mati27d Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Witam nie mogę nigdzie znaleźć jednoznacznej odpowiedzi jakie są różnice miedzy olejem do amortyzatorów o lepkości 10w a 10w20 , sprawdzałem właściwości fizykochemiczne ale tylko znalazłem dla oleju 10w np motula , więc jeżeli ktoś z własnego doświadczenia może mi powiedzieć jakie są różnice to będę wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 (edytowane) To tak jakbys zapytał czym różni się wróbelek? Ma jedna nóżkę bardziej. wujek G ma takie zdanie na ten temat. http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html Edytowane 20 Grudnia 2009 przez monter75 Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati27d Opublikowano 20 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 (edytowane) Chodzi mi o to że byłem ostatnio w sklepie i przeglądałem półkę z olejami do amortyzatorów wszystkie miały oznaczenia np od 5w do 20w i był jeden taki rodzynek 10w20 , sprzedawca twierdzi że stosuje się go zamiennie z 10w i ma lepsze właściwości, ale konkretów żadnych mi nie podał. W związku z tym że nadszedł czas wymiany tego oleju w mojej kawce zastanawiam się nad ta lepszą niby opcją więc pytam o wasze zdanie w tym temacie. Stosując się oznaczeniami w olejach silnikowych to taki 10w to niby jedno sezonowy a 10w20 wielosezonowy czy w olejach do amortyzatorów jest tak samo? Edytowane 20 Grudnia 2009 przez mati27d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Jak na moją logikę to zupełnie nie ma znaczenia bo i ten i ten olej spełni swoja rolę. Nie ma u nas takiej amplitudy temperatur w sezonie aby martwic się temperaturę płynięcia tegoż oleju.Jak jest 0 stopni to i tak już pewnie nie śmigasz a co dopiero mówić o -30'C. Z olejami w sklepach jest tak, że wcisną Ci wszystko co taniej kupili i mogą większą marżę zastosować. Ideologię wymyślą na poczekaniu. Ja bym sobie dupy tym nie zawracał. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati27d Opublikowano 20 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Akurat cena obydwu olei była zbliżona fakt jest taki że poniżej 10 stopni już nie jeżdżę, może faktycznie ten 10w20 będzie miał lepsza stabilność lepkości ze względu na temperaturę otoczenia tylko zastanawia mnie fakt czemu mój motocykl (z750s) zgodnie z serwisówką powinien mieć 10w a np kawasaki z1000 ma 10w20, oba motocykle zasadniczo różnią się typem zawieszenia mój ma zwykle a z1000 w systemie odwróconym czyli tak bardziej na sportowo, a jak wiadomo w sporcie wszystko jest ,,naj" i może tu właśnie o te lepsze właściwości chodzi tego oleju jak uważasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Nie dorabiaj sobie żadnych teorii bo jeżeli serwisówka przewiduje 10W to taki powinien być zastosowany podczas wymiany. Jeżeli w/g Ciebie amortyzatory są za miękkie zastosuj 15W a jeżeli zbyt twarde to 7.5W. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati27d Opublikowano 20 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Piotrze poprostu jestem ciekaw tego co mi powiedział sprzedawca o wyższości 10w20 nad 10w i konkretnych argumentów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Monter dobrze to wyjaśnił. Do motocykla BMW R1200S producent motocykla zaleca Castrol SAF-XO i poszukaj takiego w sklepie. W każdym dowiesz się co innego bo porada zależy od wielkości prowizji dostawcy oleju a nie katalogu konkretnych zastosowań dlatego w naszym kraju sprzedaje się tak dużo oleju syntetycznego. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 10W20 na zimo zachowuje sie jak 10w natomiast po rozgrzaniu jak 20w.Uzycie tego zamiast 10w to nonsens,jezeli juz to mozna go uzyc zamiast 20w.Mozesz z tego sobie wydedukowac jak zawieszenie bedzie sie zachowywalo zanim olej sie rozgrzeje. "Proste" oleje tzn 10w,15w,itd wolniej traca lepkosc w miare zuzycia niz wielozakresowe,tzn10w20,itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.