Wiśnia Pawel Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 Witam Problem wyglada nastepujaco: Motocykl jest po wymianie silnika(maly przebieg),po pierwszym uruchomieniu zaczął od razu chodzic na przedni cylinder tylny tylko co jakis czas cos zaskakuje ale doslownie z dwa zaplony i to tyle,Gazniki są czyste i wyregulowane,nowe swiece,przewody i cewki sprawdzone, tylny cylinder zaskakuje na srednich obrotach ale nie jest to do konca plynna praca,widac ze troszke przerywa, Najwieksza zagadka jest to ze kazdy cylinder pracuje super ale tylko solo tzn jak zdejme fajke z przedniego cylindra to tylny chodzi super,jak zdejme z tylnego to przedni pracuje.Jak oba sa podlaczone to chodzi na ten na ktorym byl ostatnio odpalany.(Przed zdjeciem fajki gasze moto i zakladam fajke na inna swiece takze widac ze nie gubi iskry) Mam nadzieje ze w miare jasno to opisalem.Sytuacja jest troszke zagadkowa,ale bede wdzieczny za wszelkie tropy. Z gory dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Zmień świece i przewody.Powinien być zdrowy. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pannonia75 Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 (edytowane) ...Najwieksza zagadka jest to ze kazdy cylinder pracuje super ale tylko solo tzn jak zdejme fajke z przedniego cylindra to tylny chodzi super,jak zdejme z tylnego to przedni pracuje.Jak oba sa podlaczone to chodzi na ten na ktorym byl ostatnio odpalany.(Przed zdjeciem fajki gasze moto i zakladam fajke na inna swiece takze widac ze nie gubi iskry)... Mnie to wygląda na problem z modułem zapłonu. Zrób tak: 1 wykręć obydwie świece z głowic i podłącz do kabli zapłonowych (odpowiadających podłączeniu na którym wystąpił problem - nie zamieniaj świec miejscami) 2 połóż je tak na silniku żeby leżały na jego metalowych częściach (styk elektryczny) jedną z nich zaznacz jakoś wcześniej tak żeby się nie pomyliły. 3 włącz zapłon i zakręć rozrusznikiem 4 powinieneś widzieć naprzemiennie iskrę - ma być niebieska, nie różowa lub innego koloru. Najlepiej testuj w ciemnym miejscu (np garaż) 5 powtórz punkt 1, 2, 3 zamieniając świece miejscami - powinno być jak w p. 4 6 wyciąg świece i w ich miejsce podepnij jakiekolwiek inne których jesteś pewien (pracowały w czymś z czym nie miałeś problemu - nie sugeruj się ciepłotą itp. - po prostu sprawdź iskrę czy jest niebieska na obydwóch. Możesz wymontować np z auta którym jeździsz do pracy) 7 Jeżeli masz możliwość wypięcia kabli zapłonowych to wypnij z cewek i zamień miejscami - świece zamontuj tak jak były w pierwotnych miejscach (przed tym sprawdzaniem) 8 odpal silnik 9 jeżeli dalej to samo to zamień świece miejscami i odpal silnik Napisz co zaobserwowałeś (tylko zrób dokładnie wg w/w punktów. Resztę później jak zrobisz. Ja miałem tak w moim GS750 - po wymianie kabli i świeć problem ustąpił. Możesz też sprawdzić cewki zapłonowe - odepnij od oryginalnej instalacji - w momencie podania lub odjęcia zasilania 12V powinna przeskoczyć iskra na świecy (indukcja cewki spowodowana stanem nieustalonym) Jeszcze jedno - ile masz cewek 1 czy 2 - tzn 1 zespolona (2 kable zapłonowe) czy 2 osobne (1 kabel zapł. z każdej cewki)? Edytowane 13 Lutego 2010 przez pannonia75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiśnia Pawel Opublikowano 13 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 iskra jest naprawde super na obydwu swiecach,niebieska ladna i przeskakuje na zmiane jak obie wykrece,sprawdzalem cztery swiece i wszystkie chodza tak samo,zamienialem cewki miejscami,kable i ciagle to samo . Nie mialem natomiast problemu z modulem w zadnym innym moto wiec nie wiem jak sa objawy usterki modulu,byc moze to modul. Jest jedna niepokojaca rzecz,jak przekrecam kluczyk iskra skacze na jednej swiecy (zawsze na przedniej)przez kilka sekund z taka predkoscia jak na wolnych obrotach,?? co wy na to?Modul czy czujnik zaplonu? Ide pogrzebac pozniej dam znac czy cos odkryłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 iskra jest naprawde super na obydwu swiecach,niebieska ladna i przeskakuje na zmiane jak obie wykrece,sprawdzalem cztery swiece i wszystkie chodza tak samo,zamienialem cewki miejscami,kable i ciagle to samo . Nie mialem natomiast problemu z modulem w zadnym innym moto wiec nie wiem jak sa objawy usterki modulu,byc moze to modul. Jest jedna niepokojaca rzecz,jak przekrecam kluczyk iskra skacze na jednej swiecy (zawsze na przedniej)przez kilka sekund z taka predkoscia jak na wolnych obrotach,?? co wy na to?Modul czy czujnik zaplonu? Ide pogrzebac pozniej dam znac czy cos odkryłem Sprawdź ustawienie linek gazu przy GAŹNIKACH. Podciągnij tą od "niepalącego" gara az do wyrównania obrotów. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pannonia75 Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 (edytowane) ... Jest jedna niepokojaca rzecz,jak przekrecam kluczyk iskra skacze na jednej swiecy (zawsze na przedniej)przez kilka sekund z taka predkoscia jak na wolnych obrotach,?? co wy na to?Modul czy czujnik zaplonu? ... tzn że nie odpalasz tylko włączasz zapłon a iskra się pokazuje okresowo :icon_rolleyes: Ja stawiam na moduł na 65%. Jeszcze jedno - sprawdź ładowanie bo może masz za niskie napięcie na aku. i moduł świruje. Sprawdź ustawienie linek gazu przy GAŹNIKACH. Podciągnij tą od "niepalącego" gara az do wyrównania obrotów. Słusznie - jak masz 2 linki to nie zdziwił bym się jakby to też było przyczyną. Edytowane 13 Lutego 2010 przez pannonia75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Glupoty gadacie z tymi linkami. Wszystko wyglada na swirujacy modul jesli wali iskra juz po wlaczeniu zaplonu. Podmien jesli mozesz pozyczyc od kogos albo wyslij do El-serwisu w Ostrolece do sprawdzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiśnia Pawel Opublikowano 14 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 chyba to bedzie ten moduł, Nie wiecie czy mozna wstawic modul od innego moto? Jakby sie czasy zaplonow zgadzaly?,widzialem ze bandit ma taki sam modul z wyglądu no i jest łatwo dostępny,musial bym tylko sprawdzic jak tam z czasami zaplonow, Co wy na to realne czy nie bardzo?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robo13 Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Witam,czy winą jest moduł?wygląda na to że tak.Przełóż fajki pomiędzy cylindrami-powinien chodzić tylny.Z Bandita moduły raczej nie pójdą(4 gary)natomiast z pozostałych widlaków Suzuki powinny działać bez problemu. Powodzenia :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilQ_21 Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Witam kiedyś czytałem o takim przypadku z VX że tak samo jak piszesz nie chciał chodzić na jeden cylinder i okazało się że zaciski na aku były zaśniedziałe i słabo dokręcone, możesz jeszcze to sprawdzić pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Yo! Przełóż fajki pomiędzy cylindrami-powinien chodzić tylny. Oszalales? Czy chcesz, aby kolega rozwalil sobie silnik? Po to sa numerowane kable WN i cylindry, zeby ich nie pomylic. Zamieniajac miejscami fajki iskra bedzie przychodzila w Bog wie jakim momencie, a nie tuz przed GMP przy zamknietych zaworach. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiśnia Pawel Opublikowano 14 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Yo! Oszalales? Czy chcesz, aby kolega rozwalil sobie silnik? Po to sa numerowane kable WN i cylindry, zeby ich nie pomylic. Zamieniajac miejscami fajki iskra bedzie przychodzila w Bog wie jakim momencie, a nie tuz przed GMP przy zamknietych zaworach. Pzdr kolega robo13 mial chyba na mysli zamiane kabli miejscami ale dalej podlaczonymi do prawidlowego cylindra, Ale nawet jesli nie to silnikowi krzywdy raczej bym nie zrobil. Puki co rozglądam sie za nowym modułem, pzdr. P.S. przeszukam jeszcze instalacje moze znajde jakies zwarcie lub przebicie.moze podlacze moduł na krótko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pannonia75 Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 (edytowane) Witam kiedyś czytałem o takim przypadku z VX że tak samo jak piszesz nie chciał chodzić na jeden cylinder i okazało się że zaciski na aku były zaśniedziałe i słabo dokręcone, możesz jeszcze to sprawdzić pzdr tzn że potwierdza się to co napisałem w 1-szym poście odnośnie świrowania jak są problemy z ładowaniem (poluzowane lub zaśniedziałe klemy mają tu bezpośredni związek) Znalazłem coś tu: http://www.filestube.com/da9d1c11a1edd2e803e9/details.html może się przyda. ... jeszcze jedno mi przyszło do głowy - a sprawdź czy dobrze łączy wtyczka od modułu - wypnij, przeczyść styki, sprawdź czy nie jest za luźna, czy nie ma śladów przypaleń, przegrzania itp. Jak by była za luźna to możesz przygiąć "samiczki" styków używając śrubokręta precyzyjnego (kupisz w każdym sklepie z częściami elektronicznymi za 5 - 10zł) Edytowane 15 Lutego 2010 przez pannonia75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiśnia Pawel Opublikowano 15 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 Dobra panowie Mam wstawiony silnik od vs 600 ,a modul od vx 800.takze mam nadzieje ze nowy modul rozwiaze sprawe (wlasnie licytuje jeden)najgorsze ze jest kilka modeli modulow. mam nadzieje ze bedzie pasowal. Jak wstawie modul to dam znac czy przeszlo, pzdr i dzieki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pannonia75 Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Dobra panowie Mam wstawiony silnik od vs 600 ,a modul od vx 800.takze mam nadzieje ze nowy modul rozwiaze sprawe (wlasnie licytuje jeden)najgorsze ze jest kilka modeli modulow. mam nadzieje ze bedzie pasowal. Jak wstawie modul to dam znac czy przeszlo, pzdr i dzieki za pomoc To kupujesz do vs600 czy vx800? Jestem pewien że gdzieś byś znalazł jak przetestować moduł pod względem poprawności działania - to nie są bardzo skomplikowane rzeczy i często musisz tylko gdzieś podać określone napięcie i zmierzyć na innych pinach wg instrukcji. Co innego do "odkurzaczy" tam może być to bardziej nakomplikowane. Może wstaw w poście co gość napisał w aukcji - jakieś dane techniczne. poszukaj tu: http://www.larsson.pl/?c=ai&bidt=vs%20600 może znajdziesz odpowiednik. Tu masz moduł do vs600: http://www.allegro.pl/item899029084_modul_...lusia_2001.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.