slalech Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 Witam! niedawno stałem się posiadaczem motoru Jawa 350 TS, motorek niczego sobie, aż pewnego razu jak pojechałem z kolegą na przejażdżkę, spadł mi łańcuch, zaklinował się, no cóż, nie ma rady. Pchamy. po założeniu łańcucha i złożeniu tego bajeru od sprzęgła odpaliłem moto, a tam jedynka nie wchodzi, na 2 coś pyka, i gaśnie, 3 i 4 są. Proszę o pomoc, bo wsadziłem kupę szmalu w moto a on dalej nie działa... :icon_evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 Prawdopodobnie w wyniku nagłego zblokowania posypała sie skrzynia, jeżeli masz tylko 2 biegi to zmieliło tryby. Musisz rozebrać i zobaczyć co dokładnie poszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 Witam nieszczęśliwego posiadaczy Zjawy 450 TwinSzrot. :icon_mrgreen: Kilka lat spędziłem z takimi trollami jakimi są Jawy TS. Posypała Ci się skrzynia biegów, pewnie poszło kilka zębów a może nawet łożyska igiełkowe wałka pośredniego. Standard w Jawach. Musisz rozebrać silnik żeby naprawić. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slalech Opublikowano 5 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 chyba źle opisałem problem...Mam 3 biegi, nie ma tylko jedynki, jechałem na 2 biegu gdy to się stało, moze ten bajer od sprzęgła źle złożyłem? a może to przez to ze mój genialny kolega wyciągnął ten pręcik od sprzęgła? chciał bym uniknąć rozbierania skrzyni... dodam że moto normalnie odpala, ale czasami kopniak się blokuje i ani kopać ani biegu wrzucić. P.S. muszę sie zgodzić z kolegą, twinszrot :P a jeździć czym jest :P Suzuki gsx750f :D i skuter :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simson 56cm Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 (edytowane) To, że działa 3, 4 i 5 nie wyklucza ze posypałeś 1 i 2. A najczęsciej w przypadku skrzyni kłowych jak poleci jakis bieg to od razu leci drugi bo niektóre tryby przenoszą moment 2 biegow. Edytowane 5 Stycznia 2010 przez simson 56cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slalech Opublikowano 6 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Ale 2 normalnie działa... może jest inny powód, kumpel mechanik mówił że mogły te kuleczki od sprzęgła spaść i kuleczka klinuje 1 bieg. :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 generalnie to tak czy srak musisz ją rozebrać, przyjemne to nie jest ale nie da rady innaczej.... dźwignie w pozycje 1 przesuniesz czy w ogóle nie możesz je na dół ruszyć ?? dodam że moto normalnie odpala, ale czasami kopniak się blokuje i ani kopać ani biegu wrzucić. w jawoskim silniku to normalka w ogarze 200 też sie notorycznie starter blokuje albo nie da sie biegu wrzucić :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slalech Opublikowano 7 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Problem rozwiązany, wodziki poszły. Nie napisze że bardzo sie wkur***** i nie powiem ile zapłacę za naprawę.. dzięki chłopaki! Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Wodziki pewnie ze 50pln/szt jeśli odkuwane, połowę z tego jeśli chójnia tłoczona z blachy. :biggrin: vDo tego komplet uszczelek, uszczelniaczy, kilka łożysk przy okazji.....w 2 stówkach się zmieści jeśli sam robisz. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slalech Opublikowano 9 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Dobra rozkmina, równo 200 zł :P :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack-Jawa Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 Witam nieszczęśliwego posiadaczy Zjawy 450 TwinSzrot. :icon_mrgreen: Kilka lat spędziłem z takimi trollami jakimi są Jawy TS. Posypała Ci się skrzynia biegów, pewnie poszło kilka zębów a może nawet łożyska igiełkowe wałka pośredniego. Standard w Jawach. Musisz rozebrać silnik żeby naprawić. He he TwinSzrot... trolle... Aleś qurim wymyślił. Lepszy z Ciebie poeta niż mechanik :D Serdecznie mi Ciebie żal żeś się męczył z Jawami kilka lat. Średnio rozgarnięty motocyklista najwyżej po pół roku obcowania z Jawą potrafi doprowadzić ją do perfekcyjnego stanu i bezawaryjnie jeździć wiele, naprawdę wiele kkm. Co do wodzików: to niby dlaczego blaszane to "chójnia"? Blaszane przynajmniej nie pękają. W jednym się z Tobą zgodzę, że silnik idzie na warsztat. Kolego slalech chcesz jeździć jakimkolwiek używanym motocyklem to najpierw go sam solidnie wyremontuj,"zrób", wyreguluj itd. A przede wszystkim zarejestruj. :icon_exclaim: Na początku ściągnij i wydrukuj sobie odpowiednią serwisówkę i przestudiuj ją. Zacznij od rozbiórki silnika. Zajrzysz do środka - zobaczysz o co biega. Jeśli nie załapiesz... cóż - wrzucisz fotki i porady otrzymasz. Powodzenia w pracy. ps. wodzik nie "poszły" od tak sobie... musisz znaleźć przyczynę ich "pójścia" wymiana na nowe niczego nie zmieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dream Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 (edytowane) @Jack-Jawa blaszane może nie pękają ale mają tendencję do przegrzewania części trzymającej tryb co skutkuje w najgorszym wypadku zespawaniem się wodzika z trybem. Przeważnie przegrzany wodzik wyginał się w trakcie zmiany biegów i pękał..... a przy okazji wyginał prowadnice :icon_evil: . Zjeździłem kilka Jawexów i na blaszanych wodzikach zawsze coś się działo ze skrzynią. Z odkuwkami nie było żadnych problemów. W piwnicy mam gdzieś te połamane, przegrzane wodziki i popsute tryby. Jak je znajdę to porobię fotki i wstawię je tu. Edytowane 16 Stycznia 2010 przez Dream Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack-Jawa Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 Dream Przegrzewanie wodzików jest spowodowane "złą pracą skrzyni biegów" Tarcie na styku wodzik- "kołnierz" zębatki powinno występować jedynie w chwili przełączania biegów. Po "zaskoczeniu" przełożenia wodzik powinien "luźno siedzieć" w "kołnierzu"koła zębatego. Przegrzane wodziki to "efekt" źle złożonej skrzyni, złego jej zdystansowania, krzywych prowadnic, niewłaściwych zębatek, złej pracy zmieniacza i ustalacza biegów itd... Jeśli skrzynia jest cacy na 100% to nawet po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów na wodzikach są jedynie niewielkie ślady otarć. W mojej 638-5 po przejechaniu prawie 60kkm blaszane wodziki są prawie jak nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.