czarny28 Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 Witam Co sądzicie o ustawieniu rozrzadu w mojej xr? Przy zgraniu znaku "T "na kole magnesowym z obudową wygląda to tak: http://img195.imageshack.us/img195/2627/xr400007.jpg A w serwisuwce tak: http://img502.imageshack.us/img502/3171/obraz1t.png Mam wrazenie jakby jednego zęba brakowało? Moze ktoś rozbierał i ma doswiadczenie? Rozebrałem silnik bo nie pracował dobrze.Szczelał,dławil się nie chciał zapalać. Teraz składam i zastanawiam się jak to ustawic? Zdjęcie dotyczy ustawien przed rozbiórką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikazemario Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 Hmm wygląda na to, że tak ma być.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarny28 Opublikowano 30 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 Mnie tez się tak wydawało ale teraz skladam z nowym łańcuszkiem i jakos mi to nie pasuje. Z tego co rozumiem opis pod zdjęciem z serwisówki to te znaki maja byc równo z płaszczyzną pokrywy zaworowej. na zdjeciu z serwisówki niewidac tego na 100% bo zdjęcie jest pod katem. moze doradzi ktos kto to juz przerabiał? Witam Co sądzicie o ustawieniu rozrzadu w mojej xr? Przy zgraniu znaku "T "na kole magnesowym z obudową wygląda to tak: http://img195.imageshack.us/img195/2627/xr400007.jpg A w serwisuwce tak: http://img502.imageshack.us/img502/3171/obraz1t.png Mam wrazenie jakby jednego zęba brakowało? Moze ktoś rozbierał i ma doswiadczenie? Rozebrałem silnik bo nie pracował dobrze.Szczelał,dławil się nie chciał zapalać. Teraz składam i zastanawiam się jak to ustawic? Zdjęcie dotyczy ustawien przed rozbiórką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 Mnie tez się tak wydawało ale teraz skladam z nowym łańcuszkiem i jakos mi to nie pasuje. Z tego co rozumiem opis pod zdjęciem z serwisówki to te znaki maja byc równo z płaszczyzną pokrywy zaworowej. na zdjeciu z serwisówki niewidac tego na 100% bo zdjęcie jest pod katem. moze doradzi ktos kto to juz przerabiał? A jak wygląda szyna prowadząca łańcuszek rozrządu? Przy dużym zużyciu tak będzie to wyglądało. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarny28 Opublikowano 30 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 Mnie tez się tak wydawało ale teraz skladam z nowym łańcuszkiem i jakos mi to nie pasuje. Z tego co rozumiem opis pod zdjęciem z serwisówki to te znaki maja byc równo z płaszczyzną pokrywy zaworowej. na zdjeciu z serwisówki niewidac tego na 100% bo zdjęcie jest pod katem. moze doradzi ktos kto to juz przerabiał? Witam Co sądzicie o ustawieniu rozrzadu w mojej xr? Przy zgraniu znaku "T "na kole magnesowym z obudową wygląda to tak: http://img195.imageshack.us/img195/2627/xr400007.jpg A w serwisuwce tak: http://img502.imageshack.us/img502/3171/obraz1t.png Mam wrazenie jakby jednego zęba brakowało? Moze ktoś rozbierał i ma doswiadczenie? Rozebrałem silnik bo nie pracował dobrze.Szczelał,dławil się nie chciał zapalać. Teraz składam i zastanawiam się jak to ustawic? Zdjęcie dotyczy ustawien przed rozbiórką. Slizg łancucha wygląda niezle.Owszem delikatny rowek o łancuszka jest ale wydaje mi się nic strasznego.Nie mam zdjecia ale rowek na ślizgu to maksymalnie 0,5 mm,moze nawet mniej(mowa o tym od strony napinacza) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 A jak wygląda szyna prowadząca łańcuszek rozrządu? Nie pytałem o napinacz łańcuszka. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarny28 Opublikowano 30 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 Slizg łancucha wygląda niezle.Owszem delikatny rowek o łancuszka jest ale wydaje mi się nic strasznego.Nie mam zdjecia ale rowek na ślizgu to maksymalnie 0,5 mm,moze nawet mniej(mowa o tym od strony napinacza) Moze na drugim zdjeciu bedzie wiecej widać http://img697.imageshack.us/img697/9956/xr400005.jpg Slizg łancucha wygląda niezle.Owszem delikatny rowek o łancuszka jest ale wydaje mi się nic strasznego.Nie mam zdjecia ale rowek na ślizgu to maksymalnie 0,5 mm,moze nawet mniej(mowa o tym od strony napinacza) Tez wyglada niezle.Nie ma rowka jest tylko delikatnie wyokraglona od lancuszka http://img138.imageshack.us/img138/9960/xerka100.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 wg mnie szyna jest OK, ale przy takim ustawieniu rorządu moto nie będzie dobrze chodzic gdzie kupiłeś łańcuszek? jestes pewny ze ma tyle ogniw ile potrzeba?policz je i porównaj z manualem, łatwo to zrobic gdy pomalujesz jedno z nich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarny28 Opublikowano 31 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 wg mnie szyna jest OK, ale przy takim ustawieniu rorządu moto nie będzie dobrze chodzic gdzie kupiłeś łańcuszek? jestes pewny ze ma tyle ogniw ile potrzeba?policz je i porównaj z manualem, łatwo to zrobic gdy pomalujesz jedno z nich Łańcuszek jest ok.108 albo 112 ogniw nie pamiętam w kazdym razie tyle ile ma być.Zdjęcia dotycza ustawien przed rozbiórką ze starym łańcuszkiem gdzie napinacz juz ledwo wyrabiał bo zostalo mu 3mm ruchu. Teraz zlozylem z nowym łańcuszkiem i jest lepiej.Na napinaczu 8,5 mm ruchu. Ustawienie znaków na kole tez się poprawilo. Testowałem ustawienie przesuwając o jeden ząb ale wtedy jest zupełna lipa. Więc wychodzi na to,ze tak musi być.Zobaczymy co z tego wyjdzie. Nowy łańcuszek,głowica po remoncie,układ zapłonowy sprawdzony przez Panów z DIGITECHU i w efekcie wymieniona cewka zapłonowa gdyż stara wykazywała niską sprawnosć. Mam nadzieje,ze to wszystko pomoze i maszynka będzie chodzic jak przystało na Honde Xr 400R!!! Dziekuje za podpowiedzi i podrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
superfastmario Opublikowano 1 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 (edytowane) Elo. Czy łożysko z drugiej strony wałka rozrządu jest zamknięte od strony zewnętrznej czy całkowicie otwarte? To od strony zębatki to oczywiste, bo widać i tak ma być. Pytanie do @Piotr Dudek: dlaczego w serwisówce zalecają nasmarowanie łożysk wałka rozrządu smarem z zarawtością molibdenu minimum 40%? Czy smar nie zatka poźniej kanałów olejowych lub zababra filtr? Widziałem na niektórych relacjach fotograficznych ze skladania silników serii XR że nawet krzywki wałków były pokryte smarem. Nie wystarczy użycie oleju silnikowego lub specjalnego praeparatu stosowanego przy skladaniu silników właśnie? Co się poźniej dzieje z takim smarem lub preparatem, bo przecież i tak zostanie wypłukany przez olej. pzdr Edytowane 1 Lutego 2010 przez superfastmario Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 Elo. Czy łożysko z drugiej strony wałka rozrządu jest zamknięte od strony zewnętrznej czy całkowicie otwarte? To od strony zębatki to oczywiste, bo widać i tak ma być. Pytanie do @Piotr Dudek: dlaczego w serwisówce zalecają nasmarowanie łożysk wałka rozrządu smarem z zarawtością molibdenu minimum 40%? Czy smar nie zatka poźniej kanałów olejowych lub zababra filtr? Widziałem na niektórych relacjach fotograficznych ze skladania silników serii XR że nawet krzywki wałków były pokryte smarem. Nie wystarczy użycie oleju silnikowego lub specjalnego praeparatu stosowanego przy skladaniu silników właśnie? Co się poźniej dzieje z takim smarem lub preparatem, bo przecież i tak zostanie wypłukany przez olej. pzdr W tym modelu motocykla Honda nawet w nowych silnikach znak nie pokrywa się idealnie z linią podziałową a po legalizacji głowicy ten odstęp jeszcze się powiększa nawet do połowy zęba tej górnej zębatki. Wypada zrobić wtedy korektę otworów mocujących. Tak instrukcja po każdym demontażu zaleca stosowanie smaru podczas montażu aby zapobiec zacieraniu się części w momencie pierwszego uruchamiania silnika ponieważ od momentu pierwszego uruchamiania upływa sporo czasu zanim pompa poda olej do wszystkich zakamarków silnika. Molibden a właściwie dwusiarczek molibdenu pozostaje jakiś czas na współpracujących elementach i jest bardzo wolno wymywany prze gorący nawet olej silnikowy a pojedyńcze cząsteczki są tak małe że nawet markowy filtr oleju je przepuszcza. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 1 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 wszystko ok z twoim rozrzadem , ale jaki lancuszek zastosowales ? jesli DID..... to bym sie bal tym jezdzic. Ja zazwyczaj obficie smarowalem walek olejem i nigdy sie nie przytarlo, zreszta olej masz juz w rurce doprowadzajacej go do glowicy. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarny28 Opublikowano 6 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Witam ponownie. Łancuszek to faktycznie DID.Dlaczego mam się bać na tym jezdzić??? Tak wyglada ustawienie z nowym łańcuszkiem: http://img502.imageshack.us/img502/8942/xerka2001.jpg Przy takim ustawieniu dzisiaj maszynka odpaliła od drugiego kopnięcia i chodzi bardzo ładnie. Wcześniej oczywiscie wysmarowalem wszystko dokładnie olejkiem i kopałem do momentu az olej wypłynie do góry o wcieknie w wałek. Niestety nie wiedziałem o tym,ze mozna to wysmarować specjalnym smarem. Ale mysle ze nic strasznego się tam nie mogło wydarzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 teraz ustawienie jest OK, ja tez nigdy(tzn. 2x rozbierałem) nie smarowałem zadnym smarem po składaniu i wałkowi nic nie jest, a co do DIDa to u mnie nowy DID kupiony porządnym sklepie wytrzymał od czerwca do jesieni(ok 3000km pojechane) , kiedy to zaczał telepac o napinacz wiec znowu wymieniłem, coprawda zębatki mam pewnie 26letnie :D , ale mimo wszystko za krótko wytrzymał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarny28 Opublikowano 6 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 3000tys km to faktycznie bardzo mało.Zobaczymy ile u mnie wytrzyma?Prawdę mówiąc chciałem kupić Tourmaxa(chyba tak to się pisze) bo tez słyszałem o tym ze DID to lipa.Kupowałem w Kemocie i sprzedawca zapewniał mnie ze DID wytrzyma dłuzej.Sprawdzil to niby w swoim motycyklu. Ile tak na prawde powinien wytrzymać dobry łancuszek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.