Skocz do zawartości

Triumph Rocket III


Kapiszon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W sumie żeby sprawdzić luzy zaworowe nie trzeba zdejmować przedniego dekla, bo silnikiem można obracać wrzucając wysoki bieg i kręcąc kołem. Wiadomo, że jak zdejmiesz wałki rozrządu to pasuje ustawić rozrząd- na dolnej zębatce łańcucha rozrządu jest znak, który musi pokrywać się z wytłoczeniem na karterze. Aby to sprawdzić wystarczy w sumie wykręcić nakrętkę, która zasłania otwór inspekcyjny w przednim deklu i sobie poświecić latarką. Jak chcesz to Ci prześlę serwisówkę, gdzie cała procedura jest ładnie opisana. Ja u siebie mam zdjęty przedni dekiel z powodu konieczności wymiany sprzęgła, oraz jak się okazało łańcucha rozrządu- jest tam dużo miejsca, więc łańcuch rozrządu można zdjąć i założyć w całości (bez srania,skuwania i rozkuwania). Czekam teraz na uszczelkę przedniego dekla (ok. 30 PLN w ASO) i dopiero wtedy przystępujemy z kolegą do składania Krokieta. Gumowo-metalowa uszczelka pod pokrywką rozrządu, oraz owalne uszczelki pod śrubami zostają te same, bo wyglądają dobrze (cieniutka warstwa masy uszczelniającej też zrobi swoje), a ponadto nie mam na razie ochoty wydawać na nie około 300 zeta.

 

Niestety akurat wypadło, że muszę siedzieć w Krakowie do piątku i dopiero w piątek będę w garażu- w tym momencie nie mogę Ci pomóc z tą długością wiertła, ale jak będę mógł to zmierzę. Przewierć na razie tym wiertłem to co możesz, na pierwsze dwie przegrody na pewno wystarczy, a w razie problemów zastanawiaj się nad dłuższym wiertłem. No i uwaga po odpaleniu- z tłumika będą wyfruwały żelazne opiłki z odwiertów i mikrokawałki jakiejś metalowej waty.

 

EDIT:

http://www.youtube.com/watch?v=Z6jilK4T9z4 taką właśnie sprężarę Rotrexa planuję wrzucić w przyszłym sezonie :D

 

http://www.carpenterracing.com/RIII_SB_track1.htm - tutaj można zobaczyć jaki potencjał marnuje się w fabrycznych Krokietach. Z resztą wystarczy spojrzeć na malutkie okna wylotowe do kolektora wydechowego i pomyślec, że tędy opróżnia się 776ccm. :)

Edytowane przez Tapir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważaj żeby ci filtr powietrza nogi nie wciągnął :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: :icon_mrgreen:

 

Klamki są na www.ebay.co.uk , wpisz w szukanie "triumph rocket" i znajdziesz tego całą masę.

 

Wiertła jeszcze nie mam zadnego, musze kupic dlatego pytam o długosc zeby nie kupowac dwa razy.

 

Serwisowke mam a z rozrzadem juz sie bawiłem nie raz ale nigdy z płytkowym.

Edytowane przez Ksylo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw pasuje wszystko dokładnie zmierzyć, żeby się przekonać czy w ogóle kupowanie jakichkolwiek płytek ma sens.

No to generalnie jest tak- czasem nie trzeba dokupować płytek, a wystarczy zamienić te które już są w motocyklu. W innym przypadku trzeba płytki dokupić, które na szczęście są normalizowane- nie ma czegoś takiego jak np. płytki dla Yamahy, Suzuki itd.

Rocket to mój pierwszy motocykl ze szklankami w rozrządzie i płytkami, więc sam przechodziłem przez wątpliwości płytkowe heheeh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko mniej wiecej kumam teoretycznie, najgorsze jest wyjmowanie wałków, napinacz, łancuch.......juz to przechodziłem. Wszystko jest do zrobienia tylko ja sie leniwy robie z wiekiem coraz bardziej. Ale jeszcze bardziej nie lubie jak ktos obcy mi grzebie w motorze, wiec sie wezme. Jeszcze nie dzis ale kiedys sie wezme :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Krokiecie nie ma żadnej filozofii- wszędzie jest idealny dostęp, a konstrukcja przypomina silniki samochodowe z końca lat 90-tych.

Jeśli nie czujesz się na siłach, jesteś minimalnie leniwy, albo łatwo się wkurzasz daj to do roboty zaufanemu mechanikowi. Jak dostarczysz wszelkie dane odnośnie ustawiania rozrządu, luzów zaworowych itd. to każdy średnio rozgarnięty mechanik samochodowy da sobie z tym radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak zdejmiesz pokrywkę rozrządu to przy okazji poświeć latarką na napinacz łańcucha rozrządu, czy nie jest zbyt wysunięty. Łańcuszek jest dość długi (170 ogniw), a silnik stawia duży opór (duża pojemność na gar plus bardzo twarde sprężyny zaworowe) stwarzając łańcuchowi rozrządu bardzo ciężkie warunki pracy, więc nawet po przebiegu poniżej 50 000 km może być nadmiernie rozciągnięty. Stąd się mogą brać przerażające opowieści o "paint can rattle", czyli grzechotaniu rozrządu w Rockecie, które prowadzi do pękania ślizgów i urywania się dolnej zębatki rozrządu szczególnie rozpowszechniane na zachodnich forach. Po prostu jeśli ktoś oddaje motocykl do dużego warsztatu to nikt nie ma czasu na ceregiele i dogłębne sprawdzanie wszystkiego- ustawia zawory, kasuje zapłaconą bułę i tyle, bo liczy się przerób obsłużonych pojazdów.

 

BTW: Suzuki Intruder 1800 (wersja M i C) mają ZNACZNIE krótszy skok tłoka, a mimo to zamiast dwóch długich, posiadają cztery krótsze łańcuszki rozrządu (po dwa na cylinder).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrze na pewno wszystko, dzieki za wskazówki. Czy po rozwierceniu tego wydechu bardzo głosny sie zrobił? Nie chce przesadzic z odgłosami. Może najpierw rozwierce jeden i sprawdze jak pryka? Czy nie ma co sie pier...... i wiercic od razu trzy? Druga sprawa to czy po tym zabiegu nie ma ryzyka wypalenia zaworów? Podobno jest sonda i dba o to zeby silnik nie przesadził ale jak to w praktyce wygląda? Moze trzeba wgrac jakies inne ustawienia zapłonu? Dzieki z gory za te i inne podpowiedzi :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja sobie wgrałem brazylijską mapę zapłonu dedykowaną pod puste wydechy profilaktycznie. Po przewierceniu pierwszego tłumika co prawda zapalił się błąd silnika, ale po pół godziny jazdy wszystko zgasło, czyli ECU zrozumiał co zrobiłem i o co mi chodzi :) Ja miałem na początku plan przewiercić tylko prawy górny tłumik, ale w końcu wziąłem się za wszystkie. Mam wrażenie, że motocykl co prawda dobrze słychać, jednak nie przekracza 92dB - w razie czego zawsze mogę wrzucić puszkę z katalizatorem zamiast pustego łącznika i tym samym przywrócić motocykl do pełnej normalności- szczególnie użyteczne na corocznych przeglądach jeśli trafi mi się akurat upierdliwy diagnosta, a nie będzie chciało mi się jeździć od stacji do stacji.

Co do gniazd zaworowych- świece zapłonowe co prawda są wypalone na dość jasny kolor, jednak mieszczą się w granicach normalności. Jeśli kontrolka FI nie zapala się z powodu złych parametrów pracy silnika to wszystko powinno być w porządku- nowoczesne układy wtryskowe mają pewną granicę tolerancji jeśli chodzi o przystosowywanie się do zmiennych warunków pracy. W każdym razie polecam profilaktyczną wizytę w ASO Inter motors żeby wgrali odpowiednią mapę zapłonu i wtrysku- lepiej dmuchać na zimne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslalem, ze masz ta brazylijska mape z rappida i wyslesz mi na maila :icon_biggrin: Musze chyba najpierw poszukac tych map w jakims "atlasie" a pozniej wiercic. Odwrotna kolejnosc moze byc niebezpieczna. Jak wiesz gdzie to mozna zrobic to podeslij namiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hahahah, nie ma co przesadzać. Niebezpieczna to może być jazda ze spiętymi zaworami, a nie z pustą rułą :) Różne mapy możesz sobie wgrać w Tommargu w Krakowie (ul. Wielicka 44b)- tam dysponują cały czas tym komputerkiem do różnych modeli Triumpha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po usnięciu dodatkowych przepustnic nie ma potrzeby zmiany softu. Wałki przepustnic pozostają na miejscu i głupi komputer myśli, że wciąż tam są. Skoro u mnie parametry pracy silnika wyświetlane przez VAG nie uległy zmianie, a komputer nie zapisał z tego powodu żadnego błędu to nie potrzeby zmieniać mapy.

 

W Triumphie w Kielcach byłem kilka razy, ale radzę Ci wcześniej zadzwonić tam czy mają sprzęt do zmiany programów silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...