Skocz do zawartości

Pytanko odnosnie EXC?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Co Cię mierzi? Ze przeczytałem instrukcję NOWEGO motoru który mam? Czy że to, że widzisz taki na zdjęciach na necie a nie w swoim garażu? 13:52 zalecane do 400 i 450 exc od 2009. takich, jakie znasz prawdopodobnie (sądząc z twojego jadu) z youtube, garcon

Ziomuś ale po co te nerwy, Ghollum ma racje, ale każdy sobie zakłada jakie chce przełożenia więc po co się sprzeczać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ziomuś ale po co te nerwy, Ghollum ma racje, ale każdy sobie zakłada jakie chce przełożenia więc po co się sprzeczać.

Czytaj ze zrozumieniem. Napisałem chłopakowi co jest podane w instrukcji do motoru. PO-DA-NE. a wy filozofujecie, co można założyć. wiem, że można wszystko, ale pytanie było o zalecenia fabryczne, ziomuś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytaj ze zrozumieniem. Napisałem chłopakowi co jest podane w instrukcji do motoru. PO-DA-NE. a wy filozofujecie, co można założyć. wiem, że można wszystko, ale pytanie było o zalecenia fabryczne, ziomuś.

 

To bez sensu chłopaki. Zoroaster, podałeś co masz i OK. Ja podobie jak i chłopaki wyżej uważam ( z praktyki), że 13/52 to małe nieporozumienie w amatorskim enduro. Skoro jest sporawa rozbierzność pomiędzu np 0'2 a >'09 to może coś innego na rzeczy jest? Może pow 2009 roku coś zmieniono w przełożeniach skrzyni? Sprawdzał ktoś to?

Ale nie zmienia to faktu, ze każdy niech ustawia moto pod siebie. Qholum niech cie nie mierzi- bo to nie Twoje moto tylko Zoroastera, a Ty Zoroaster spuść z tonu i przestań sie przechwalać, że stać sie na NOWY sprzęt ( bo to takie trochę dziecinne). :flesje:

Dziękuję za info a przeożenia sobie i tak dopasuję wg własnego widzimisię ;-)

Edytowane przez murdoch2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, przepraszam jeśli kogoś uraziłem. To z braku jazdy spowodowanego nadmierną zimą. Co do przełożeń zobaczcie www.sprocketcalculator.com. proste ale działa. wiosenne pozdrowienia

 

 

Przeglądam właśnie manuala z 2009 roku i czytam takie coś :

"Final Drive (400exc, 450exc, 450 exc S-D)- 15-45 (13-52)" - ja to interpretuję jako standard 15-45 a dla S-D jak qhollum napisał jest 13-52. Jakby nie patrzeć te przełożenia w prędkości to przepaść. Choć na mój rozumek jestem ciekaw czy znowu 15/45 przy długie by w terenie nie było, hmm ciekawe jak to w praktyce by szło..... Ma ktoś 15/45 ?

A w skrzynie różnic specjalnie nie ma

dla 2002 jest 14/34; 17/31; 19/28; 22/26; 24/23; 26/21

dla 2009 jest 14/36; 17/32; 19/28; 22/26; 24/23; 26/21

Tereaz sobie teoretyzuję - spokojnie mi tam :biggrin:

Edytowane przez murdoch2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Cię mierzi? Ze przeczytałem instrukcję NOWEGO motoru który mam? Czy że to, że widzisz taki na zdjęciach na necie a nie w swoim garażu? 13:52 zalecane do 400 i 450 exc od 2009. takich, jakie znasz prawdopodobnie (sądząc z twojego jadu) z youtube, garcon

Widzisz "misciu" pytanie było o przełożenie do maszyny z 2004r. a nie do NOWEGO!!!!! którego fakt posiadania zdążyłeś bardzo wyraźnie zaznaczyć i nie wiem jak inni ale ja wciąż nie mogę się pozbierać z szoku i podziwu dla ciebie i twojego NOWEGO!!!! motocykla marki KTM EXC400 rocznik A.D. 2009 (w tym miejscu wszyscy na kolana) "o Panie ty nasz" :notworthy: :banghead: . Więc zanim wyskoczysz z takimi tekstami i zaczniesz i szczać jadem na lewo i prawo przy okazji zarzucając to innym weź pod swoją boską uwagę że nie wszyscy mają NOWE!!!! moto. i to co jest zalecanie do rocznika A.D.2009 nie koniecznie sprawdzi się w "zabytkach" z 2004r. czy 2002r. Weź pod uwagę że zmianie w nowym silniku zostało poddane przełożenie główne czyli wał-kosz sprzęgłowy. Właśnie to mnie wkó**ia najbardziej na tym forum, co by człowiek nie napisał to zawsze znajdzie się geniusz który obrzuci cię gównem.... wymiękam normalnie, czasami nachodzi mnie ochota coby coś napisać ale jak mi się przypomni że zaraz będę musiał pisać następnych dziesięć postów z objaśnieniami to zwyczajnie wrzucam na luz :evil: .

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz "misciu" pytanie było o przełożenie do maszyny z 2004r. a nie do NOWEGO!!!!! którego fakt posiadania zdążyłeś bardzo wyraźnie zaznaczyć i nie wiem jak inni ale ja wciąż nie mogę się pozbierać z szoku i podziwu dla ciebie i twojego NOWEGO!!!! motocykla marki KTM EXC400 rocznik A.D. 2009 (w tym miejscu wszyscy na kolana) "o Panie ty nasz" :notworthy: :banghead: . Więc zanim wyskoczysz z takimi tekstami i zaczniesz i szczać jadem na lewo i prawo przy okazji zarzucając to innym weź pod swoją boską uwagę że nie wszyscy mają NOWE!!!! moto. i to co jest zalecanie do rocznika A.D.2009 nie koniecznie sprawdzi się w "zabytkach" z 2004r. czy 2002r. Weź pod uwagę że zmianie w nowym silniku zostało poddane przełożenie główne czyli wał-kosz sprzęgłowy. Właśnie to mnie wkó**ia najbardziej na tym forum, co by człowiek nie napisał to zawsze znajdzie się geniusz który obrzuci cię gównem.... wymiękam normalnie, czasami nachodzi mnie ochota coby coś napisać ale jak mi się przypomni że zaraz będę musiał pisać następnych dziesięć postów z objaśnieniami to zwyczajnie wrzucam na luz :evil: .

Jeszcze raz Ci odpiszę, miszczu: primo - napisałem przepraszam (znasz takie słowo?) secundo: wiemy, że wiesz wszystko najlepiej tertio: naprawdę wrzuć na luz, obciążanie układu krążenia jest bez sensu. Uśmiechnij się do lustra i ćwicz to codziennie. warto. ukłony (bez podtekstów i dalszej pyskówki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przeglądam właśnie manuala z 2009 roku i czytam takie coś :

"Final Drive (400exc, 450exc, 450 exc S-D)- 15-45 (13-52)" - ja to interpretuję jako standard 15-45 a dla S-D jak qhollum napisał jest 13-52. Jakby nie patrzeć te przełożenia w prędkości to przepaść. Choć na mój rozumek jestem ciekaw czy znowu 15/45 przy długie by w terenie nie było, hmm ciekawe jak to w praktyce by szło..... Ma ktoś 15/45 ?

 

Ja mialem przez chwile 15:45 w EXC 450 '08 - z takim napedem byl sprzedawany - zachowywal sie z tym jak motor turystyczny. KTM AG byl jednak tak mily ze w zestawie z moto dodawal kompletny naped 'terenowy' o przelozeniu 14-52 z lancuchem oringowym (wspomniany rowniez w manualu od '08 jako alternatywne sugerowane przelozenie).

Wedlug http://www.sprocketcalculator.com/ roznica pomiedzy pierwotnie zalozonym 15:45 a nowym offroadowym 14:52 to okolo 20% zysku na momencie obrotowym i analogicznie 20% strata na Vmax. Jako ze mnie osobiscie predkosc jakosc szczegolnie nie kreci, czym predzej zmienilem naped - nie jest to zadna maskara nie do opanowania, po prostu lepiej sie prowadzi na technicznych, wolnych odcinkach oraz daje zapas momentu potrzebny do ratowania sie w kryzysowej sytuacji. Do osiagniecia jest Vmax w okolicach 120 km/h - nie mialem jednak okazji ani checi sprawdzic do konca.

 

Roznica w przelozeniach skrzyni miedzy 2004 a 2008 jest tylko na pierwszych dwoch biegach: 2004 ma 14:34, 17:31 a 2008 14:36, 17:32. Mysle ze skoro wartosc stosunku przelozen (ratio) na pierwszym i drugim biegu jest niewiele nizsza dla 2004 niz 2008 to 14:52 w 2004 dla napedu koncowego bedzie bardzo cywilizowana wartoscia w terenie - taki tez bym zalozyl.

 

(Do purystow jezykowych: przepraszam za brak polskich liter ale chwilowo nie mam dostepu do komputera z zainstalowanym polskim ukladem klawiatury...).

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poda mi ktoś wymiary przednich uszczelniaczy w zaiweszeniu do exc 300 '01r.? I jaki olej?

 

Ja kupowałem NAK-a 43x52,7x9,5/10,5. Na razie jest OK.

I Motul 5W 460 ml na lagę u mnie

Edytowane przez murdoch2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...