Skocz do zawartości

Motocykl wpada w shimmy..


gba4
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kupiłem motocykl Honda XL125 V Varadero po szlifie na prawą strone.

 

Przejechane plastiki z prawej strony, krzywa tarcza hamulcowa (wgięta jakoś tak że nie widać tego i blokowała się w jednym miejscu) a poza tym wszystko wyglądało na ok.

 

Mechanik sciągnał wszystkie plastiki z przodu itd i mówił mi że rama wygląda ok.

 

Problem polega na tym że ostatnio zauwazyłem że moto sciąga mi w lewą strone a jak przechyle go bardziej w prawo to znowuz w prawą strone.

 

Po wymiane tarczy hamulcowej na prostą teraz moto wpada w shimmy bo znowu tloczki mi się zabrudzily i nie odbijaja do konca i ciagle tarcze trzymają ( chyba taka jest tego przyczyna?)

 

Do wymiany mam także łożysko główki ramy bo ewidentnie jest luz(np. jak hamuje lub poruszam motocyklem stojac na przednim hamulcu w tyl i przod )

 

I teraz pytanie : czy te rzeczy mogą być przyczyną tego że moto mi nie jechał prosto? strasznie martwie się o rame chociaz niby mechanik mowil ze byla prosta i nie widzialem nic specjalnego, zadnego spawania ani jakis wgniecen.

 

Czy po zrobieniu hamulca i lozyska wszystko powinno wrocic do normy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz łożyska główki ramy,sprawdź jescze ciśnienie w oponie....lub zwyczajnie czy nie ma jakiegoś guzka.

 

"Pamięć i szacunek dla tych którzy odeszli nagle,pozostawiając nam jedynie wspomnienia.Dla wszystkich tych którzy pomogli mi w życiu a już nigdy im nie podziękuje.Dla tych którzy odeszli tragicznie,mając przed sobą całe życie...na zawsze w pamięci"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik powiedział, że rama wyglada ok... :banghead:

Znaczy się rdzy nie widział???

Powodem shimmi może być wszystko o czym pisałeś jak również stan przedniej opony, powykręcane lagi w półkach i w sumie grom wie co jeszcze bo jak do tej pory nikt do końca na to nie wpadł.

A jak powiemy Ci, ze to nie jest wina hamulca i łożyska główki ramy to nie będziesz tego naprawiał???

Zrób wszystko jak należy i wtedy napisz.

 

 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo możliwe że lagi krzywe, one gną sie w pierwszej kolejności, potem rama także od tego trzeba zacząć (po wymianie łożyska, a właściwie przy wymianie łożyska).

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego łożysko wahacza musimy doliczyć. Ja stawiam na przesunięte lagi w półkach

 

No mam nadzieje, oby z ramą było wszystko ok.

Gdy skonczą się mrozy to pojade do mechanika i umówię się na kompletny przegląd zawieszenia oraz wymiane lozyska i naprawe hamulca.

 

Myślę że cięzko aby tylko po takim szlifie rama mogła być mocno naruszona, na dodatek oglądalismy ją po sciagnieciu wszystkich plastików i wyglądało wszystko tak jak powinno ale fakt tylko na oko.

 

Gdyby jednak okazało się że rama jest lekko naruszona to rama do smieci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W całym cywilizowanym świecie "lekko naruszona rama" idzie na śmietnik. U nas jest trochę inaczej. Dawno temu jeździłem zygzakiem po lekkim ślizgu którego byłem sprawcą. Tarcze i lagi co prawda miał proste, ale skręcał w lewo więc musiałem siedzieć bardziej z prawej i było git:)... Generalnie nie polecam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W całym cywilizowanym świecie "lekko naruszona rama" idzie na śmietnik. U nas jest trochę inaczej. Dawno temu jeździłem zygzakiem po lekkim ślizgu którego byłem sprawcą. Tarcze i lagi co prawda miał proste, ale skręcał w lewo więc musiałem siedzieć bardziej z prawej i było git:)... Generalnie nie polecam:)

 

No możliwe, jednak ja nic nie czułem i jezdzi mi się bardzo komfortowo. Jak wymieniłem tarcze na prostą to nie musiałem siedziec bardziej z ktorejkolwiek strony, wystarczyli ze lekko trzymałem kierownice i motocykl pieknie prosto jedzie a na mnie zadne sily nie dzialaly, a gdy puszcze to od razu shimmy i tyle.

 

Od początku nic nie czułem a wczesniej jezdzilem (przed kupnem tego) prostym motocyklem ktory normalnie jechal i naprawde roznicy zadnej :P tylko gdy puszczam kiere

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co teraz napisałeś to wygląda na oponę(oprócz łożyska).

Wyząbkowana albo po prostu już słaby bieżnik.

Varadero lubi shimmi przy zużyciu przedniej opony.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...