i to tyle,Gazniki są czyste i wyregulowane,nowe swiece,przewody i cewki sprawdzone,

tylny cylinder zaskakuje na srednich obrotach ale nie jest to do konca plynna praca,widac ze troszke przerywa,

Najwieksza zagadka jest to ze kazdy cylinder pracuje super ale tylko solo tzn jak zdejme fajke z przedniego cylindra to tylny chodzi super,jak zdejme z tylnego to przedni pracuje.Jak oba sa podlaczone to chodzi na ten na ktorym byl ostatnio odpalany.(Przed zdjeciem fajki gasze moto i zakladam fajke na inna swiece takze widac ze nie gubi iskry)

Mam nadzieje ze w miare jasno to opisalem.Sytuacja jest troszke zagadkowa,ale bede wdzieczny za wszelkie tropy.

 

Z gory dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Najwieksza zagadka jest to ze kazdy cylinder pracuje super ale tylko solo tzn jak zdejme fajke z przedniego cylindra to tylny chodzi super,jak zdejme z tylnego to przedni pracuje.Jak oba sa podlaczone to chodzi na ten na ktorym byl ostatnio odpalany.(Przed zdjeciem fajki gasze moto i zakladam fajke na inna swiece takze widac ze nie gubi iskry)...

 

 

Mnie to wygląda na problem z modułem zapłonu.

 

Zrób tak:

1 wykręć obydwie świece z głowic i podłącz do kabli zapłonowych (odpowiadających podłączeniu na którym wystąpił problem - nie zamieniaj świec miejscami)

2 połóż je tak na silniku żeby leżały na jego metalowych częściach (styk elektryczny) jedną z nich zaznacz jakoś wcześniej tak żeby się nie pomyliły.

3 włącz zapłon i zakręć rozrusznikiem

4 powinieneś widzieć naprzemiennie iskrę - ma być niebieska, nie różowa lub innego koloru. Najlepiej testuj w ciemnym miejscu (np garaż)

5 powtórz punkt 1, 2, 3 zamieniając świece miejscami - powinno być jak w p. 4

6 wyciąg świece i w ich miejsce podepnij jakiekolwiek inne których jesteś pewien (pracowały w czymś z czym nie miałeś problemu - nie sugeruj się ciepłotą itp. - po prostu sprawdź iskrę czy jest niebieska na obydwóch. Możesz wymontować np z auta którym jeździsz do pracy)

7 Jeżeli masz możliwość wypięcia kabli zapłonowych to wypnij z cewek i zamień miejscami - świece zamontuj tak jak były w pierwotnych miejscach (przed tym sprawdzaniem)

8 odpal silnik

9 jeżeli dalej to samo to zamień świece miejscami i odpal silnik

 

Napisz co zaobserwowałeś (tylko zrób dokładnie wg w/w punktów. Resztę później jak zrobisz.

Ja miałem tak w moim GS750 - po wymianie kabli i świeć problem ustąpił.

 

Możesz też sprawdzić cewki zapłonowe - odepnij od oryginalnej instalacji - w momencie podania lub odjęcia zasilania 12V powinna przeskoczyć iskra na świecy (indukcja cewki spowodowana stanem nieustalonym)

 

Jeszcze jedno - ile masz cewek 1 czy 2 - tzn 1 zespolona (2 kable zapłonowe) czy 2 osobne (1 kabel zapł. z każdej cewki)?

Edytowane przez pannonia75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

iskra jest naprawde super na obydwu swiecach,niebieska ladna i przeskakuje na zmiane jak obie wykrece,sprawdzalem cztery swiece i wszystkie chodza tak samo,zamienialem cewki miejscami,kable i ciagle to samo .

Nie mialem natomiast problemu z modulem w zadnym innym moto wiec nie wiem jak sa objawy usterki modulu,byc moze to modul.

Jest jedna niepokojaca rzecz,jak przekrecam kluczyk iskra skacze na jednej swiecy (zawsze na przedniej)przez kilka sekund z taka predkoscia jak na wolnych obrotach,??

co wy na to?Modul czy czujnik zaplonu?

Ide pogrzebac pozniej dam znac czy cos odkryłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

iskra jest naprawde super na obydwu swiecach,niebieska ladna i przeskakuje na zmiane jak obie wykrece,sprawdzalem cztery swiece i wszystkie chodza tak samo,zamienialem cewki miejscami,kable i ciagle to samo .

Nie mialem natomiast problemu z modulem w zadnym innym moto wiec nie wiem jak sa objawy usterki modulu,byc moze to modul.

Jest jedna niepokojaca rzecz,jak przekrecam kluczyk iskra skacze na jednej swiecy (zawsze na przedniej)przez kilka sekund z taka predkoscia jak na wolnych obrotach,??

co wy na to?Modul czy czujnik zaplonu?

Ide pogrzebac pozniej dam znac czy cos odkryłem

Sprawdź ustawienie linek gazu przy GAŹNIKACH. Podciągnij tą od "niepalącego" gara az do wyrównania obrotów.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Jest jedna niepokojaca rzecz,jak przekrecam kluczyk iskra skacze na jednej swiecy (zawsze na przedniej)przez kilka sekund z taka predkoscia jak na wolnych obrotach,??

co wy na to?Modul czy czujnik zaplonu?

...

 

tzn że nie odpalasz tylko włączasz zapłon a iskra się pokazuje okresowo :icon_rolleyes:

Ja stawiam na moduł na 65%.

 

 

Jeszcze jedno - sprawdź ładowanie bo może masz za niskie napięcie na aku. i moduł świruje.

 

Sprawdź ustawienie linek gazu przy GAŹNIKACH. Podciągnij tą od "niepalącego" gara az do wyrównania obrotów.

 

Słusznie - jak masz 2 linki to nie zdziwił bym się jakby to też było przyczyną.

Edytowane przez pannonia75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba to bedzie ten moduł,

Nie wiecie czy mozna wstawic modul od innego moto?

Jakby sie czasy zaplonow zgadzaly?,widzialem ze bandit ma taki sam modul z wyglądu no i jest łatwo dostępny,musial bym tylko sprawdzic jak tam z czasami zaplonow,

Co wy na to realne czy nie bardzo??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,czy winą jest moduł?wygląda na to że tak.Przełóż fajki pomiędzy cylindrami-powinien chodzić tylny.Z Bandita moduły raczej nie pójdą(4 gary)natomiast z pozostałych widlaków Suzuki powinny działać bez problemu.

Powodzenia :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

Przełóż fajki pomiędzy cylindrami-powinien chodzić tylny.

 

Oszalales? Czy chcesz, aby kolega rozwalil sobie silnik?

Po to sa numerowane kable WN i cylindry, zeby ich nie pomylic. Zamieniajac miejscami fajki iskra bedzie przychodzila w Bog wie jakim momencie, a nie tuz przed GMP przy zamknietych zaworach.

 

Pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

Oszalales? Czy chcesz, aby kolega rozwalil sobie silnik?

Po to sa numerowane kable WN i cylindry, zeby ich nie pomylic. Zamieniajac miejscami fajki iskra bedzie przychodzila w Bog wie jakim momencie, a nie tuz przed GMP przy zamknietych zaworach.

 

Pzdr

kolega robo13 mial chyba na mysli zamiane kabli miejscami ale dalej podlaczonymi do prawidlowego cylindra,

Ale nawet jesli nie to silnikowi krzywdy raczej bym nie zrobil.

 

Puki co rozglądam sie za nowym modułem,

pzdr.

P.S. przeszukam jeszcze instalacje moze znajde jakies zwarcie lub przebicie.moze podlacze moduł na krótko.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

kiedyś czytałem o takim przypadku z VX że tak samo jak piszesz nie chciał chodzić na jeden cylinder i okazało się że zaciski na aku były zaśniedziałe i słabo dokręcone, możesz jeszcze to sprawdzić

pzdr

 

tzn że potwierdza się to co napisałem w 1-szym poście odnośnie świrowania jak są problemy z ładowaniem (poluzowane lub zaśniedziałe klemy mają tu bezpośredni związek)

 

 

 

Znalazłem coś tu:

http://www.filestube.com/da9d1c11a1edd2e803e9/details.html

 

może się przyda.

 

 

... jeszcze jedno mi przyszło do głowy - a sprawdź czy dobrze łączy wtyczka od modułu - wypnij, przeczyść styki, sprawdź czy nie jest za luźna, czy nie ma śladów przypaleń, przegrzania itp. Jak by była za luźna to możesz przygiąć "samiczki" styków używając śrubokręta precyzyjnego (kupisz w każdym sklepie z częściami elektronicznymi za 5 - 10zł)

Edytowane przez pannonia75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra panowie

Mam wstawiony silnik od vs 600 ,a modul od vx 800.takze mam nadzieje ze nowy modul rozwiaze sprawe (wlasnie licytuje jeden)najgorsze ze jest kilka modeli modulow. mam nadzieje ze bedzie pasowal.

Jak wstawie modul to dam znac czy przeszlo,

pzdr i dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra panowie

Mam wstawiony silnik od vs 600 ,a modul od vx 800.takze mam nadzieje ze nowy modul rozwiaze sprawe (wlasnie licytuje jeden)najgorsze ze jest kilka modeli modulow. mam nadzieje ze bedzie pasowal.

Jak wstawie modul to dam znac czy przeszlo,

pzdr i dzieki za pomoc

 

To kupujesz do vs600 czy vx800?

Jestem pewien że gdzieś byś znalazł jak przetestować moduł pod względem poprawności działania - to nie są bardzo skomplikowane rzeczy i często musisz tylko gdzieś podać określone napięcie i zmierzyć na innych pinach wg instrukcji. Co innego do "odkurzaczy" tam może być to bardziej nakomplikowane.

 

Może wstaw w poście co gość napisał w aukcji - jakieś dane techniczne.

 

poszukaj tu:

http://www.larsson.pl/?c=ai&bidt=vs%20600

 

może znajdziesz odpowiednik.

 

Tu masz moduł do vs600:

 

http://www.allegro.pl/item899029084_modul_...lusia_2001.html

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...