Gość yeuop Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 XT 600, rok 95, ponad 90 tys. km przebiegu. Wczoraj kumpel mi regulowal sprzeglo na samym koszu. Zmontowal, jest git, nie slizga sie. Jade gdzies wieczorem, nagle silnik zgasl. Wlaczylem go bez problemu. Za 10 km znowu. Nie byla to kwestia benzyny. Zatrzymalem sie na pare godzin, w nocy wracam, wlaczam silnik - wali z glowicy. Jak sie nagrzal, bylo troszke lepiej. Podczas drogi powrotnej co chwila sie zatrzymywalem i chlodzilem go. I teraz najwieksza masakra - glowica goraca jak cholera, ale blok silnika calkowicie zimny :banghead: Sprawdzam poziom oleju - jest w normie, ale olej rowniez calkowicie zimny :banghead: Dzisiaj spuszczamy olej (bez wiorow), wlewamy ponownie, niby chodzi normalnie, obieg oleju juz w normie, ale wciaz ma niefajny dzwiek. :banghead: (chociaz juz nie taka masakra jak wczoraj) I tak sie liczylem z calkowitym remontem silnika przez zime, ale jak to jest mozliwe, ze widocznie byl zablokowany obieg oleju? Do zrobienia tego sprzegla kumpel spuscil olej tylko z dolu (jest jeszcze drugi wypust z przodu). Moze fantazjuje, ale czy jest mozliwe, ze gdzies tam sie zrobila jakas duza banka powietrza i....? Gdzie szukac przyczyny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 XT 600, rok 95, ponad 90 tys. km przebiegu. Wczoraj kumpel mi regulowal sprzeglo na samym koszu. Zmontowal, jest git, nie slizga sie. Jade gdzies wieczorem, nagle silnik zgasl. Wlaczylem go bez problemu. Za 10 km znowu. Nie byla to kwestia benzyny. Zatrzymalem sie na pare godzin, w nocy wracam, wlaczam silnik - wali z glowicy. Jak sie nagrzal, bylo troszke lepiej. Podczas drogi powrotnej co chwila sie zatrzymywalem i chlodzilem go. I teraz najwieksza masakra - glowica goraca jak cholera, ale blok silnika calkowicie zimny :banghead: Sprawdzam poziom oleju - jest w normie, ale olej rowniez calkowicie zimny :banghead: Dzisiaj spuszczamy olej (bez wiorow), wlewamy ponownie, niby chodzi normalnie, obieg oleju juz w normie, ale wciaz ma niefajny dzwiek. :banghead: (chociaz juz nie taka masakra jak wczoraj) I tak sie liczylem z calkowitym remontem silnika przez zime, ale jak to jest mozliwe, ze widocznie byl zablokowany obieg oleju? Do zrobienia tego sprzegla kumpel spuscil olej tylko z dolu (jest jeszcze drugi wypust z przodu). Moze fantazjuje, ale czy jest mozliwe, ze gdzies tam sie zrobila jakas duza banka powietrza i....? Gdzie szukac przyczyny? w głowicy jest kilka elementów które mogą hałasować(rozrząd, zawory, odprężnik), ja moge powiedzieć z mojego i znajomych doswiadczenia, ze nie ma sensu zwlekać z rozbieraniem silnika... jak sprawdzałeś obieg oleju? jeśli silnik gorący a olej zimny, to raczej cos nie tak z obiegiem jak się "reguluje sprzęgło na koszu"?Na koszu to mozna jedynie tarcze zmienić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yeuop Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 w głowicy jest kilka elementów które mogą hałasować(rozrząd, zawory, odprężnik), ja moge powiedzieć z mojego i znajomych doswiadczenia, ze nie ma sensu zwlekać z rozbieraniem silnika... jak sprawdzałeś obieg oleju? jeśli silnik gorący a olej zimny, to raczej cos nie tak z obiegiem jak się "reguluje sprzęgło na koszu"?Na koszu to mozna jedynie tarcze zmienić... No to kolejna sensacja. Po krotkiej jezdzie olej zimny/letni, lewy karter goracy, prawy zimny :banghead: Kurna, co jest grane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 rizbieraj :D pewnie dzwigienki i wałek już kwadratowe ;] Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 prawdopodobnie padla pompa lub jej naped.... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 co w takich wypadkach pada pierwsze: korba czy wałek/dzwigienki? nie tylko w xt, ale tez u konkurencji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 (edytowane) Jeśli pompa nie podaje oleju to prawie wszystko dostaje po dupsku, nie jestem pewny ale w XT600 wałek rozrządu jest chyba na panewkach? jeśli tak to bez smarowania długo nie pożyją. Edytowane 28 Listopada 2009 przez ghollum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon_R6 Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 nie ma kontrolki ciśnienia oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 nie ma ;] to enduro ;] panewki nawet nie pierwsze, na samym poczatku dzwigienki i krzywki na wałku ;] przynajmniej u mnie jak pompa siadła to sie tak zrobiło ;] dół silnik i tak ma smarowanie i tak Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon_R6 Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 nie ma ;] to enduro ;] panewki nawet nie pierwsze, na samym poczatku dzwigienki i krzywki na wałku ;] przynajmniej u mnie jak pompa siadła to sie tak zrobiło ;] dół silnik i tak ma smarowanie i tak W takim razie marnie widzę górę od tego silnika. Wałki rozrządu pewnie zaczęły sie zgrzewać z panwiami...resztę można sobie dopisać.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 moje ziomki w podobnych sprzętach stosują taką metodę, ze odkręcają trochę jedną ze śrub przy klawiaturce i na odpalonym silniku ma spod niej wywalać olej, jak nie wywala znaczy ze brak cisnienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 wystarczy wyjać zaślepke od napedu obrotomierza wykrecic, i po porzadnym kopnieciu olej nawala Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 Tak czy inaczej, jezeli zablokowany został dopływ oleju do głowicy z jakichs przyczyn, to wałek rozrządu i jego panewki pewnie oberwały przy tym. Korba ma łozysko wałeczkowe wiec tak szybko nie padnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 nie ma kontrolki ciśnienia oleju? Twoja Yamaha tez nie ma :wink: Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Xt ma walek rozrzadu na lozyskach wiec tez tak szybko nie padna, sprawdz jak wygladaja walek i dzwigienki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.