Skocz do zawartości

Runner 50cc T-jet - poblem


pawels1902
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam pewien problem z moim Runnerem.

Od pewnego czasu silnik pracuje strasznie nierówno. Skuter ledwo rusza, rozpędza się max do 40 km/h (gdzie normalnie śmiga ok. 80), przerywa, zaś z tłumika wydobywają się charakterystyczne "wybuchy" - wraz z płomieniami!

Dzisiaj musiałem pilnie nim podjechać w jedno miejsce i podczas jazdy z prędkością ok 30km/h oprócz tego, że skuter przerywał, z tłumika zaczęły się wydobywać iskry niczym ze szlifierki. Wyłączyłem silnik, a końcówka tłumika nadal się lekko paliła! Teraz rozpędza się max do 10 km/h i nie ukrywam, że ten fakt nieco mnie martwi.

 

Co może być przyczyną awarii? Dodam, że silniczek jest na wtrysku, a nie na gaźniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie miałes zatkana dysze w gaźniku lub swieca dostała przebicia. Bedąc pesymistą, skoro wczesniej z tą awarią jeździł 40 a teraz 10km/h to prawdopodobnie przez jej nieusunięcie przegrzałes sprzęt, ale to tak jak mowie opcja pesymistyczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co wy kombinujcie... zapchany tłumik spaliny sie nie wydostają i sie podpalają;)

 

włoż ten tłok od cz do cr przejedź sie i myśle że po 10 min dojdziesz że niewiele wiesz i pisanie głupot ci niewiele pomoże....jakby wydech był zapchany to jeden strzał ogniem i jest czysty przecież tłumiki do jawek i komarów sie wypalało żeby je wyczyścić....

 

generalnie sprawdź to co dasz rade w domu filtr powietrza wydech etc ale wygląda to na awarie wtrysku za dużo paliwa podaje albo w złym momencie......

 

:icon_arrow: BANANvanDYK tam jest wtrysk bezpośredni w głowicy i on podaje paliwo a dozownik jest osobno i tłoczy olej bezpośrednio do skrzyni korbowej ??

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz rzesza mechaników z tego forum zacznie się wymądrzać że to wina gaźnika, wydechu i może jeszcze zaworu wydechowego :D Bez obrazy tylko :P

Poza tym wszystkie nowe skutery 2T i 4T mają katalizatory które przegrzewają cały wydech.

Z wtryskiem zawsze jest tak, że nigdy nie wiadomo o co chodzi. Strzelanie z wydechu i przerywanie następuje po zakopceniu świecy (nawet nowej), a to z kolei jest konsekwencją zalewania silnika, a dalej nie wiadomo od czego to się dzieje... Tak więc pozostaje sprawdzać wszystko po kolei... Jedną z przyczyn może być nawet praca na zbyt niskich obrotach (poniżej 6000 RPM) o czym się ostatnio przekonałem.

Michoa, zgadza się. Silnik zasysa czyste powietrze, olej z dozownika (elektrycznego lub mechanicznego) podawany jest do skrzyni korbowej, układ wtrysku wspomagany pneumatycznie wtryskuje mieszankę do komory spalania po zamknięciu się okna wydechowego. Jak dobrze znasz angielski to możesz poczytać: http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/April...20Injection.pdf http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/April...et%20Engine.pdf . Dotyczy to silnika Piaggio Purejet, nie żadnego "T-jet" wpisanego w nazwę tematu.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...