ural_zgora Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 w momencie przekrecenia zaplonu pojawia sie staly sygnal wyzwalajacy ten tranzystor. nie impulsowy jak byc powinno tylko staly, co powoduje jego grzanie sie i w koncu przegrzanie. Podobnie mialem przy probie naprawy przerywacza kierunkowskazow zrobionego na procku. Wyjaral sie tranzystor koncowy. Wymienilem element na nowy i wlaczajac kierunek w prawo swiatlo miga normalnie, a wlaczajac w lewo swiatlo swieci sie caly czas. Chcwila, moment i tranzystor nagrzewa sie tak ze nastepuje smrod i zgon. Kupilem uzywke i mam spokoj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 12 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 (edytowane) http://wrzucacz.pl/file/6671260636696 prosze i serwisowke. kompletny dzial dotyczacy zasilania silnika i ukladu zaplonowego. Samochod nie gada, w tym caly problem. Pojawia sie iskra idaca na rozdzielacz zaplonu tylko w momencie przekrecenia kluczyka- mowiac scislej- wlaczenia zaplonu kiedy to zapalaja sie kontrolki. i iskra= mam na mysli jedna, pojedyncza iskre. potem juz nic sie nie dzieje, az do wylaczenia i ponownego wlaczenia zaplonu :( Zakladam ze to komputer siadl, te auta z tego slyna wlasnie. Gdzie moge udac sie do dobrego elektronika, specjalisty tego typu spraw, ktory zjada takie komputery na sniadanie? zdjalem obudowe zeby zobaczyc co jest w srodku i sie zalamalem- tak skomplikowanego ukladu jeszcze nie widzialem. zrzuce zdjecia z aparatu na kompa to pokaze. pzdr:) Edytowane 12 Grudnia 2009 przez magneto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Musisz sprawdzić czy komputer steruję poprawnie innymi rzeczami (pompą paliwa, EGR, wtryski, zawór biegu jałowego...) bo jeżeli tylko wyjście na tranzystora jest spalone to da się to pewnie naprawić. Jeżeli komputer jest całkiem trup to albo nie ma zasilania albo jest do wyrzucenia. Z tego co zauważyłem to jest coś takiego jak inspektions lamps, tzn komputer ma możliwość zgłaszania jakichś problemów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 Przykro mi ale mam mobilny net i nie ściągnę takiego bydlaka. Nie wiem jak Twoja serwisówka wygląda ale moja krok po kroku kieruje do właściwej usterki. Ale w takim przypadku faktycznie poszukaj dobrego elektryka elektronika. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 13 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 Komputer posiada lampki serwisowe, ale o ile dobrze zrozumialem, ma on mozliwosc jedynie zdiagnozowac usterki bedace poza komputerem, to znaczy wyjscia fizyczne, a nie prace samego siebie, czyli np. kod 21- dwa mrugniecia czerwonej i jedno zielonej daje nam usterke ukladu zaplonowego- walniety tranzystor lub cewka. moge sie z tym jednak mylic, poniewaz angielskiego uczylem sie przez bardzo krotki okres czasu i to po lekcjach i teraz wychodzi. mimo to staram sie nadgonic straty :P nie przelaczalem komputera w tryb serwisowy. zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, mianowicie czujnik polozenia walu korbowego. przeciez to od niego wychodzi sygnal na komputer inicjujacy zapalenie mieszanki. mozliwe ze on daje staly impuls, tak jakby zawiesil sie w miejscu wypustu na wale. w starszych japoncach z takim systemem zaplonowym(ECCS) jest stosowany OPTYCZNY Czujnik. mozliwe, ze to tez to? ale to musialby w obu nissanach szlag go trafic, jakos nie chce mis ei w to wierzyc. pzdr:) ps. ten bydlak do sciagniecia zajmuje 2Mb pamieci;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mor Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 Koledzy podłączę się nieco pod wątek. Kolega ma 300ZX z automatem z 84. Drugiego w częściach na wszleki wypadek. Ale nie ma serwisówki. Możecie powiedzieć, skąd to zassać w całości (widziałem fragment wiżej), ewentualnie udostępnić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 13 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 Uderzaj do źródła;) podaj mi swojego maila to Ci wysle, sa dwie serwisowki, dla 84 i potem 84-89. calosc dla 84 spakowana zajmuje 20,7Mb a teraz cos co mnie utwierdza: http://www.nissanforums.com/z31-300zx-t/92...-spark-all.html tyle ze na polskich forach jakos potrafie to wszystko ogarnac, a jak czytam niektore posty obcokrajowcow to cos na zasadzie ze jak auto znosi na prostej w lewo to trzeba zwiekszyc cisnienie w kole zapasowym. pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 (edytowane) Udało mi się ściągnąć. Moja sugestia to sprawdź układ fotodiody.Dioda emitująca i fotodioda.Cała optyka musi być czysta.Masz tam też system samodiagnostyki więc istnieje opcja sprawdzenia sterownika strona EF&EC 35. Jeśli silnik nie odpala musisz conajmniej kręcic nim przez dwie sekundy aby przystąpić do procedury. Żeby skasować błędy odłączasz aku lub 15 pin ze sterownika. Doczytałem jeszcze taką informację, że między innymi niektóre problemy z zapłonem nie sa zapisywane w pamięci. Przypuszczam, że moze być tak, że jak zakręcisz to pozostaw włączony zapłon i wtedy zrób procedurę.Może pokaże błędy.Jeśli wyłączysz zapłon to te błędy znikna.Ale nie do końca jestem pewny. Tak ogólnie to masz serwisówkę dobrą bo prowadzi za rączkę do rozwiązania problemu. Błąd nymer 11 to błąd czujnika położenia wału.strona 43 o naprawie 21 to cewka i tranzystor strona 48.I tutaj dosć jasno poinstruowano jak sprawdzić układ tranzystora.Jak sprawdzisz według tego i ten układ będzie cacy to na koniec masz smutną info o wymianie sterownika. Masz immo? I czy to jest automat? Edytowane 13 Grudnia 2009 przez monter75 Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 14 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 Dzieki Monter za zainteresowanie;) jest to manualna skrzynia. nie mam immobilisera, ani nawet alarmu. sprawdzilem kody bledow; 23- w serwisowce jest to czujnik polozenia przepustnicy. na module jest naklejka swidczaca o tym, ze ten kod oznacza ignition signal, czyli cewka badz tranzystor. opcja z modulu bardzo mozliwa, poniewaz odpialem tranzystor na czas proby. 31- w serwisowce jest to cos w rodzaju dmuchawy, sterowania klimatyzacji. na module niestety nie sprwdzilem co to oznacza poniewaz zaufalem serwisowce:/ ale byl to jakis czujnik. priorytetem teraz jest sprawdzenie czujnika polozenia walu... pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.