Skocz do zawartości

Im nowszy tym gorszy ??!!


RudyXJ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Olej do pompo wtryskow jest takim samym wynalazkiem jak magnetyzery, motodoktory i inne cuda, a pomagaja jak umarlemu kadzidlo. Widocznie wiekszosc kierowcow jak nie wszyscy zarzynaja te wspaniale auta salonowe, jezdzac nimi a jak sama przeciez nazwa wskazuje powinny stac w salonie...

:icon_mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja odsylam do literatury fachowej a nie czasopism typu pani domu czy bravo girl...

:icon_mrgreen:

 

http://www.ptnss.pl/

 

PTNSS i PZM - średnia wieku członków 75lat :biggrin:

 

H.R, Etzolt - Audi A4 i A4 Avant

 

I tam w rozdziale z układem smarowania opisane są normy olejów z dopiskiem "z wyjątkiem silników z pompowtryskiwaczami" I tylko jedna norma 505.01 jest dostosowana do pompowtryskiwaczy.

Tabela w której te silniki są wyszczególnione osobno tylko z normą 505.01.

Chociaż przyznam szczerze, że nigdzie nie jest napisane że nie wolno...

Moto Psycho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem juz nie od dzis, ze najwiecej do powiedzenia i najznakomitsza wiedze reprezentuja wlasnie mlodzi, ktorym sie wydaje ze pozjadali wszystkie rozumy i wiedza wszystko najlepiej a swoja madrosc zaczerpneli z mlekiem matki :bigrazz:

 

Gdybys mial choc mgliste pojecie to wiedzialbys ze to jest jedna wielka bzdura z tymi pompowrtyskami i specjalnymi dla nich olejami. Czym sie rozni pompowrtysk od konwencjonalnego ukladu wtryskowego :icon_question:

Ano tym ze pozbawiony jest przewodu wysokocisnieniowego laczacego pompe z wtryskiwaczem a zatem i wad jakimi z racji konstrukcji obarczone sa te uklady. Mianowicie zmniejszenia opoznienia wtrysku, zjawisk falowych wystepujacych w przewodzie a przewodzonych przez ciecz, nizszymi cisnieniami wtrysku. Natomiast zasada pracy jest taka sama, krzywka napedzajaca pompe tloczy olej do wtryskiwacza i wtryskuje paliwo do silnika. Wiec czy to jest pompa rzedowa czy to jest pompowtrysk olej silnikowy smaruje powierzchnie obu elementow. Ewentualnemu zuzyciu moge na skutek niewlasciwego oleju ulec wspolpracujace ze soba elementy a nie pompowrtysk, ktory jest z racji swojej nowoczesnej technologii tzn. tolerancji liczonej w mikronach wspolpracujacych par precyzyjnych niszczony na skutek zlej jakosci paliw.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę MOC że nie do końca wiesz jak dbać o to co masz pod maską swojego paska.

Pompowtryski są samrowane paliwem i po części olejem.

Mój brat pracuje w serwisie VW i twierdzi że:

Do pompowtrysków należy lać olej specyfikowany. Różni się on tym, że ma dodany azotek litu i dwusiarczek molibdenu co polepsza smarowanie powierzchni z węglików spiekanych. Co prawda najnowsze oleje do diesla w większości przypadków mają taki dodatek, ale nigdy nie ma pewności co się leje jeżeli norma tego nie praecyzuje.

 

Podzielam zdanie pit-a że lepiej lać olej zgodnie z serwisówą tym bardziej że różnicy w cenie właściwie nie ma.

 

Teoria PD:

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=93

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smiesza mnie uwagi ludzi, ktorzy swoja "olbrzymia wiedze" czerpia z reklam telewizyjnych badz tez czasopism motoryzacyjnych tudziez ulotek korporacyjnych :bigrazz:

Miales intrukcje VW w rekach, widziales jaki olej jest zalecany przez producenta, widziales choc pompowtrysk i miales go w rekach, wiesz co ulega w pompowtryskiwaczu awarii i jaki to element, ze twierdzisz iz nie mam racji a kolega ma :icon_question:

Przytaczasz ponadto tekst ze zdjeciem, ktorego nawet nie potrafisz odczytac. Gdzie tam jest olej, w ktorych miejscach a gdzie paliwo. Przeczytaj dokladnie, przeanalizuj i doglebnie przestudiuj rysunek i wowczas staraj sie cos powiedziec, bo poki co to nawet nie wiesz w ktorym kosciele dzwonia a udzielasz rad i wskazowek.

Dla informacji olej smarujacy silnik jest na zewnatrz pompowtrysku, wewnatrz wtryskiwacza znajduje sie paliwo i to wlasnie jego jakosc decyduje o kondycji i uszkodzeniach tego elementu, ktory z racji stosowania wysokich cisnien wtrysku ma bardzo male luzy par precyzyjnych, liczone w mikronach, a niestety nasze paliwo nie osiaga norm poprzez stosowanie roznego rodzaju domieszek na stacjach lub tzw. chrzczenia paliw i przez to dochodzi do ich zatarc i uszkodzen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie widziałem tego wszystkiego na własne oczy ale znam kogos kto widział... : Masz absolutną racje w temacie, ale to nie zmienia faktu że kupiłeś szrota.... : : Na marginesie sprawdź grubość lakieru.... :clap: Proponuje zamknąć temat....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie widziałem tego wszystkiego na własne oczy ale znam kogos kto widział... : Masz absolutną racje w temacie, ale to nie zmienia faktu że kupiłeś szrota.... : : Na marginesie sprawdź grubość lakieru.... :clap: Proponuje zamknąć temat....

 

 

Tu sie zgodze w 100%, powiem wiecej nigdy wiecej tego zlomu.

Sprzedam, moze chcesz kupic...

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...