Skocz do zawartości

Łańcuch pierwotny


boski_dzik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Słyszę łańcuch pierwotny, o ile się nie mylę, gruby twardziel który przenosi napęd z wału. A słyszę go na wolnych obrotach, miarowe pukanie ustające na większych obrotach. Wiem, że moja honda ma automatyczny napinacz zasilany olejem.

Pytanie 1: Czy istnieje taka możliwość, że napinacz nie wyrabia? Zużycie części czy olej (Castrol SAE 5W40) zbyt małej klasy lepkości?

Pytanie 2: Czy pompa olejowa współpracuje z owym napinaczem?

Pytanie 3: Po długim postoju stary olej jakoś na to wpłynął?

Pytanie 4: Jak najdokładniej zbadać zużycie łańcucha i jego napinacza? Jeżeli definitywnie nie będzie się nadawał rozpoznam to spokojnie. Nie chcę od razu kupować nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszę łańcuch pierwotny, o ile się nie mylę, gruby twardziel który przenosi napęd z wału. A słyszę go na wolnych obrotach, miarowe pukanie ustające na większych obrotach. Wiem, że moja honda ma automatyczny napinacz zasilany olejem.

Pytanie 1: Czy istnieje taka możliwość, że napinacz nie wyrabia? Zużycie części czy olej (Castrol SAE 5W40) zbyt małej klasy lepkości?

Pytanie 2: Czy pompa olejowa współpracuje z owym napinaczem?

Pytanie 3: Po długim postoju stary olej jakoś na to wpłynął?

Pytanie 4: Jak najdokładniej zbadać zużycie łańcucha i jego napinacza? Jeżeli definitywnie nie będzie się nadawał rozpoznam to spokojnie. Nie chcę od razu kupować nowego.

Zmień olej na taki jak przewiduje producent, wyczyść gaźniki i będzie cicho.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, tyle ze jezeli to stary motocykl to mozliwe rownuiez ze lancuch sie zuzyl. Dlatego zawsze warto podac rocznik i model w pytaniu.

Starszy motocykl chlodzony powietrzem potrzebuje na pewno oleju o wyzszych parametrach lepkosci, zwykle SAE 20w50 daje rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem pomyłkę w swoim poście: olej SAE 10W40 SJ a nie 5W40.

Producent zaleca SAE 10W40 SE(do starszych maszyn). Honda cb 750 k DOHC 16V model 1980 chyba zasługuje na olej klasy jakości SJ, przeznaczony do szybkoobrotowych wielozaworowych silników, zresztą konsultowałem to ze sprzedawcą-motocyklistą (miał taką OHC ciut starszą :clap: ).

Chyba zrobię ukłon w stronę gaźników, zresztą cały dolot i zawory wymagają ingerencji.

Co do zużycia sam nie wiem bo znaki na niebie i ziemi (łańcuszki rozrządu, krzywki, tarcze i łożysko kosza sprzęgłowego, łańcuch i zębatki, tarcza i klocki hamulcowe, każda śrubka/nakrętka) wskazują, że stan licznika może być faktyczny 4 100mil. Wiem wiem nadzieja... Ale za to jak zaj... jest ją mieć! 5 miesięcy nią żyje bo dopiero teraz mam czas brać się za renowke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...