Skocz do zawartości

Ustawienie rozrzadu Honda xr 400


czarny28
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Co sądzicie o ustawieniu rozrzadu w mojej xr?

Przy zgraniu znaku "T "na kole magnesowym z obudową wygląda to tak:

 

http://img195.imageshack.us/img195/2627/xr400007.jpg

 

A w serwisuwce tak:

 

http://img502.imageshack.us/img502/3171/obraz1t.png

 

Mam wrazenie jakby jednego zęba brakowało?

Moze ktoś rozbierał i ma doswiadczenie?

 

Rozebrałem silnik bo nie pracował dobrze.Szczelał,dławil się nie chciał zapalać.

Teraz składam i zastanawiam się jak to ustawic?

Zdjęcie dotyczy ustawien przed rozbiórką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie tez się tak wydawało ale teraz skladam z nowym łańcuszkiem i jakos mi to nie pasuje.

Z tego co rozumiem opis pod zdjęciem z serwisówki to te znaki maja byc równo z płaszczyzną

pokrywy zaworowej. na zdjeciu z serwisówki niewidac tego na 100% bo zdjęcie jest pod katem.

moze doradzi ktos kto to juz przerabiał?

 

 

Witam

Co sądzicie o ustawieniu rozrzadu w mojej xr?

Przy zgraniu znaku "T "na kole magnesowym z obudową wygląda to tak:

 

http://img195.imageshack.us/img195/2627/xr400007.jpg

 

A w serwisuwce tak:

 

http://img502.imageshack.us/img502/3171/obraz1t.png

 

Mam wrazenie jakby jednego zęba brakowało?

Moze ktoś rozbierał i ma doswiadczenie?

 

Rozebrałem silnik bo nie pracował dobrze.Szczelał,dławil się nie chciał zapalać.

Teraz składam i zastanawiam się jak to ustawic?

Zdjęcie dotyczy ustawien przed rozbiórką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie tez się tak wydawało ale teraz skladam z nowym łańcuszkiem i jakos mi to nie pasuje.

Z tego co rozumiem opis pod zdjęciem z serwisówki to te znaki maja byc równo z płaszczyzną

pokrywy zaworowej. na zdjeciu z serwisówki niewidac tego na 100% bo zdjęcie jest pod katem.

moze doradzi ktos kto to juz przerabiał?

A jak wygląda szyna prowadząca łańcuszek rozrządu?

Przy dużym zużyciu tak będzie to wyglądało.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie tez się tak wydawało ale teraz skladam z nowym łańcuszkiem i jakos mi to nie pasuje.

Z tego co rozumiem opis pod zdjęciem z serwisówki to te znaki maja byc równo z płaszczyzną

pokrywy zaworowej. na zdjeciu z serwisówki niewidac tego na 100% bo zdjęcie jest pod katem.

moze doradzi ktos kto to juz przerabiał?

Witam

Co sądzicie o ustawieniu rozrzadu w mojej xr?

Przy zgraniu znaku "T "na kole magnesowym z obudową wygląda to tak:

 

http://img195.imageshack.us/img195/2627/xr400007.jpg

 

A w serwisuwce tak:

 

http://img502.imageshack.us/img502/3171/obraz1t.png

 

Mam wrazenie jakby jednego zęba brakowało?

Moze ktoś rozbierał i ma doswiadczenie?

 

Rozebrałem silnik bo nie pracował dobrze.Szczelał,dławil się nie chciał zapalać.

Teraz składam i zastanawiam się jak to ustawic?

Zdjęcie dotyczy ustawien przed rozbiórką.

 

 

 

 

 

Slizg łancucha wygląda niezle.Owszem delikatny rowek o łancuszka jest ale wydaje mi się nic strasznego.Nie mam zdjecia ale rowek na ślizgu to maksymalnie 0,5 mm,moze nawet mniej(mowa o tym od strony napinacza)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slizg łancucha wygląda niezle.Owszem delikatny rowek o łancuszka jest ale wydaje mi się nic strasznego.Nie mam zdjecia ale rowek na ślizgu to maksymalnie 0,5 mm,moze nawet mniej(mowa o tym od strony napinacza)

 

 

 

Moze na drugim zdjeciu bedzie wiecej widać

 

http://img697.imageshack.us/img697/9956/xr400005.jpg

 

 

Slizg łancucha wygląda niezle.Owszem delikatny rowek o łancuszka jest ale wydaje mi się nic strasznego.Nie mam zdjecia ale rowek na ślizgu to maksymalnie 0,5 mm,moze nawet mniej(mowa o tym od strony napinacza)

 

 

Tez wyglada niezle.Nie ma rowka jest tylko delikatnie wyokraglona od lancuszka

 

http://img138.imageshack.us/img138/9960/xerka100.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie szyna jest OK, ale przy takim ustawieniu rorządu moto nie będzie dobrze chodzic

 

gdzie kupiłeś łańcuszek? jestes pewny ze ma tyle ogniw ile potrzeba?policz je i porównaj z manualem, łatwo to zrobic gdy pomalujesz jedno z nich

 

 

 

Łańcuszek jest ok.108 albo 112 ogniw nie pamiętam w kazdym razie tyle ile ma być.Zdjęcia dotycza ustawien przed rozbiórką ze starym łańcuszkiem gdzie napinacz juz ledwo wyrabiał bo zostalo mu 3mm ruchu.

Teraz zlozylem z nowym łańcuszkiem i jest lepiej.Na napinaczu 8,5 mm ruchu.

Ustawienie znaków na kole tez się poprawilo.

Testowałem ustawienie przesuwając o jeden ząb ale wtedy jest zupełna lipa.

 

Więc wychodzi na to,ze tak musi być.Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Nowy łańcuszek,głowica po remoncie,układ zapłonowy sprawdzony przez Panów z DIGITECHU i w efekcie wymieniona cewka zapłonowa gdyż stara wykazywała niską sprawnosć.

 

Mam nadzieje,ze to wszystko pomoze i maszynka będzie chodzic jak przystało na Honde Xr 400R!!!

 

 

Dziekuje za podpowiedzi i podrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elo.

Czy łożysko z drugiej strony wałka rozrządu jest zamknięte od strony zewnętrznej czy całkowicie otwarte?

To od strony zębatki to oczywiste, bo widać i tak ma być.

 

Pytanie do @Piotr Dudek:

dlaczego w serwisówce zalecają nasmarowanie łożysk wałka rozrządu smarem z zarawtością molibdenu minimum 40%?

Czy smar nie zatka poźniej kanałów olejowych lub zababra filtr?

Widziałem na niektórych relacjach fotograficznych ze skladania silników serii XR że nawet krzywki wałków były pokryte smarem.

Nie wystarczy użycie oleju silnikowego lub specjalnego praeparatu stosowanego przy skladaniu silników właśnie?

Co się poźniej dzieje z takim smarem lub preparatem, bo przecież i tak zostanie wypłukany przez olej.

 

 

pzdr

Edytowane przez superfastmario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elo.

Czy łożysko z drugiej strony wałka rozrządu jest zamknięte od strony zewnętrznej czy całkowicie otwarte?

To od strony zębatki to oczywiste, bo widać i tak ma być.

 

Pytanie do @Piotr Dudek:

dlaczego w serwisówce zalecają nasmarowanie łożysk wałka rozrządu smarem z zarawtością molibdenu minimum 40%?

Czy smar nie zatka poźniej kanałów olejowych lub zababra filtr?

Widziałem na niektórych relacjach fotograficznych ze skladania silników serii XR że nawet krzywki wałków były pokryte smarem.

Nie wystarczy użycie oleju silnikowego lub specjalnego praeparatu stosowanego przy skladaniu silników właśnie?

Co się poźniej dzieje z takim smarem lub preparatem, bo przecież i tak zostanie wypłukany przez olej.

pzdr

 

W tym modelu motocykla Honda nawet w nowych silnikach znak nie pokrywa się idealnie z linią podziałową a po legalizacji głowicy ten odstęp jeszcze się powiększa nawet do połowy zęba tej górnej zębatki.

Wypada zrobić wtedy korektę otworów mocujących.

 

Tak instrukcja po każdym demontażu zaleca stosowanie smaru podczas montażu aby zapobiec zacieraniu się części w momencie pierwszego uruchamiania silnika ponieważ od momentu pierwszego uruchamiania upływa sporo czasu zanim pompa poda olej do wszystkich zakamarków silnika. Molibden a właściwie dwusiarczek molibdenu pozostaje jakiś czas na współpracujących elementach i jest bardzo wolno wymywany prze gorący nawet olej silnikowy a pojedyńcze cząsteczki są tak małe że nawet markowy filtr oleju je przepuszcza.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko ok z twoim rozrzadem , ale jaki lancuszek zastosowales ? jesli DID..... to bym sie bal tym jezdzic. Ja zazwyczaj obficie smarowalem walek olejem i nigdy sie nie przytarlo, zreszta olej masz juz w rurce doprowadzajacej go do glowicy.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

Łancuszek to faktycznie DID.Dlaczego mam się bać na tym jezdzić???

 

Tak wyglada ustawienie z nowym łańcuszkiem:

 

http://img502.imageshack.us/img502/8942/xerka2001.jpg

 

 

Przy takim ustawieniu dzisiaj maszynka odpaliła od drugiego kopnięcia i chodzi bardzo ładnie.

Wcześniej oczywiscie wysmarowalem wszystko dokładnie olejkiem i kopałem do momentu

az olej wypłynie do góry o wcieknie w wałek.

 

Niestety nie wiedziałem o tym,ze mozna to wysmarować specjalnym smarem. Ale mysle ze nic strasznego się tam nie mogło wydarzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz ustawienie jest OK,

ja tez nigdy(tzn. 2x rozbierałem) nie smarowałem zadnym smarem po składaniu i wałkowi nic nie jest, a co do DIDa to u mnie nowy DID kupiony porządnym sklepie wytrzymał od czerwca do jesieni(ok 3000km pojechane) , kiedy to zaczał telepac o napinacz wiec znowu wymieniłem, coprawda zębatki mam pewnie 26letnie :D , ale mimo wszystko za krótko wytrzymał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

3000tys km to faktycznie bardzo mało.Zobaczymy ile u mnie wytrzyma?Prawdę mówiąc chciałem kupić Tourmaxa(chyba tak to się pisze) bo tez słyszałem o tym ze DID to lipa.Kupowałem w Kemocie i sprzedawca zapewniał mnie ze DID wytrzyma dłuzej.Sprawdzil to niby w swoim motycyklu.

 

Ile tak na prawde powinien wytrzymać dobry łancuszek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...