pawels1902 Opublikowano 22 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2009 Witam! Mam pewien problem z moim Runnerem. Od pewnego czasu silnik pracuje strasznie nierówno. Skuter ledwo rusza, rozpędza się max do 40 km/h (gdzie normalnie śmiga ok. 80), przerywa, zaś z tłumika wydobywają się charakterystyczne "wybuchy" - wraz z płomieniami! Dzisiaj musiałem pilnie nim podjechać w jedno miejsce i podczas jazdy z prędkością ok 30km/h oprócz tego, że skuter przerywał, z tłumika zaczęły się wydobywać iskry niczym ze szlifierki. Wyłączyłem silnik, a końcówka tłumika nadal się lekko paliła! Teraz rozpędza się max do 10 km/h i nie ukrywam, że ten fakt nieco mnie martwi. Co może być przyczyną awarii? Dodam, że silniczek jest na wtrysku, a nie na gaźniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simson 56cm Opublikowano 22 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2009 Prawdopodobnie miałes zatkana dysze w gaźniku lub swieca dostała przebicia. Bedąc pesymistą, skoro wczesniej z tą awarią jeździł 40 a teraz 10km/h to prawdopodobnie przez jej nieusunięcie przegrzałes sprzęt, ale to tak jak mowie opcja pesymistyczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawels1902 Opublikowano 22 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2009 ehh... Świeca jest nowa i nie naprawiła problemu. Poza tym - jak pisałem wcześniej - skuter jest na wtrysku, więc motyw z gaźnikiem raczej odpada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pypek9 Opublikowano 22 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2009 pierścienie mogły peknąć, lub sie przytarły i teraz puszczają.. sprawdź kompresje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 23 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2009 Sprawy naprawy wtryskowca nie są takie proste, najlepiej jeśli zapytasz się na forach bardziej w tych sprawach wyspecjalizowanych np. apriliasr.pl Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szoti Opublikowano 24 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 co wy kombinujcie... zapchany tłumik spaliny sie nie wydostają i sie podpalają;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 co wy kombinujcie... zapchany tłumik spaliny sie nie wydostają i sie podpalają;) włoż ten tłok od cz do cr przejedź sie i myśle że po 10 min dojdziesz że niewiele wiesz i pisanie głupot ci niewiele pomoże....jakby wydech był zapchany to jeden strzał ogniem i jest czysty przecież tłumiki do jawek i komarów sie wypalało żeby je wyczyścić.... generalnie sprawdź to co dasz rade w domu filtr powietrza wydech etc ale wygląda to na awarie wtrysku za dużo paliwa podaje albo w złym momencie...... :icon_arrow: BANANvanDYK tam jest wtrysk bezpośredni w głowicy i on podaje paliwo a dozownik jest osobno i tłoczy olej bezpośrednio do skrzyni korbowej ?? Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 Zaraz rzesza mechaników z tego forum zacznie się wymądrzać że to wina gaźnika, wydechu i może jeszcze zaworu wydechowego :D Bez obrazy tylko :P Poza tym wszystkie nowe skutery 2T i 4T mają katalizatory które przegrzewają cały wydech. Z wtryskiem zawsze jest tak, że nigdy nie wiadomo o co chodzi. Strzelanie z wydechu i przerywanie następuje po zakopceniu świecy (nawet nowej), a to z kolei jest konsekwencją zalewania silnika, a dalej nie wiadomo od czego to się dzieje... Tak więc pozostaje sprawdzać wszystko po kolei... Jedną z przyczyn może być nawet praca na zbyt niskich obrotach (poniżej 6000 RPM) o czym się ostatnio przekonałem. Michoa, zgadza się. Silnik zasysa czyste powietrze, olej z dozownika (elektrycznego lub mechanicznego) podawany jest do skrzyni korbowej, układ wtrysku wspomagany pneumatycznie wtryskuje mieszankę do komory spalania po zamknięciu się okna wydechowego. Jak dobrze znasz angielski to możesz poczytać: http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/April...20Injection.pdf http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/April...et%20Engine.pdf . Dotyczy to silnika Piaggio Purejet, nie żadnego "T-jet" wpisanego w nazwę tematu. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 Trzeba by najpierw sprawidzić czy wtryskiwacz jeszcze żyje. Według mnie to jakaś pierdołą niewiem z jakich czujnikó korzysta ten wtrysk jednak stawiał bym na te najdelikatniejsze tzn. temperatury oraz powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawels1902 Opublikowano 28 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2009 Dotyczy to silnika Piaggio Purejet, nie żadnego "T-jet" wpisanego w nazwę tematu. Sory - pomyliło mi się z dieslami :) Dzięki za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.