bart3q Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Witam! Sprawa wygląda tak: byłem wczoraj oglądać moto, hondę cb 400N, 79r. Pomijając już że moto miało krzywe lagi, sprawą dyskwalifikującą dla mojego kolegi, który mi pomagał, było to, że po wykręceniu bagnetu, czuć było bardzo wyraźnie benzynę w oleju. Wg sprzedawcy, moto raczej stało niż jeździło, w sezonie zrobił nim 700km. Ogólnie, ten zapach wg mojego kolegi dyskwalifikował moto, a na moje pytanie dlaczego odparł: silnik bierze dużo oleju... O co tu chodzi? O to że pierścienie będą już zużyte i przez to czuć tą benzynę? Czy to naprawdę tak dyskwalifikuje moto? Chciałbym wiedzieć na przyszłość, jak to mówią: kto pyta nie błądzi :wink: Cytuj http://www.apanonar.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MartinBikesManiac Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 W moto z takim rocznikiem pewnie będzie miało już pierścienie do wymiany jak nie cały silnik.Równie dobrze mogą być zużyte jak i jakieś pęknięte któreś z pierścieni,możliwe też,że jakiś zawór iglicowy się popsuł i paliwo cieknie do komory spalania a przez nieszczelne pierścienie w dół.W każdym bądź razie Twój kolega dobrze Ci radził.Pozdrawiam.. :cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart3q Opublikowano 7 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Dzięki wielkie za odpowiedź:) Jak widać dobrze zabrać kogoś kto ostudzi napalonego na zakup;) Jako że rozglądam się za motorkiem honda cb 400 / 450 s, którego rocznik będzie raczej zbliżony (produkowali je około lat 79-86) na co wypadałoby sprawdzić uwagę przy silniku? Oprócz tej benzyny w oleju, wycieków i różnych dziwnych odgłosów? Cytuj http://www.apanonar.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Ale to jest bardzo duża różnica o którą Honde CB400 co chodzi. Jak znajdziesz 4 cylindrową to bierz w ciemno (przy dobrej cenie) bo to kolekcjonerski motorek. A jak chcesz taniego bzyka do jeżdżenia, to czemu nie cb500 za parę tysięcy? Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart3q Opublikowano 7 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Ogólnie dopiero się rozglądam, a mój budżet raczej nie przekroczy 3 tysięcy,wiec za dużego wyboru nie mam. W takich ramach cenowych najbardziej właśnie hondy cb mi się spodobały. Wiem że cb 400 four nie dostanę, a w razie czego koszty napraw by mnie zjadły. Podam link do dwóch przykładowych sprzętów które mi się podobają, będę czegoś w tym typie szukał, najprawdopodobniej po świętach bo wtedy będę miał więcej kasy. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1642713 http://allegro.pl/item829848576_honda_cb_4...nio_okazja.html Te ogłoszenia podałem to tak tylko przykładowo, żeby było widać jakiego modelu szukam. Krzywą ramę potrafię sam stwierdzić i ślady po dzwonie większe, chodzi mi o porady na co zwracać uwagę przy silniku, kolega może mi pomóc raczej tylko w obrębie wrocławia... Cytuj http://www.apanonar.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MartinBikesManiac Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 W moto z takich lat musisz sprawdzać dokładnie wszystko a do silnika czy panewki,wał cylindry były robione nie wejdziesz.Sprawdzaj czy moto nie kopci po dodaniu i spuszczaniu z gazu.Czy dobrze odpala na zimnym i czy równo chodzi.Czy nie ma wycieku i czy gdzieś nie wychodzi nadmiar czerwonych sylikonów po szpecach :biggrin: Nie lepiej kupić coś jak gpz/gs 500/gpx 600/gsxf 600.Lub jakąś VT500 jak chcesz podróżować też są w cenie ok 3k,choć ich stan też super nie będzie ale pewnie lepszy niż w moto z 79/82r :crossy: Ale wybór należy do Ciebie to tylko moja propozycja :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toolman Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 (edytowane) kolega może mi pomóc raczej tylko w obrębie wrocławia... Mogę Ci pomóc w zakupie w okolicy Wałbrzycha ewe. codziennie jestem Strzegom,Jawor,Legnica jakbyś miał tam coś do obejrzenia to daj znać. Nie lepiej kupić coś jak gpz/gs 500/gpx 600/gsxf 600.Lub jakąś VT500 jak chcesz podróżować też są w cenie ok 3k,choć ich stan też super nie będzie ale pewnie lepszy niż w moto z 79/82r :crossy: Ale wybór należy do Ciebie to tylko moja propozycja :biggrin: Chyba że reflektujesz na GPX-a to mam na zbyciu :crossy: A propos benzyny w oleju. Przyczyną może być również niesprawny kranik (podciśnieniowy)- niesprawna membrana może puszczać paliwo na postoju poprzez przewód podciśnieniowy prosto do króćca i tędy poprzez uchylony zawór do cylindra. Następnie miedzy pierścieniami do oleju. Nie zależnie od stanu/wieku silnika. . Edytowane 7 Grudnia 2009 przez Toolman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 (edytowane) No ja nie spojrzałem, a waśc z Jelonki! Zasadniczo to jest tak - moja małżonka mówi - "jesteśmy za biedni na to żeby kupowac tanio". Tzn, jak kupisz tani to na 90% będzie sztrucel i więcej cię to będzie kosztowało w naprawach i nerwach niż to warte. W Jeleniej (jak ci się chce) pogadaj z Łukaszem (motoimport.friko.pl), 2 lata temu kupiłem XJte w bardzo przywoitym stanie, 93 rok za 4koła. No i jak będę z powrotem w chacie (bo dziś jestem w Buenos Aires ;) ) to zawsze moge pomóc. A GPX-a Toolmana widziałem, spoko śmiga, nawet pod full obciążeniem. Sam naprawiałem w nim wydech :) Edytowane 7 Grudnia 2009 przez Buber Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Yo! Jakbym mial tak waski budzet, to chyba wolalbym kupic MZ ETZ 250... Prosty silnik, jak cos rypnie latwo naprawic. A w takim starym Japsie jak cos poleci, to kaplica. A osiagi chyba nie beda wiele lepsze od takiej zdrowej MZtki. Enylej. Jakbys znalazl cos z okolic Rybola, to daj znac - moze bede mogl rzucic okiem. A kolega wcale jakims specem nie jest. Smrod benzyny z oleju wale nie musi znaczyc, ze moto zre olej, a tylko tyle, ze benzyna sie jakos do oleju dostala ;). Jak chcesz wiedziec, czy moto wciaga olej, to po prostu na rogrzanym silniku przegazuj sprzeta kilka razy pod odcinke, za kazdym razem dajac mu zejsc na jalowe obroty. Pierwsze dwa, trzy razy pojdzie ciemny dym z wydechu - normalka, wydmucha sadze, nagar i wszyskie swinstwo. Ale jak po paru nastepnych zobaczysz, ze robi sie za wydechem niebiesko... to sprzet jara olej :]. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart3q Opublikowano 7 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 (edytowane) Nie lepiej kupić coś jak gpz/gs 500/gpx 600/gsxf 600.Lub jakąś VT500 jak chcesz podróżować też są w cenie ok 3k,choć ich stan też super nie będzie ale pewnie lepszy niż w moto z 79/82r :crossy: Ale wybór należy do Ciebie to tylko moja propozycja :biggrin: Właśnie sęk w tym że takie hondy mi się strasznie podobają:) Tak jak dałem w linku wyżej lub np. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1632538 Czy ona nie jest śliczna?:) Powoli właśnie chyba się zdecyduje na model 450s, jest najnowszy(roczniki około 87-89), ale gdyby starszy lub 400 był w dobrym stanie to też się na nią zdecyduje, wszystko będzie zależeć od stanu:) Odnośnie hondy vt500 to kiedyś się nad nią mocno zastanawiałem, też jest śliczna, ale ponoć jest malutka a ja mam 190 cm wzrostu... A że jest zima, mam czas szukać:) Tak jak wyżej pisałem, hondy cb 400-450 nieziemsko mi się podobają, GPX już mniej... Poza tym on ma już te 70 koni, na pierwszy poważny sprzęt wolałbym coś słabszego. Niemniej dziękuję za propozycję:) Więc benzyna w oleju nie dyskwalifikuje moto? ... Właściwie to z okolic jelonki, ale nie rzecz w szczegółach;) Odnośnie kupowania tanio: te hondy można dostać za około 2 tys(przykład moto które oglądałem http://allegro.pl/item828414277_honda_cb40...ro_weteran.html ), dlatego planuję dozbierać, w styczniu powinienem już około 3 tysiącami dysponować, myślę że przy odrobinie szczęścia i cierpliwości jest szansa trafić na coś co pojeździ:) Co do Łukasza to zagadam do niego jak już będę gotówką dysponował, dzięki za namiar:) Właśnie wolałbym już jakąś japonię, myślę że mnie zrozumiecie:) Z tego co czytałem to jeśli się trafi na sprzęt w porządnym stanie to wytrzyma on dużo, no i jest śliczny:) Taki typowy naked:) Dzięki za tą poradę z przegazowaniem, na pewno się przyda:) Ogólnie bardzo dziękuję wszystkim za chęć pomocy, jestem bardzo mile zaskoczony:) Szczególnie że tyle osób zaoferowało pomoc w razie ewentualnych oględzin:) Wielkie dzięki, jeśli będę miał coś w tych okolicach na pewno się odezwę:) Gdybyście mieli jeszcze jakieś porady odnośnie rozpoznawania wad silnika piszcie:) Edytowane 7 Grudnia 2009 przez bart3q Cytuj http://www.apanonar.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toolman Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 (edytowane) Dobrze że wiesz czego szukasz a nie na zasadzie "chciałbym ale boje się". Jeśli chodzi o te dwa typy to fakt fajne maszyny (lubię te klimaty :flesje: ) http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1642713 http://allegro.pl/item829848576_honda_cb_4...nio_okazja.html Od strony mechaniczne nie maja one jakiś typowych wad więc ogólne zasady przy oględzinach powinny wystarczyć.Kupując starego japońca warto wybierać modele które były w produkcji kilka lub kilkanaście lat a nie, nie daj Boże rok czy dwa. Obawiam się jednak że jeśli VT 500 jest dla Ciebie gabarytowo za mała to te cebulki również. Szukając CB400/450 pamiętaj że na naszym rynku jest sporo egzemplarzy (głównie z Niemiec) zdławionych do 27KM a w przypadku 400-etki nawet do 17KM. Tak więc obyś po kupnie pierwszego japońca nie rozczarował się osiągami na poziomie MZ. Edytowane 7 Grudnia 2009 przez Toolman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mor Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 (edytowane) Co do kranika, to w tych Hondach nie jest podciśnieniowy. A propos brania oleju, to pewnie nie znajdziesz cb450s ani 400-tki, która nie będzie brała, bo gdzieś czytałem, że one wymagały wymiany tłoków z pierścieniami co 30kkm, a raczej tego nikt nie robił. Moja cebulka ma obecnie coś koło 77kkm i daje nieźle radę (leciałem na niej 160km/h licznikowe). W tym modelu jest więcej bajerów do sprawdzenia, np. łańcuch wałków wyrównoważających - jeśli jest wyciągnięty, trzeba połowić silnik. A jeszcze większy problem, to sprzęgiełko jednokierunkowe rozrusznika. Też umieścili je badziewnie i trzeba połowić silnik do wymiany, a od początku nie słynęło z trwałości. W zasadzie silnik musi dobrze palić, to będzie "wieczne". Musisz pamiętać, że są 2 wersje mocy cb450s - dławiona do 27 KM i otwarta - 44KM. Tą słabszą to za bardzo nie da się jezdzić nawet do sklepu po bułki - próbowałem kawałek i to nie dla mnie. W motocyklu jest mechaniczny napinacz łańcucha rozrządu, na którym możesz sprawdzić wyciągnięcie łańcucha, bo jeśli do wymiany, wiadmo - koszty. Ja u siebie po kupnie miałem na dzień dobry do wymiany: opony + napęd + zrobienie kranika (brak rezerwy) + cieknące lagi (wyleciało może z 50ccm oleju z lagi) + klocki przód + świece, fajki i olej z filtrem + zrobiłem sobie reg. zaworów i napięcia łańcuszka wałków + korekta luzu łożyska główki + 1-dna oprawka tylnej lampy była nie wiadomo od czego i przerywało światło. Kupiłem jeszcze nowy korek do baku, bo stary strasznie napierdzielał, bo miał gumkę wywaloną. I w sumie to naprawdę fajny motorek do jeżdżenia do sklepu, czy gdzieś tak na szybkiego. I kupiłem przez przypadek za 2.350zł, ale mniejsza o to. TUTAJ możesz sobie zobaczyć moją. Edytowane 7 Grudnia 2009 przez Mor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart3q Opublikowano 7 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 (edytowane) Szczerze mówiąc do vt500 się nie przymierzałem, ale jak wczoraj siadłem na tej cb400 którą oglądałem to było ok, nawet wliczając to ze była przerobiona i wyższa. Ogólnie jestem zdecydowany na coś z tej rodziny, nawet mojej dziewczynie się podobają, więc już całkiem pozytywnie ;) Co do części to po przeglądnięciu allegro myślę że nie będzie tak źle, tym bardziej że przez te 10 tal produkcji sporo tam nie na zmieniali i wiele części jest takich samych. Odnośnie zdławienia to wiem, że ich oddławienie jest dość kosztowne (były dławione m.in na wałkach rozrządu) ale to można jakoś poznać po numerze ramy. Myślę że to będzie dobry sprzęt na pierwsze moto, lekki, nie za mocny, ale już coś oferujący :) Mor, śliczna ta Twoja:) Odnośnie tego łańcuszka rozrządu, to się da to sprawdzić tak podczas oględzin? Przecież wiadomo że nie będę pół motocykla gościowi rozbierał... Odnośnie sprzęgiełka to wiem, ponoć sposobem na jego sprawdzenie jest pokręcić chwilę przy wyłączonym zapłonie, tak żeby silnik nie odpalił i słuchanie czy nie ma jakiejś lipy. Edytowane 7 Grudnia 2009 przez bart3q Cytuj http://www.apanonar.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOTOWIT Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 To ze w oleju było czuc paliwo nie musi swiadczyc ze silnik jest do remontu!! Mogły puscic zaworki iglicowe w gaznikach i paliwo przez zawory, pierscie mógło sie dostac do oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 (edytowane) W kwestii sprzęgiełka - podobny układ jest w mojej, ale jest trik żeby się do niego dostac w 2 godziny BEZ rozpoławiania silnika. Całkiem możliwe że to sie w 450 tez da zrobic - ale na pewno nie wiem. :) No i chwali ci się że przynajmniej wiesz czego szukasz. Dobrze poszukaj to perełkę znajdziesz. Ja za swoją dałem 450 euro niemcowi. Opócz tego własnie sprzęgiełka, wszystko było cacy! Także da się znaleźc... ;) Edytowane 8 Grudnia 2009 przez Buber Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.