Skocz do zawartości

Łożyska główki ST 1100 Pan European...


goguś
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

Oryginalnie w starszych motocyklach występują głównie kulowe. W chwili obecnej wszyscy producenci akcesoryjni produkują już stożkowe, a hurtowaniach czasem można spotkać kulowe, niemniej bardzo rzadko. I dobrze, bo to gorsze konstrukcje.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie mam takie pytanie

 

łożyska główki ramy są tylko stożkowe z "wałeczkami" czy spotyka się również kulkowe?

 

pozdr.

 

Bardzo dużo motocykli ma fabrycznie łożyska kulkowe.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam że sam mam jeszcze kulkowe, choć tego nie jestem pewien

a to dlatego iż na początku sezonu zakupiłem motocykl, łożysko nie miało luzu, pracowało bez przeszkód, po ok 3 tyś km zrobił się luz także na "kocich łbach" tłukło kierownica, ogolnie mowiac był luz na lozysku,

 

skontrowałem nakretki, luzu nie było, łożysko pracowało bez oporu

 

po kolejnych ok. 3 tyś km sytuacja identyczna.

 

czy w przypadku łożyska stożkowego z "wałeczkami" bede mial podobne historie?

 

oczywiscie wiem że wymiana lozyska mnie czeka musowo zanim zaczne jezdzic na wiosne

;)

Edytowane przez Szynka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Teoretycznie po założeniu nowego, skontrolowaniu luzu po ok. 1000 km powinno wytrzymać ok. 20.000 km bez jakichkolwiek objawów. Oczywiście wiele zależy od sposobu jazdy, rodzaju motocykla itd. Ale powiedzmy, że te 18-20 tysięcy na łożysku stożkowym to pewien standard. I przez ten okres nie powinieneś mieć żadnych problemów z tymi łożyskami. Jeśli by się pojawiły, to trzeba zdawać sobie sprawę, że są łożyska i łożyska, ponadto są też błedy produkcyjne, więc niekiedy wychodzą jakieś niespodzianki podczas eksploatacji tej części.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

 

Napisane jest min. 91 oktan tak dla ścisłości :)

 

Wg norm w USA a te są inne niż w Europie. 91 w USA to u nas ok. 85 oktan.

 

Cytat

"...W praktyce pomiar taki wykonuje się przy pomocy wykalibrowanego silnika testowego, dla którego robi się raz wykres zależności liczby „stuków” na sekundę w funkcji składu mieszanki izooktan-heptan, a następnie wyznacza się liczbę oktanową testowanego paliwa. Na świecie istnieją dwie normy na oznaczanie liczby oktanowej: RON (Research Octane Number) i MON (Motor Octane Number) – obie opierają się na tej samej zasadzie pomiaru, ale różnią się warunkami przeprowadzania testu. Uważa się, że MON lepiej oddaje to co się dzieje w silniku pracującym pod dużym obciążeniem, a RON lepiej dla silnika pracującego pod średnim i małym obciążeniem. MON jest średnio o ok. 10 punktów niższe od RON dla tej samej benzyny. W Polsce, podobnie jak w całej Europie obowiązuje norma oznaczania liczby oktanowej zbliżona do RON, natomiast w USA, Kanadzie, Australii i kilku innych krajach podawana na stacjach liczba oktanowa odpowiada bardziej normie MON. Powoduje to, że amerykańska benzyna 87 odpowiada europejskiej 95"

Edytowane przez kawa2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Które łożyska główki ramy są dobrej marki?

All Balls tomekd mocno odradza. Jakieś typy?

 

Najlepsze według mnie NTN . Kosztuja tyle co allballs a nad jakością nie ma co dyskutować.

Edytowane przez toper-utl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko jest je kupić w zestawach z uszczelniaczami - takimi jak dodaje np. allballs. Można sobie z tym poradzić po prostu deliaktnie zdejmując wewnetrzną bierznię dolnego łozyska ze sztycy - tylko z nią moga być wieksze problemy i wykorzystac osłony ponownie. Robiłem to kilkakrotnie i poszło bez wiekszego stresu, oczywiscie jesli uszczelniacze są zużyte/uszkodzone ponowny ich montaz jest bez sensu. Lozyska mozesz kupic w dobrym sklepie motoryzacyjnym, niestety gornego na miejscu raczej nie beda mieli. Gorne dla wiekszosci Hond produkuje poza albalasem, turmaksem i qmp, tylko NTN wiec w sklepie nic innego raczej nie zaoferuja, trzeba zwrocic tylko uwage na dolne bo to standard rolniczy i jest duzooo chińczyków.

Edytowane przez toper-utl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tourmax Arturze.

 

Faktycznie, będą sam kompletował łożyska. Góra do Hondy jest nietypowa, ale to ma mój dobry kolega mechanik, będzie japońskie, dolne natomiast w każdym sklepie i to pewnie będzie SKF. Może już nigdy nie będę musiał tam zaglądać za mojej kadencji na Hornecie.

NTN, japońskie łożyska. Pokażę Wam do paru dni co z nich zostało po 12tys. km od nowości. Łożysko kulkowe, a więc słabsze od stożkowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli bedziesz miał możliwość, postaraj się zdobyc dolne razem ze zintegrowanym uszczelnieniem - produkowane tylko przez Koyo 32006 JRRS, japonskie oczywiscie. Mam takie założone w swoim moto i po kontrolnej regulacji luzu 500km od wymiany, do tej pory przez 4kkm obyło sie bez potrzeby korekty. Wszystko chodzi cacuni zero stukow, luzu czy sciagania moto w trakcie jazdy, znajomi którym takie zakładałem też zadowoleni. No i w tym wypadku odpada delikatny demontaż starego uszczelniacza, tylko może być duży problem z kupnem tego łożyska.

Edytowane przez toper-utl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mojego motocykla nie ma stożkowego łożyska, tylko kulkowe z ASO.

Ktoś wprowadził Cię w błąd ponieważ w ASO mają tylko kulkowe bo tak przewidział konstruktor.

Można kupić ale poza siecią autoryzowaną.

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...