murgal Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 Znowu przekładka terminu, coraz ciekawiej... Problemy z oprogramowaniem i podwyżka kosztów sprawiają, że przesunięty przez ministra Sławomira Nowaka termin obowiązywania nowych egzaminów na prawo jazdy może nie zostać dotrzymany - alarmuje Dziennik Gazeta Prawna.Cytowany przez gazetę urzędnik z resortu transportu mówi: „Szanse, żeby zdążyć ze zmianami w systemach obsługujących WORD-y do stycznia 2013 r. i zapewnić ich jednolitość, są nikłe”.Według nowych przepisów, które początkowo miały obowiązywać już w lutym, do systemu egzaminowania przyszłych kierowców zostanie wprowadzony nowy system informatyczny. WORD-y będą musiały wybrać dostarczyciela tej usługi. Póki co takie oprogramowanie stworzyły: Instytut Transportu Samochodowego, Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych razem z koncernem Hewlett Packard i Sygnity. Jednak ze swoim produktem mogą zgłosić się kolejne firmy.Do tego dochodzą kolejne nowe regulacje. Starostwa powiatowe muszą wdrożyć rozwiązania dotyczące karty kierowcy. Z kolei ośrodki szkoleniowe muszą rozpocząć szkolenia według nowych przepisów, a zaawansowanie prac nad dostosowaniem CEPiK do nowych przepisów o kierujących pojazdami pozostawia wiele do życzenia – pisze Dziennik Gazeta Prawna.Osobna kwestia to pieniądze. W grudniu PWPW – HP wysłało do WORD-ów umowy pilotażowe, żeby przetestować nowe oprogramowanie. Jednak nie wszystkie wojewódzkie ośrodki ruchu drogowego zdecydowały się je podpisać. Jedną z ważniejszych kwestii są koszty. Umowa zakłada, że jeśli skończy się pilotaż oprogramowania, to obie strony deklarują kontynuację współpracy. Jej warunki określałaby nowa umowa. WORD miałby płacić PWPW 12 zł od przeprowadzonego egzaminu teoretycznego. Jeden z dyrektorów wojewódzkiego ośrodka ruchu drogowego powiedział Dziennikowi Gazecie Prawnej, że byłoby to w stosunku do obecnej oferty ITS za drogie. Z kolei przedstawiciele PWPW twierdzą, że przedstawiona cena nie jest jeszcze kwotą wiążącą, a jedynie szacunkową. Cytuj KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcMarc Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 Dziadowskie mamy to państwo. Dowody biometryczne też miały być. I informatyzacja ZUSu, z okazji której ZUS kupuje samochody do wożenia papierów :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tommm Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 A moim zdaniem kierowcy co 10 lat powinni przechodzić krótki kurs z teorii połączony z egzaminem teoretycznym i badaniami. Po przekroczeniu 55-60 roku życia okres powinien zostać skrócony do 5 lat.A ciekawi mnie kto i na jakiej podstawie wyliczył, że max moc dla a2 to 48 km a nie powiedzmy 52 czy 69? Szkoda, że można kastrować motocykle (maksymalnie o połowę mocy wyjściowej), znając nasze realia ludzie będą robić jeździć ze zwężkami w dolocie tylko w teorii :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 A moim zdaniem kierowcy co 10 lat powinni przechodzić krótki kurs z teorii połączony z egzaminem teoretycznym i badaniami. Po przekroczeniu 55-60 roku życia okres powinien zostać skrócony do 5 lat.A ciekawi mnie kto i na jakiej podstawie wyliczył, że max moc dla a2 to 48 km a nie powiedzmy 52 czy 69? Szkoda, że można kastrować motocykle (maksymalnie o połowę mocy wyjściowej), znając nasze realia ludzie będą robić jeździć ze zwężkami w dolocie tylko w teorii :) Nie badzmy bardziej papiescy niz Jan Pawel II - gi. W wiekszosci wypadkow nawet 70 - cio letni kierowcy bez problemu sobie radza i nie sa wiekszym zagrozeniem - w wiekszosci. Co do mocy to - 34 Km wystarcza aby rozpedzic motocykl do realnych ( nie predkosciomierzowych ) 130 km/h co jezt w zupelnosci wystarczajace. Jako, ze Italiani maja ciut nieco wyzsze predkosci na autostradach. pozwoli im to na rozwiniecie tych realnych 140 - 150 km/h co rowniez jest wystarczajace. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 4 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 A moim zdaniem kierowcy co 10 lat powinni przechodzić krótki kurs z teorii połączony z egzaminem teoretycznym i badaniami. Po przekroczeniu 55-60 roku życia okres powinien zostać skrócony do 5 lat.A ciekawi mnie kto i na jakiej podstawie wyliczył, że max moc dla a2 to 48 km a nie powiedzmy 52 czy 69? Szkoda, że można kastrować motocykle (maksymalnie o połowę mocy wyjściowej), znając nasze realia ludzie będą robić jeździć ze zwężkami w dolocie tylko w teorii :) Nasze realia usiane są młodymi trupami na latarniach lub innych pojazdach i nie ma żadnych widoków na poprawę,Ustawodawcy nie zależy na zdrowiu i życiu motocyklistów a raczej na dodatkowej kasie za kolejne kategorie PJ. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tommm Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 KS-rider- sęk w tym, że przepisy się zmieniają- nawet nie wiesz ilu kierowców nie ogarnia S3, ale nie o to chodzi. Sęk w tym, że z wiekiem poglębia się np. wada wzroku, co nie jest badane przy wyrabianiu po tych 10 latach nowego PJ, więc nikt nie wpisuje do PJ, że musisz jeździć w okularach na przykład.Moc mocą, przebieg momentu przebiegiem... Ale dlaczego akurat 48 km? ;) Zauważ, że nie wszystkie 500tki pod to się łapią i trzeba robić im zwężki. Piotrze- nasze realia usiane są kraterami na drodze, co najmniej tyle uwagi co na innych uczestników ruchu muszę uważać, aby nie wjechać w dziurę i nie rozwalić sobie zawieszenia... Jesteś z mniejszego miasta, więc pewnie wiesz o czym mówię. W wawie aż takiego problemu nie ma, drogi miejscami są kiepskie, ale wystarczy wyjechać 10 km poza granice i już sytuacja jest dokładnie odwrotna. Kiedyś nawet NIk przeprowadził inspekcje dróg- już nie pamiętam ile, ale co najmniej 1/4 dróg wymaga zamknięcia ze względu na nierówności :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 KS-rider- sęk w tym, że przepisy się zmieniają- nawet nie wiesz ilu kierowców nie ogarnia S3, ale nie o to chodzi. Sęk w tym, że z wiekiem poglębia się np. wada wzroku, co nie jest badane przy wyrabianiu po tych 10 latach nowego PJ, więc nikt nie wpisuje do PJ, że musisz jeździć w okularach na przykład.Moc mocą, przebieg momentu przebiegiem... Ale dlaczego akurat 48 km? ;) Zauważ, że nie wszystkie 500tki pod to się łapią i trzeba robić im zwężki. Historia jest taka, ze kiedys w Niemczech bylo 27 KM, pozniej podniesli na 34 KM oczywiscie w zdlawieniu. Moc otwarta jest w tym wypadku drugorzedna. Mozna byc tez pewnym, ze juz dzis sa juz dostepne. Podejrzewam, ze po reformie moga sie tez zmienic stawki ubezpieczeniowe, co pociagnie za soba trendy producenta, ktory bedzie musial dopasowac ( przynajmniej jakas czesc swojej produkcji ) wlasnie pod stawki ubezpieczeniowe - to rowniez odbije sie na polskim rynku wtornym. Pozyjemy, zobaczymy. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murgal Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Taa. już widzę, GSXR 1000 z 34km... W dowodzie. Trzynastolatki potrafią odblokowywać moduły, przepustnice itd. Cytuj KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tommm Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Nie ma chyba takiegro problemu, gorzej jak będziesz mieć wypadek i okażę się, że jednak miał więcej niż 34 km- to tak jakbyś nie miał uprawnień do kierowania :) W PL naszczęście te 48 km można mieć z moto o max 96 km (2 razy można zmniejszyć) do tego dochodzi odpowiednia moc do masy, która też nie może przekroczyć jakieś tam wartości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murgal Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 To prawda, ale słyszałem o przypadkach, gdzie wkładano dławiki (BlackBoxy) w owiewki, dzięki czemu przy byle jakiej glebie/szlifie był on niszczony. Cytuj KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Nasze realia usiane są młodymi trupami na latarniach lub innych pojazdach i nie ma żadnych widoków na poprawę,Ustawodawcy nie zależy na zdrowiu i życiu motocyklistów a raczej na dodatkowej kasie za kolejne kategorie PJ.Zgadzam się całkowicie. Nadal szkolić mogą dyletanci, a deregulacja Gowina nic tu nie zmieni, gdy wymagany staż skrócą z trzech do dwóch lat.Nadal instruktor nie musi umieć jeździć poza placem manewrowym, zaś dopiero egzamin na instruktora techniki jazdy zaczyna przypominać coś, co powinni przechodzić wszyscy instruktorzy. Jednak słabość państwa i debilizm urzędników widać doskonale, gdy zagłębimy się w lekturę rozporządzeń i projektów ustaw - żenada i poruta...Swoją drogą, to stopniowanie prawa jazdy na motocykl nic nie da, a są głosy prawników, że jest to niezgodne z Konstytucją. Bo czemu nie stopniować prawa jazdy kategorii B? Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tommm Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Zgadzam się całkowicie. Nadal szkolić mogą dyletanci, a deregulacja Gowina nic tu nie zmieni, gdy wymagany staż skrócą z trzech do dwóch lat.Nadal instruktor nie musi umieć jeździć poza placem manewrowym, zaś dopiero egzamin na instruktora techniki jazdy zaczyna przypominać coś, co powinni przechodzić wszyscy instruktorzy. Jednak słabość państwa i debilizm urzędników widać doskonale, gdy zagłębimy się w lekturę rozporządzeń i projektów ustaw - żenada i poruta...Swoją drogą, to stopniowanie prawa jazdy na motocykl nic nie da, a są głosy prawników, że jest to niezgodne z Konstytucją. Bo czemu nie stopniować prawa jazdy kategorii B? Żeby synek pana posła nie musiał kupować sobie kolejnego samochodu, tylko bierze s600 tatusia ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Żeby synek pana posła nie musiał kupować sobie kolejnego samochodu, tylko bierze s600 tatusia ;) Podejrzewam, ze pan posel bedzie finansowo na tyle zasobny, ze syn bedzie nial wlasnego katamárana i n ie bedzie zmuszony brac fury ojca. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tommm Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Podejrzewam, ze pan posel bedzie finansowo na tyle zasobny, ze syn bedzie nial wlasnego katamárana i n ie bedzie zmuszony brac fury ojca. :crossy:To dostanie caymana, a gdyby miał ograniczenie do 100-150 km to musiałby kupować jakąś "słabiznę" ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 (edytowane) Kayman wcale nie jest tanszy od S- Klasy. Ceny standardow sa podobne. Dla mnie sprawa jest prosta, auto o duzej mocy czy momencie obrotowym nie jest z regoly dostepne dla mlodych gniewnych, a nawet jezeli to wspolczynnik KM / kg w przypadku motocykla wypadnie zawsze znacznie korzystniej niz w porownaniu z katamaranem, do tego taki maly fakt, katamaran z regoly nie traci rownowagi, nie staje na kolo i raczej ciezko robi sie nim stopie, z tego powodu nie bedzie wiec stopniowania kat. B :crossy: Edytowane 5 Maja 2012 przez ks-rider Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.