niwy Opublikowano 2 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 (edytowane) Piotruś Ja do Ciebie pisałem mój Ty dawco. heh tak? :D no cóż. Dawco? ktoś musi żeby ktoś nie musiał. lol. I też nie jesteśmy na "ty" -,- Edytowane 2 Stycznia 2010 przez niwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 Yo! Smiejscie sie, ale nie wszyscy maja potrzebe zapie**alac codziennie ponad dwie paki. Indeks predkosci nijak ma sie do parametrow innego typu, wplywajacych na bezpieczenstwo. Predzej rozjebalbym sie na jakims twardym drewniaku Heidenau z wlasciwym indeksem predkosci, niz na dobrej nowej gumie o nizszym niz zalecany indeksie. Sami najlepiej powinniscie wiedziec, ze mieszanka gumy jest najwazniejsza. Na oponie szosowo-turystycznej chu*a na torze zrobicie, bo po prostu w stosunku do opon sportowych bedzie miala beznadziejna przyczepnosc. To przyczepnosc ma najwieksza role w calej tej zabawie. Indeks predkosci oznacza, ze opona do danej predkosci nim opisanej zachowuje wszystkie swoje parametry i ksztalt. Wiec poki tej predkosci nie przekraczasz, opona nie jest w niczym gorsza od tej o wyzszym indeksie. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niwy Opublikowano 2 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 Raio, nie lękaj się. Tu wszyscy jesteśmy na Ty, na Pana to trzeba mieć wygląd i pieniądze. O innych aspektach nie wypada mi pisać. W regulaminie tak jest napisane? Szkoda że nie wszyscy mogą zobaczyć jak to się nazywa. No nic. Zostaje mi podziękować za info i następnym razem jak będę wymieniać opony zastanowię się jeszcze nad tym indeksem. Zobaczymy może ktoś jeszcze coś do powie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 Jest jeszcze indeks nośności moi mili znawcy :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raio Opublikowano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 @Hunter No właśnie ciekawi mnie skąd wniosek że przy normalnej jeździe bez przekraczania dopuszczalnej w indeksie, na oponie o prawidłowym indeksie wagi ma nastąpić jej przyspieszone (ze względu na nieprawidłowe odkształcanie) zużycie. Idąc tym tokiem dalej jeżeli założymy, że opona nie odkształca się nieprawidłowo jak chcesz utrzymać prawidłowość twierdzenia o szybszym zużywaniu się opony o niższym indeksie prędkości? Co więcej zakładając, że masz racje w tym, że opony o wyższych indeksach mają lepsze właściwości jezdne to z moich obserwacji wynika, że im opona lepiej trzyma się drogi, to (upraszczając) tym szybciej się zużywa (miększa mieszanka itp). To jak z tym jest? Co do czyszczenia to zwykle udawało Ci się bez argumentów "a który to twój motocykl, jaki był pierwszy i dlaczego Romet Pony" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 (edytowane) Yo! Bardzo mnie cieszy Hunter, ze tak dbasz o moje zycie i zdrowie. Pedze zatem Cie uspokoic, iz moje slabe i beznadziejne opony z za niskim indeksem predkosci maja taka sama nosnosc jak doskonale i jedyne sluszne, z prawidlowym indeksem W :]. Pzdr Edytowane 2 Stycznia 2010 przez zbyhu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niwy Opublikowano 2 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 Jak sprawdzić tą nośność? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 Yo! Liczba dwucyfrowa przed indeksem predkosci - to nosnosc. Interpretacja: http://www.autosezam.pl/news18.html Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niwy Opublikowano 2 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 (edytowane) A Ja tak z czystego przypierdalania się zapytam. Po co ci te wszystkie informacje?? Nie wierzę? naprawdę to napisałeś czy mi się zdaje? Jestem ciekaw, jest zima i mi się nudzi, piszę książkę, bo od tego jest forum. Więcej nie chce mi się pisać. Nie musisz przecież tego czytać i odpowiadać jak Cię to nie interesuje. Mnie natomiast bardzo. Może jak poczytam sobie o tych i innych rzeczach na temat opon w następnym sezonie kupię takie jakie będę uważał za odpowiednie. Liczba dwucyfrowa przed indeksem predkosci - to nosnosc. Interpretacja: http://www.autosezam.pl/news18.html Dzięki. Hm na logikę w takim razie: 54 H i 54 W ? na pierwszy rzut oka różnią się tylko indeksem prędkości. Edytowane 2 Stycznia 2010 przez niwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 Zajc, a Ty co? :icon_mrgreen: Chcesz sobie pomniejszyć indeks? :smile: Smaruj narty, w góry z prezesem jadziem :icon_mrgreen: I zbyha przy okazji odwiedzimy, sprawdzic ile jego gumy wytrzymaja :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 (edytowane) Na przykładzie opon samochodowych, przytoczę opinię ekspertów specjalnie dla Ciebie Raio nasz wielbicielu :* : http://www.opony.com.pl/opinie_ekspertow/o...=19&show=opinie Smaruj narty, w góry z prezesem jadziem :icon_mrgreen: I zbyha przy okazji odwiedzimy, sprawdzic ile jego gumy wytrzymaja :D Białe szaleństwo? http://img13.imageshack.us/img13/7922/24cc...50324489603.gif :icon_biggrin: Edytowane 2 Stycznia 2010 przez HunterM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 Yo! A zapraszam ;). Sprawdzac nic nie trzeba, wytrzymalosc swoich opon poznalem doglebnie :P http://zbyhu1.republika.pl/lacz.jpg Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 Ja też http://p1.bikepics.com/pics/2009%5C06%5C14...697697-full.jpg :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niwy Opublikowano 2 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 (edytowane) Na przykładzie opon samochodowych, przytoczę opinię ekspertów specjalnie dla Ciebie Raio nasz wielbicielu :* : http://www.opony.com.pl/opinie_ekspertow/o...=19&show=opinie Nie można było tak od razu ? bardzo ciekawy artykuł, ale jednak większość specjalistów mówi o prędkości maksymalnej. Zastanawia mnie jak to jest z ta nośnością jedna ma 54 i druga.. ale inne indeksy prędkości. O tym nie wspomnieli. Mówili tylko że nośność na być zachowana no i w tcyh oponach jest. PS: miło mi że mój temat wzbudził takie zainteresowanie... szkoda że trochę zbacza z wątku. -,- Edytowane 2 Stycznia 2010 przez niwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 (edytowane) Yo! Jesli nosnosc jest zachowana, to nie masz sie czym martwic ;). Pozostaje pytanie czy chcesz ryzykowac z opona o nizszym indeksie predkosci i jezdzic wolniej niz mozesz (z racji mozliwosci moto). Ja zwolna mam tego dosc i nastepne opony juz kupie chyba z indeksem W :P. Pzdr PS I tak jestesmy lamy - srodek zjechany a boki zdrowe ;). Edytowane 2 Stycznia 2010 przez zbyhu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.