Skocz do zawartości

Dlaczego nie zapala?


lionix
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A czy aku jest o odpowiedniej pojemności??

Jeśli tak to wypadałoby jeszcze zrobić eksperyment z podłączeniem aku o większej pojemności.

Mało kto posiada amperowmierz o takim zakresie aby zmierzyć prąd rozruchu a warto by było to zrobić.

No i jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała.Jak wygląda przeniesienie napędu rozrusznika na silnik?

Tam gdzieś mogą być zbyt duże opory i będzie to tak wyglądało jak opisujesz.

Edytowane przez monter75

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys walczylem z takim objawem w samochodzie ( duren sprzedawca sprzedal mi za maly pojemnosciowo aku i po 3 miesiacach zaczely sie problemy ) i motocyklu.

W tym ostatnim za kadym razem byla to usterka ladowania, regler nie dawal pradu na wysokich obrotach i po jakims czasie aku siadalo.

Jak sprawdzasz ze aku ma te 12.5V ?

Swiatla moto zapalone, silnik zgaszony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys walczylem z takim objawem w samochodzie ( duren sprzedawca sprzedal mi za maly pojemnosciowo aku i po 3 miesiacach zaczely sie problemy ) i motocyklu.

W tym ostatnim za kadym razem byla to usterka ladowania, regler nie dawal pradu na wysokich obrotach i po jakims czasie aku siadalo.

Jak sprawdzasz ze aku ma te 12.5V ?

Swiatla moto zapalone, silnik zgaszony ?

 

Ładowanie mam na poziomie 13,90 do 14,20V.

Akumulator dedykowany do tego modelu marki Yuasa (jak dobrze to piszę) o właściwej pojemności (teraz ma już półtora roku).

Napięcie mierzę miernikiem na klemach podłączonego w moto aku np. po dłuższym postoju przed rozruchem.

Gdy mam wartość 12,8V moto pali, jak spadnie do 12,5 to już są problemy.

Wartość 12,5V otrzymałem po tym jak cały grudzień DRZ stała w garażu nie jeżdżona.

Samorozładowanie po około 40 dniach określam raczej na umiarkowane, choć mogę być w błędzie.

 

Takie problemy z uruchamianiem w niskich temperaturach nie powinny przecież występować, a są.

Zawory ok, rozrząd ok, tłok i cylinder ok więc to też zostało wyeliminowane jako powód.

Jednak to taka przypadłość której można łatwo zaradzić, a latem nie jest dokuczliwa bo aku nie zdąży się samo rozładować. :icon_biggrin:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm ciekawe. U mnie aku miało 11.9 jak ostatnio sprawdzałem (stary miał 8.4 tak w ramach ciekawostki :P) ale stał długo nie ładowany (z 2 miechy). Muszę sprawdzić po naładowaniu, hmm.

 

Jak sprawdzić tym magicznym urządzeniem co podałem wcześniej prąd ładowania? Może u mnie to samo, że aku nie domaga

(a teraz walne taki beton miesiąca: mam aku od UPS http://allegro.pl/item862556693_akumulator...ality_9556.html coś w tym stylu ale o parametrach takich jak motocyklowy (ten stary, nie używany) )

 

Ja to myślę że u mnie jednak gaźnik będzie. Myślę o zastosowaniu magicznego sposobu z gotowaniem gaźnika w wodzie (korpusu) a dysze po bożemu pod kompresorkiem. Chyba że ktoś ma dostęp do taniego nitro? :D :buttrock:

Dzięki!

 

W ogóle DRZ jest bardzo podatna na akumulator- u mnie jak silnik był na maxa zakatowany (nie odpalał nawet z pychu, pierścienie bokiem wyleciały ) po wymianie akumulatora zapalił z rozruchajsi :icon_eek: ale potem już nie powtórzył tego bajeru :P

 

A tera cholera wi co ją boli.

 

RafRaf jak Tobie nie pali na 12.5 a mój miał 11.9 to nie ma co się dziwić. Po ładowaniu całą noc też nie zapalił, ale napięcia nie sprawdzałem. Ale już pewno miał te 12.8....chyba że taki akumulator UPS w ogole takiego nie ogarnie- wtedy pozostaje tylko wymiana. W szkole uczą, że aku musi zapewnić 10 rozruchów w cyklach 10 sec rozruch 60 sec przerwa (pozdro pąklak :P ) .

Edytowane przez lionix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień aku na firmowy. Mam Yuasa w DT i po zimie zaczął mieć problemy z pobraniem prądu ładowania (zwyczajnie nie trzymał). Możesz zobaczyć ile masz elektrolitu ale i tak skłaniałbym się ku wersji z wymianą. Dla pewności możesz od kogoś pożyczyć lepsze firmowe aku i wstawić albo nawet aku żelowe.

Rozumiem, że po jeździe masz aku naładowane to by eliminowało regulator.

Z tego co pamiętam między aku i rozrusznikiem jest też jakiś przekaźnik elektromagnetyczny czy "cuś" który w KTM Sting jakiego miałem okazje rozgrzebać powodował bardzo dziwne problemy z rozruchem. Diagnoza była prosta - rdza go zeżarła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładowanie mam na poziomie 13,90 do 14,20V.

Akumulator dedykowany do tego modelu marki Yuasa (jak dobrze to piszę) o właściwej pojemności (teraz ma już półtora roku).

Napięcie mierzę miernikiem na klemach podłączonego w moto aku np. po dłuższym postoju przed rozruchem.

Gdy mam wartość 12,8V moto pali, jak spadnie do 12,5 to już są problemy.

Wartość 12,5V otrzymałem po tym jak cały grudzień DRZ stała w garażu nie jeżdżona.

 

Jezeli mierzysz napiecie aku bez jego obciazenie, to znaczy ze mierzysz tkzw "napiecie powierzchniowe aku" ktore nic nie pokazuje. Najpierw zapal swiatla moto ze zgaszonym silnikiem, potem zmierz napiecie aku i napisz co ci miernik pokaze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli mierzysz napiecie aku bez jego obciazenie, to znaczy ze mierzysz tkzw "napiecie powierzchniowe aku" ktore nic nie pokazuje. Najpierw zapal swiatla moto ze zgaszonym silnikiem, potem zmierz napiecie aku i napisz co ci miernik pokaze.

 

Ok.

Jutro zmierzę tak jak piszesz. Ale doładowałem akumulator ostatnio i sam jestem ciekaw takiego pomiaru.

 

Ok.

Jutro zmierzę tak jak piszesz. Ale doładowałem akumulator ostatnio i sam jestem ciekaw takiego pomiaru.

 

Akumulator naładowany: napięcie 12,8V.

Po włączeniu zapłonu (światła postojowe zapalone): napięcie 12,6V.

Po włączeniu światła mijania: napięcie 12,2V.

 

DRZ odpaliła za drugim razem. Temperatura w garażu 10'C.

Teraz za dwa tygodnie zmierzę w identyczny napięcie.

 

Jakie wstępnie wnioski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze ci nie doladowuje aku bo za malo w zimie jazdy jest.

Albo aku juz slabe i nie trzyma pradu zbyt dlugo.

12.2 po naladowaniu i obciazeniu to wlasciwie taka dolna granica jakosci baterii. Normalnie po ladowaniu powinna pokazac na chwile 13.5V ( bez obciazenia ) a z obciazeniem 12.7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najwyrazniej aku nie domaga, Montowany jest w tym modelu akumulator o pojemnosci okolo 6Ah dokladnie nie pamietam, do tego zima zostaje nam 4-5, dodac jeszcze jego zuzycie, zostaje 4 za pierwszym razem nie odpali i mamy cos okolo 3Ah i nie sposob tak go odpalic. Zatem albo ogrzewany garaz albo nowy akumulator na zime jesli zima jezdzisz, latem problemu nie bedzie

pozdr

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najwyrazniej aku nie domaga, Montowany jest w tym modelu akumulator o pojemnosci okolo 6Ah dokladnie nie pamietam, do tego zima zostaje nam 4-5, dodac jeszcze jego zuzycie, zostaje 4 za pierwszym razem nie odpali i mamy cos okolo 3Ah i nie sposob tak go odpalic. Zatem albo ogrzewany garaz albo nowy akumulator na zime jesli zima jezdzisz, latem problemu nie bedzie

pozdr

 

Tak, masz rację latem nie ma tego problemu.

 

To jaki konkretnie model akumulatora polecacie do DRZ.

W tym enduro nie ma kopajki więc aku musi być w idealnej kondycji cały czas.

Jakie akumulatory przy tej pojemności daj największy prąd rozruchowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...