crossmen7 Opublikowano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...7855296158.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...7c9fb0b6a1.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...bf62ecd566.html Mam pytanie,przyjaciel kupił Kata 380 z 1999r,okazało się jednak że jest z nim coś nie tak.Zdjęcia pokazują że było coś majstrowane.Więc co jest nie tak,czy na takim cylindrze będzie jeżdził bez żadnego uszczerbku i po co ktoś szlifował krawędzie,jaki to miało mieć wpływ na prace silnika. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 Widać że ktoś zamiast Nicasilu wstawił tuleje, i niedokładnie oszlifował krawędzie, lecz nie ma to wpływu na prace silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowytzrdt Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 Hmm tuleja jest wstawiona lipnie.Pewnie kanały dolotowe też sa ciulowo zeszlifowane i to ma wpływ na prace silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 Jeżeli kanały są niedokładnie wykonane to rzeczywiście ma to wpływ na prace silnika, lecz to co jest pokazane na zdjęciach nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuzANNA Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 Cylindry powłokowane nicasilem po jego wyeksploatowaniu nadają się do wymiany. A tutaj ktoś roztoczył go i wytulejował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 Nie prawda że jeżeli Nicasil sie skończył to cylinder jest do wyrzucenia, bardzo często wstawia sie tuleje bo jest dużo tańsza i dla zwykłego użytkownika nie robi to różnicy. W tym przypadku ktoś zrobił to nie dokładnie i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crossmen7 Opublikowano 4 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 Czyli od biedy można na tym polatać,co prawda przed kupnem chodził jak zegarek. Jeszcze jedno,pod głowicą przychodzą dwa pierścienie uszczelniające (na zdjęciu cylindra widać jeden rowek a powinne być dwa sądząc po kompletach uszczelek ) po wstawieniu tuleji chyba jeden znikną. I teraz pytanie,czy w takim przypadku dorobić tradycyjną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WLD_Wlodi Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 Czyli od biedy można na tym polatać,co prawda przed kupnem chodził jak zegarek. Jeszcze jedno,pod głowicą przychodzą dwa pierścienie uszczelniające (na zdjęciu cylindra widać jeden rowek a powinne być dwa sądząc po kompletach uszczelek ) po wstawieniu tuleji chyba jeden znikną. I teraz pytanie,czy w takim przypadku dorobić tradycyjną. Nie może zniknąć, mały oring wkładasz w cylinder i przyciskasz go głowicą(a wewnętrza część wchodzi jeszcze w cylinder). Cytuj www.odszkodowania-wlodarczyk.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 Dolna część nie ma wpływu na prace, ale złe oszlifowanie zmienia kąty otwarcia poszczególnych kanałów a to juz powoduje zakłócenia w przepływie mieszanki. PS: Damiano - tuleja jeśli jest dobrze zrobiona i tłok spasowany z odpowiednim luzem to nawet zawodnikowi to nie zrobi różnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 Myśle że tak jak mówisz zawodnikowi nie zrobi to różnicy, lecz raczej sie tulei nie stosuje tak często, pewnie chodzi o to że zawodnicy mają sponsorów i nie bawią sie w wstawianie tulei skoro można kupić cylinder lub nałożyć Nicasil. Ja już 2 razy miałem wstawianą tuleje w CRM i KDX 125 i żadnej różnicy nie odczułem, więc jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać :buttrock: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crossmen7 Opublikowano 4 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 To na pewno,ale po co ktoś szlifował dolną część tuleji,czyżby była za długa?. Kanały to rozumiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 Dolna część nie ma wpływu na prace, ale złe oszlifowanie zmienia kąty otwarcia poszczególnych kanałów a to juz powoduje zakłócenia w przepływie mieszanki. PS: Damiano - tuleja jeśli jest dobrze zrobiona i tłok spasowany z odpowiednim luzem to nawet zawodnikowi to nie zrobi różnicy Gdyby tak było to tuleja byłaby dalej stosowana seryjnie bo jest tańsza od nikasilu, niestety różnice miedzy tuleja a nikasylem są ogromne, mniejsza moc i moment, cyl po tulejowaniu nie nadaje się przeważnie do niczego innego jak na śmietnik (brak możliwości ponownego nałożenia nikasilu), motocykl z tuleja bardziej się grzeje, przez co żywotność tłoka się skraca, pozorna oszczędność wstawienia tulei w czasie przekłada się na koszty , na jednej tulei można zastosować ok 4 tłoków i trzeba od nowa wstawiać tuleje, na nikasilu można zastosować do 4 tłoków ale na każdą selekcje, no i w przypadku nikasilu praktycznie nie trzeba docierać motocykla.Wykonanie samej tulei, niedokładność wykonania kanałów oraz wprasowania w cyl nigdy nie będzie idealne. Co do zawodników, to uwierz mi że odczują od razu różnice pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 Zawsze gdy w temacie pojawi się zagadnienie tuleja VS nicasil robi się zamieszanie, ci co mają nicasil zawsze będą mówić z jest lepszy itp. a tak na prawde większość nie mieli porównania na tej samej maszynie po zmianie, ci co mają tuleje zawsze będą mówić ze to jest dobre. Wydaje mi sie że jeżeli chodzi o zawodową jazde na torze gdzie wymaga się od silnika 100% wydajności lepszy będzie nicasil, ale do jazdy enduro lub amatora tuleja będzie tańsza i łatwiej dostępna, a różnicy i tak sie nie odczuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 Może was to szokować ale taniej wykonać cylinder w technologi nicasilu niż tuleje. Różnic w mocy ani momencie niema. Przewaga technologi galwanicznej jest wysoka trwałość i waga cylindra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 no tak , ale tuleje taniej naprawic niz nicasil Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.