Skocz do zawartości

Stukanie w silniku


Sobol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

źle myślisz. Najpierw panewka stukała mi tak do 4 tys. Później była cisza, Później wzrósł zakres do ok 6... no i tak stopniowo. Panewka ma charakterystyczny dźwięk tak jakbyś metal w metal stukał. A tu masz mój filmik jeszcze z poprzedniego motocykla jaki dźwięk daje rozrząd hałasujący i to zdrowo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

a co zrobić jeśli panewka stuka ?? chodzi mi o to czy lepiej poszukać używanego wału z panewkami czy szlifować ?? z tego co czytałem po forum to szlifowanie odpada, chodzi o Gpz 550 u mnie też panewka daje o sobie znać

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnij o szlifowaniu i dorabianiu/dopasowaniu panewki... Kolega włożył w taką zabawę prawie 1000zł i moto po 6ciu dniach się rozsypało. Była to GPZ900. Znacznie bezpieczniej znaleźć silnik z rozsypaną głowicą np.

 

Pozdro all :flesje:

Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..?

www.kolyaska.fora.pl

Obecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qpa, jak strzelisz z korby to na wstepie tracisz kilka dobrych czesci jak np kartery, korby, pompa oleju, tak ze twoja rade bym troche przeredagowal:

- szukaj uzywanego silnika z dobrym cisnieniem oleju, a swoj sprzedaj na czesci i finansowo nie bedziesz tak bardzo do tylu.

Oczywiscie jak ktos spi na pieniadzach ( jak Kudlaty :)) to moze sobie strzelac z korby do woli, ale dla nas przecietnych zuczkow strzelanie z korby tylko podwyzsza koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestem typem katownika :wink: nie mam do tego serca :biggrin: a tak na poważnie słuchać stukanie w zakresie między 3 -4 tys. obrotów ale co ciekawe nie zawsze, najbardziej słychać jak się naprawdę zagrzeje np, przy ostrych podjazdach pod górkę, zazwyczaj jeżdżę na połowę zakresu obrotomierza nie pałuję pod czerwone i wtedy nie zawsze jest to słychać, w ostatnią niedzielę powiedzmy delikatnie że ostrzej pojeździłem bo kręciłem ją na ponad 3/4 zakresu obrotów nie pod czerwone, i znowu było słychać stukanie, zawory wyregulowane zrobiłem na nich lekko ponad 300km, stukanie jest słyszalne jedynie pod obciążeniem, na biegu jałowym silnik chodzi normalnie jak na Kawasaki przystało jeśli chodzi o głośność, to pewne że to będzie panewka ??

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Adam M. napisał:

Pewne to nie jest, sto innych rzeczy moze stukac w tym silniku.

Zlej olej i sprawdz czy czasem sie nie swieci :), jak nie to nie jest panewka.

 

przy ostatniej zmianie oleju (na początku sezonu 09') miałem kilka opiłków w oleju, opiłki były niewielkie i były białe, na nowym oleju to stukanie ucichło na jakiś czas, teraz lekko przekroczyłem zmianę oleju może to przez to

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Arni napisał:

Np. pogonić bez oleju :bigrazz:

 

No tak ale to jest już morderstwo w dodatku z premedytacją. Latanie na gumie przy odpowiednim (zalecanym) stanie oleju bynajmniej mojemu fajerowi nie zaszkodziła. A momentami lekkiego życia bidulek nie miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...