ROCKET Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 ja na pierwszy ogień założyłem filtr powietrza k&n, pozbyłem się też wlotów pod siedzeniem, powietrze wchodzi bezpośrednio do filtra, drugi etap to pozbycie się katalizatorów, w touringu są one w tłumikach, w jednym z nich zamontowałem markowy basowy wydech,i teraz pracuje jak powinien, założyłem też Gipro Atre, niedawno usunąłem ręcznie dodatkowe przepustnice i to dało bardzo dużo, niewątpliwie największą róznice zrobiła wgrana dzisiejsza mapa z TuneEcu ,nie OEM tylko Custom, naprawdę dostał takiego pierdolca, że tylna opona ( w touringu tylko 180", długo nie pożyje ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tapir Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 Jakiej firmy masz ten "markowy basowy wydech"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość łysy31 Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 (edytowane) Pytanie do was, ma któryś z waszych znajomych triumpfa w cafe racer przerobiony lub takowy w polsce widział ?ps.pisze wolno bo tapir nie zrozumiał...anglik przerobiony na cafe-miłującym triumpfa nie trzeba chyba tłumaczyć. Edytowane 29 Marca 2012 przez łysy31 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tapir Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 Pełno przecież tego jest- wystarczy spojrzeć na Triumpha Thruxtona. Poza tym i tak nikt nie chce z tobą pisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość łysy31 Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 (edytowane) Pełno przecież tego jest- wystarczy spojrzeć na Triumpha Thruxtona. Poza tym i tak nikt nie chce z tobą pisać.ps.pisze wolno i czytelnie, bo tapirek nie zrozumiał...Anglik przerobiony na Cafe.Pytanie chyba właściwie postawione-bo na HD raczej głupio by było pytać... Edytowane 29 Marca 2012 przez łysy31 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tapir Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 Nie wiem o co ci chodzi- w nawiązaniu do tego co mi z resztą napisałeś na privie- czym jest dla ciebie prawdziwy cafe racer? Czym się różni od nieprawdziwego? Dla mnie Thruxton ma wszystkie cechy cafe racera, ale tobie pewnie chodzi o jakiegoś full-customa. ;)Jeśli się zastanawiasz nad kupnem to radzę uważać- rzędowe dwójki Triumpha mają ok. 70 koni i tą moc czuć. Po przesiadce z amerykańskiego wibratora może być cięzko zapanować nad mocą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Esperak Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 ja na pierwszy ogień założyłem filtr powietrza k&n, pozbyłem się też wlotów pod siedzeniem, powietrze wchodzi bezpośrednio do filtra, drugi etap to pozbycie się katalizatorów, w touringu są one w tłumikach, w jednym z nich zamontowałem markowy basowy wydech,i teraz pracuje jak powinien, założyłem też Gipro Atre, niedawno usunąłem ręcznie dodatkowe przepustnice i to dało bardzo dużo, niewątpliwie największą róznice zrobiła wgrana dzisiejsza mapa z TuneEcu ,nie OEM tylko Custom, naprawdę dostał takiego pierdolca, że tylna opona ( w touringu tylko 180", długo nie pożyje ) Podaj dane mapy bo jest ich kilka na tuneECU. ja wsadziłem OEM fabryczny i teraz eksperymentuje z ratio powietrze/paliwo. Niestety puki co mam fabryczne wydechy wiec mam świadomość ze efekty dłubania z softem są średnie. Aczkolwiek jakieś efekty są RIII na pieszym biegu dźwiga się z rolki do góry a to nie jest byle co w końcu RIII + ja to niebagatelne 0,5 tony;) po zmianie wydechów podejrzewam że będzie dopiero rakieta,.Ostatnio dużo analizuje rożne mapy i porównuje miedzy sobą ogólnie customowe nie wiele się różnią od alternatywnej fabrycznej ale może akurat twoja jest jakaś inna chętnie porównam. Zastanawia mnie jeszcze fakt tych 260km/h jak podają przy mapach???? ściągnąłem blokadę ale jakoś max 215 poszedł co prawda ruch był za duży na A4 wiec musiałem odpuścić ale mimo wszystko nie oszałamiał. muszę to protestować jak się znowu pogoda zrobi, może te katy jeszcze go trzymają.? Co do postępowania przy zmianach.To tak jak kolega najpierw kanały dolotowe siedziska wek! potem filtr K&N.można wgrać soft wywalający działanie przepustnic mniej roboty efekt ten sam.potem wywalenie katalizatora.potem soft alternatywny i mamy rakiete...:) Odnośnie wydechów od roadstera to do zmiany musimy mieć:wydechy, puszkę z pod motora lub trójnik akcesoryjny (jest na alledrogo), blachy trzymance rury są inne niż w standardowym i boczną osłonę wydechu od prawej strony i to wsio.! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROCKET Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 ja wgrałem mapę 20258Jardines_exhaust_DB_KillersMap.hex i tłumaczenie opisu mapy :Rocket III Touring wydechowy z Jardines DB zabójczych CN Filtr Triple wtórne usunięte, Gipro zainstalowany. Tuned at Nastrojone naTovami Tuning in Holland with Tuneboy and a Dynojet. Tovami tuningu w Holandii z Tuneboy i Dynojet. results are as followas: Wyniki są followas:152.5 Bhp. 152,5 KM. At 5460 Rpm. W 5460 rpm. 225.8 NM at 2819 Rpm. 225.8 Nm przy 2819 obr. 225 km per hour speed limit. Thanks ballyono 225 km na ograniczenie prędkości godzin. po moich modach i wgraniu tej mapy jest kolosalna różnica do wersji fabrycznej gdzie było tylko 106KM, ciekawe czy można wgrywać mapy np z roadstera do touringa,lub na odwrót (może ktoś tak robił?) nie wiem jaki byłby efekt, sam też nie chcę robić swoją mapy bo uważam, że trzeba mieć trochę praktyki, czekam na weekend i sprawdzę ile sprzęcior pogoni na maxa ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Esperak Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 (edytowane) Małe sprostowanie RIII fabrycznie miał 140KM jak pamiętam ale fakt równica na pewno jest jak widzę mapa jest zrobiona pod konkretny tłumik i 3xk&N na dolocie. Dłuższy czas zastanawiałem się nad dolotem czy zrobić 3xK&N czy tylko wymienić wkład na K&N i wywalić dławice pod siodłem. jako że u mnie jest coś takiego jak czujnik ciśnienia powietrza w dolocie czyli coś na kształt prostej przepływki to wybrałem opcje pozostawienia dolotu z filtrem K&N na pewno wersja z trzema filtrami brzmi lepiej (szmery ssania) ale silnik traci jakąkolwiek kontrolę nad ilością powietrza zasysanego a co za tym idzie ciężko mu zoptymalizować mieszankę zostaje mu tylko sonda Lambda a jak mamy pozmieniany wydech to tez już nie działa prawidłowo wiec pozostawiłem oryginalny dolot z czujnikiem.Nie wiem czy w twoim jest też czujnik podciśnienia ssania. Osobiście zaczynam kombinować z tabelą powietrza i dawki paliwa dam znać jak coś wymyśle. Spektakularnych sukcesów puki co nie odniosę puki nie zmienię całego wydechu. Co do zamiany map RIII vis RIII roadster to bym nie kombinował te silniki troszkę się różnią natomiast niema problemu z przeniesieniem map z tabeli Rodstara do tabeli RIII to jest wykonalne tylko nie wiem czy ma sens. P.S. Bardzo mi się spodobała translacja "exhaust_DB_Killers" Map.hex i tłumaczenie opisu mapy :"wydechowy z Jardines DB zabójczych CN Filtr"A to po prostu wydech z DB kilerem.... bez niego pewnie nieda się jezdzić...:) Edytowane 30 Marca 2012 przez Esperak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROCKET Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 kolego Esperak, małe sprostowanie, wersja touring miała fabrycznie 106KM,na korzyść mometu obrotowego a i w wersji touring jest też czujnik powietrza, ciekawe jak zakładają 3X k&n co z nim robią ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tapir Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 U mnie w Rockecie (zwykły, z 2005 roku, srebrny silnik) występuje czujnik MAP- Manifold absolute pressure- czyli ciśnienia w kolektorze ssącym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Esperak Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 (edytowane) jest to pokazane na filmiku z montażu na MAP sensor też zakładają małego K&N i umieszczają obok wlotów do gardzieli tylko co to ma wspólnego z ilością zasysanego powietrza i ciśnieniem w kolektorze.????? kompletnie nic wiec moim skromnym zdaniem bezsensowna przeróbka. O ile kiedy silnik korzysta z map wtrysków dla ostrej jazdy bierze pod uwagę TPS i obroty o tyle przy stosowaniu map do spokojnej jazdy komputer dobiera parametry wtrysku z MAP i obrotów i tu będzie kicha, chodzi o mapy F i L. Ja tam zawodowym tunerem nie jestem ale każda modyfikacja powinna służyć poprawieniu osiągów a nie ogłupieniu komputera. Ja jednak lansuje rozluźnienie dolotu a nie jego eliminację. Co do mocy Turinga to kurcze strasznie go zdławili ale to pewnie miało na celu ograniczenie spalania żeby był długodystansowy ja muszę standardowo zaglądać na CPN co 240-270km chyba ze lajtowa trasa to zrobię 300km, a to jak na Turinga troszkę mało dlatego też pewnie masz węższa oponę z tyłu żeby mieć mniejsze opory.Wiec pewnie nie ma kłopotu po zmianie map aby dostać osiągi standardowego RIII problem zrobi się pewnie z zasięgiem. Edytowane 30 Marca 2012 przez Esperak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wspinaker Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 (edytowane) Witam po przerwie. Nie odzywałem sie od ubiegłego roku, więc się teraz trochę rozpiszę. Forum tak się pięknie rozwinęło, że chyba będzie można na jego podstawie wydać swietny poradnik do TRIII. Też trochę popracowałem przez zimę, więc napiszę co zrobiłem:1. Filtr K&N założyłem zaraz po zakupie 2 lata temu, dlatego ,że również taki używałem w moim porzednim VN2000 (Kanałów pod siedzeniem jeszcze nie wyciągałem). Zastanawiam się,czy nie będzie tam wlatywać się woda podczas jazdy w deszczu, W VN2000 miałem Hyperchrgera Pro i podczas jazdy w deszczu brał ją prosto do środka, ale nie było nigdy z tym żadnych problemów, więc i tu pewnie nie będzie.Wstrzymaełem się z tym bo chętnie wymieniłbym, albo przerobił kanapę, bo oryginalna w Classicu jest do dupy (swoją drogą niby po to jest).Muszę miec pdwójną, bo jeżdzę z moim plecakiem (wciąż narzeka, że w VN2000 była wygodniejsza).2.Klaksonik (bo jak inaczej nazwać ten oryginalny brzęczyk) zamieniłem na Stebla, ale musiałem go podzielić na dwie części i kompresor zamontować pod prawą pokrywą. Teraz brzmi jak z dobrego TIR-a.3. Wydechy - zacząłem od założenia akcesoryjnych tłumików. Są puste, trochę krótsze i mają ścięte skośnie końcówki. Puszki nie ruszałem. Po Cobrach w VN2000 nie chciałem tym razem przesadzać z gangiem. Vulcanem, jak przejeżdżałem między blokami to w samochodach włączały się alarmy (nie ukrywam, że to fajne wrażenie). Efekt rzeczywiście mizerny, ale dużo lepszy dźwiek na wolnych obrotach. Zgodnie z zaleceniem Triumpha poprosiłem o wgranie innej mapy w serwisie. To było jesienią i nie miałem jeszcze TuneEcu. I całe szczęście, że ten temat się pojawił, bo teraz mapy wgrywam sobie sam. Jak sprawdziłem co mi wagrali to się okazało, że numer 20221, czyli Aftermarket Exhaust without catalist. Pan z serwisu chyba nie rozróżnia without od with (powinni mi wgrać 20218 jak już). Tak w zasadzie to chyba mogli mi załatwić katalizator. Ponieważ mam Classica wgrałem mapę 20145 TuneJardineFixed, dedykowaną dla wydechów Jardina w katalizatorem i full power. Drugie przepustnice otwarte na 100% non stop. Jestem ciekaw, których map używacie. U mnie nie zauważyłem aż takiego przyrostu mocy o jakim niektórzy tutaj piszą. Mój Rocket reaguje dość miękko i nie muszę uważać na odkręcanie, a największą różnicę zauważyłem jak odkręcam na autostradzie przy 140, to rzeczywiście zbierta się niesamowicie. Napiszcie, które mapy wgrywaliście, to zrobimy wymianę doświadczeń.Może trzeba jednak wymontować te klapy, a może Claasic ma inne przełożenie na rolce i nie reaguje tak ostro, wieć trzeba odkręcać po prostu mocniej ?3. Za drobiazgów założyłem gniazdo zapalniczki w bocznej osłonie plastikowej, tam gdzie jest wytłoczenie pod stacyjkę, Teraz mogę ładowywać telefon podczas jazdy.4.Co do pytania Ksyla o czarne wydechy, to uważam, że koniecznie. Poszedłeś już tak daleko z tą czernią, że dla pełni wrażenia są chyba nieodzowne. Jestem pod wrażeniem Twoich zdolności manualnych. Ja zawsze jak coś oklejam to nie mogę sobie poradzić skutecznie z pęcherzami powietrza. Jest na to jakiś supersposób? Edytowane 31 Marca 2012 przez Wspinaker Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ksylo Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 Wydechy pomaluje ale za jakis czas, na razie odpoczne od smrodu farby i moze troche pojezdze (jak sie ociepli). Interesuje mnie temat wgrania map. Musze kupic ten kabelek (wlasnie znowu nie pamietam jak to sie nazywa) i teraz zagadka jak i co wgrac? Moze ktos opisac po kolei co trzeba zrobic? Boje sie cos zepsuc wiec poszukuje instrukcji dla amatora, z gory dzieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Esperak Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 tak w sumie to jest poniekąd idiotoodporne i nawet laik Ba!! posunę się w stwierdzeniach dalej nawet moja zona! by sobie z tym dała chyba rade.Nawet jak zupełnie się nie ida to jest opcja recovery i przywraca się sterownik do fabrycznych wiec niema się co bać. Ściągasz soft TuneECU do tego mapy z tej samej strony, zapiszesz Interface USB OBDII najlepiej z Viakenu ten mam przetestowany i działa i wszystko ślicznie bangla u mnie od szczału ruszyło ...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.