boski_dzik Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Słyszę łańcuch pierwotny, o ile się nie mylę, gruby twardziel który przenosi napęd z wału. A słyszę go na wolnych obrotach, miarowe pukanie ustające na większych obrotach. Wiem, że moja honda ma automatyczny napinacz zasilany olejem. Pytanie 1: Czy istnieje taka możliwość, że napinacz nie wyrabia? Zużycie części czy olej (Castrol SAE 5W40) zbyt małej klasy lepkości? Pytanie 2: Czy pompa olejowa współpracuje z owym napinaczem? Pytanie 3: Po długim postoju stary olej jakoś na to wpłynął? Pytanie 4: Jak najdokładniej zbadać zużycie łańcucha i jego napinacza? Jeżeli definitywnie nie będzie się nadawał rozpoznam to spokojnie. Nie chcę od razu kupować nowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Słyszę łańcuch pierwotny, o ile się nie mylę, gruby twardziel który przenosi napęd z wału. A słyszę go na wolnych obrotach, miarowe pukanie ustające na większych obrotach. Wiem, że moja honda ma automatyczny napinacz zasilany olejem. Pytanie 1: Czy istnieje taka możliwość, że napinacz nie wyrabia? Zużycie części czy olej (Castrol SAE 5W40) zbyt małej klasy lepkości? Pytanie 2: Czy pompa olejowa współpracuje z owym napinaczem? Pytanie 3: Po długim postoju stary olej jakoś na to wpłynął? Pytanie 4: Jak najdokładniej zbadać zużycie łańcucha i jego napinacza? Jeżeli definitywnie nie będzie się nadawał rozpoznam to spokojnie. Nie chcę od razu kupować nowego. Zmień olej na taki jak przewiduje producent, wyczyść gaźniki i będzie cicho. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 No tak, tyle ze jezeli to stary motocykl to mozliwe rownuiez ze lancuch sie zuzyl. Dlatego zawsze warto podac rocznik i model w pytaniu. Starszy motocykl chlodzony powietrzem potrzebuje na pewno oleju o wyzszych parametrach lepkosci, zwykle SAE 20w50 daje rade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boski_dzik Opublikowano 1 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 Zauważyłem pomyłkę w swoim poście: olej SAE 10W40 SJ a nie 5W40. Producent zaleca SAE 10W40 SE(do starszych maszyn). Honda cb 750 k DOHC 16V model 1980 chyba zasługuje na olej klasy jakości SJ, przeznaczony do szybkoobrotowych wielozaworowych silników, zresztą konsultowałem to ze sprzedawcą-motocyklistą (miał taką OHC ciut starszą :clap: ). Chyba zrobię ukłon w stronę gaźników, zresztą cały dolot i zawory wymagają ingerencji. Co do zużycia sam nie wiem bo znaki na niebie i ziemi (łańcuszki rozrządu, krzywki, tarcze i łożysko kosza sprzęgłowego, łańcuch i zębatki, tarcza i klocki hamulcowe, każda śrubka/nakrętka) wskazują, że stan licznika może być faktyczny 4 100mil. Wiem wiem nadzieja... Ale za to jak zaj... jest ją mieć! 5 miesięcy nią żyje bo dopiero teraz mam czas brać się za renowke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.