Skocz do zawartości

angielska lampa


franklin
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie proszę piszcie na temat!!!

Prywatne pogaduszki przenoście sobie na PW lub wymieńcie pomiędzy sobą numery GG bo zaśmiecacie główny wątek.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są jeszcze specjalne naklejki na lampy, głównie dla samochodów.

Powodują zmianę kąta świecenia reflektora.

 

Tylko to są do czasowego użytku, najczęściej dostępne na granicy z GB przy przekraczaniu granicy należy je nakleić.

 

Czy sprawdzą się na motku, nie wiem.

 

 

Narka!

Edytowane przez TomekAAA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są jeszcze specjalne naklejki na lampy, głównie dla samochodów.

Powodują zmianę kąta świecenia reflektora.

 

Tylko to są do czasowego użytku, najczęściej dostępne na granicy z GB przy przekraczaniu granicy należy je nakleić.

 

Czy sprawdzą się na motku, nie wiem.

Narka!

sprawdzaja sie pod warunkiem, ze odpowiednio je nakleimy, sam jezdzilem z takimi naklejkami po UK na europejskich lampach

1 minus; to jest nieestetyczne, tak jak pisze Tomek rozwiazanie tymczasowe

pozdr

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosta sprawa - podjedź po ciemku "do stodoły" i zobacz na ścianie jaki jest snop światła.

 

Jeżeli jest taki:

 

___/

to masz wersje europejska i jest OK - nie oślepiasz i masz dobrze oświetlone prawe pobocze

 

Jeżeli jest taki:

 

\___

to masz wersję angielską i nie ma siły - musisz oślepiać

 

Jeżeli jest taki:

_______

 

to masz wersję amerykańską - nie oślepiasz, ale masz gorzej oświetlone prawe pobocze niż w wersji europejskiej

 

Pozdro

 

 

 

Chyba nie do końca tak jest.... w każdym razie nie we wszystkich moto... :rolleyes:

 

...o ile w moim Goldasie światła są takie : __________ to tłumaczy to jego pochodzenie - Kanada :buttrock: , ale

zakupiłem dla syna w lutym tego roku Hondę S-wing Fes 125 dedykowaną na rynek angielski i z spod Londynu sprowadzoną. Honda ma dwie oddzielne lampy - lewą - mijania i prawą - drogowe. Lampa mijania ma snop swiatła taki: ____________ i podejrzewam, że chodziło o to, aby nie robić dwóch kompletów lamp na europę, tylko jeden komplet uniwersalny. Lampy nie były wymieniane ( scooter ma 1200 mil nakulane), mam oryginalne dokumenty Hondy łącznie z książkami serwisowymi, homologacjami itp . Dzięki temu nie było żadnych problemów z zarejestrowaniem motocykla w RP.

Może być tak, że kolega Klapek ma moto z lampą wykonaną w taki sam sposób jak w moim S-wingu. :cool:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w czym jest problem?Tak jak napisał Piotr,wymienić wkład i szkło.W niektórych przypadkach wystarczy nawet wymiana samego szkła lampy.Nie są to jakieś duże koszta,a i bezpieczeństwo swoje i innych dużo większe,pewniejsza jazda, zwłaszcza po winklach, o estetyce już nie wspomnę.

 

OT.Często widzę i tu na FM i w realu,że ludzie wydają dużą kasę na tzw."szpan i lans" a jak przyjdzie zainwestować w coś, co naprawde jest ważne,/np.bezpieczeństwo/ale lansu nie daje to się zaczyna problem typu;"a szkoda mi kasy, bo przecież...Jak widać,improwizwać można tylko tam gdzie nie uderza to w lans.Nawet bez hamulców można jezdzić,bo przecież moto śliczne :clap:

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie do końca tak jest.... w każdym razie nie we wszystkich moto... :rolleyes:

 

...o ile w moim Goldasie światła są takie : __________ to tłumaczy to jego pochodzenie - Kanada :buttrock: , ale

zakupiłem dla syna w lutym tego roku Hondę S-wing Fes 125 dedykowaną na rynek angielski i z spod Londynu sprowadzoną. Honda ma dwie oddzielne lampy - lewą - mijania i prawą - drogowe. Lampa mijania ma snop swiatła taki: ____________ i podejrzewam, że chodziło o to, aby nie robić dwóch kompletów lamp na europę, tylko jeden komplet uniwersalny. Lampy nie były wymieniane ( scooter ma 1200 mil nakulane), mam oryginalne dokumenty Hondy łącznie z książkami serwisowymi, homologacjami itp . Dzięki temu nie było żadnych problemów z zarejestrowaniem motocykla w RP.

Może być tak, że kolega Klapek ma moto z lampą wykonaną w taki sam sposób jak w moim S-wingu. :cool:

 

Na pewno są jakieś odstępstwa od reguły i dlatego zaproponowałem, żeby sprawdził jaki ma snop światła. Być może ma taki jak u Ciebie i dla tego nie oślepia. Bo przy standardowym brytyjskim \___ żeby nie oślepiać trzeba lampę dać w dół, a w tedy oświetlenie jest gorzej niż złe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupil bym po prostu uzywany na ebay'u kontynentowym ( gdzie jest ruch prawostronny, a stara zamiescil bym na ebay' u UK.

 

Dyloby chyba najlepszym rozwiazaniem.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przegląd podbijają w motocyklach z reflektorem UK ??

 

Jak w tym roku byłem na przeglądzie - pierwsze co gość sprawdzał to licznik, czy nie jest przypadkiem w milach.

Znając polskie realia - pewnie i tak by podbił, tylko stawka w górę by poszła... :wink:

 

ps. oprócz licznika sprawdził jeszcze czy mam kierunkowskazy i sygnał :icon_mrgreen:

Edytowane przez ptaq_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w tym roku byłem na przeglądzie - pierwsze co gość sprawdzał to licznik - czy nie jest przypadkiem w milach.

Co nie zmienia faktu, że pewnie i tak by podbił, tylko stawka w górę by poszła... :wink:

 

ps. oprócz licznika sprawdził jeszcze czy mam kierunkowskazy i sygnał :icon_mrgreen:

 

Jest jakiś przepis który mówi o tym że licznik nie może być wyskalowany tylko w milach? U mnie jest wyskalowany podwójnie (w milach i kilometrach). Sorki za offtop.

Edytowane przez soulreaver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jakiś przepis który mówi o tym że licznik nie może być wyskalowany tylko w milach?

 

Spytałem go po co sprawdza licznik.

Odpowiedział, że patrzy czy moto nie jest z anglii - bo wtedy by sprawdził światła na maszynie.

A jak zobaczył, że jest z kontynentu, to już mu się nie chciało - kazał błysnąć kierunkiem, zatrąbić i po przeglądzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spytałem go po co sprawdza licznik.

Odpowiedział, że patrzy czy moto nie jest z anglii - bo wtedy by sprawdził światła na maszynie.

A jak zobaczył, że jest z kontynentu, to już mu się nie chciało - kazał błysnąć kierunkiem, zatrąbić i po przeglądzie.

 

 

Wybitny fachowiec..... :banghead:

 

Wystarczy spojrzeć na napisy wytłoczone na szkle reflektora i sprawdzić jedną rzecz....no ale cóż, jaki kraj , tacy diagności :clap:

 

Ciekawe jak by to sprawdził w moto, gdzie licznik jest ciekłokrystaliczny i w opcjach ustawiasz sobie jaki ma być odczyt MPh czy Kmh

Edytowane przez Roberto GL1500
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jakiś przepis który mówi o tym że licznik nie może być wyskalowany tylko w milach? U mnie jest wyskalowany podwójnie (w milach i kilometrach). Sorki za offtop.

 

Z tego co wiem przepisy mowia jedynie o tym, ze predkosciomierz musi byc, o jego wyskalowaniu nie ma nic konkretnego.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w czym jest problem?Tak jak napisał Piotr,wymienić wkład i szkło.W niektórych przypadkach wystarczy nawet wymiana samego szkła lampy.Nie są to jakieś duże koszta,a i bezpieczeństwo swoje i innych dużo większe,pewniejsza jazda, zwłaszcza po winklach, o estetyce już nie wspomnę.

 

W hondzie mi powiedzieli, że 260 taki klosz z lampą kosztuję, trochę to jednak sporo. Chociaż rzeczywiście chyba zainwestuję w wymianę tego w tym roku.

 

Chociaż w motocyklach i tak snop światła lata o ładnych parę stopni w zależności od tego czy się przyspiesza czy zwalnia, nie mówiąc już o tym co się dzieje przy wzięciu plecaczka, a regulacja dostępna tylko przy użyciu narzędzi :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...