Skocz do zawartości

Stukanie w silniku


Sobol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

źle myślisz. Najpierw panewka stukała mi tak do 4 tys. Później była cisza, Później wzrósł zakres do ok 6... no i tak stopniowo. Panewka ma charakterystyczny dźwięk tak jakbyś metal w metal stukał. A tu masz mój filmik jeszcze z poprzedniego motocykla jaki dźwięk daje rozrząd hałasujący i to zdrowo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

a co zrobić jeśli panewka stuka ?? chodzi mi o to czy lepiej poszukać używanego wału z panewkami czy szlifować ?? z tego co czytałem po forum to szlifowanie odpada, chodzi o Gpz 550 u mnie też panewka daje o sobie znać

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnij o szlifowaniu i dorabianiu/dopasowaniu panewki... Kolega włożył w taką zabawę prawie 1000zł i moto po 6ciu dniach się rozsypało. Była to GPZ900. Znacznie bezpieczniej znaleźć silnik z rozsypaną głowicą np.

 

Pozdro all :flesje:

Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..?

www.kolyaska.fora.pl

Obecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qpa, jak strzelisz z korby to na wstepie tracisz kilka dobrych czesci jak np kartery, korby, pompa oleju, tak ze twoja rade bym troche przeredagowal:

- szukaj uzywanego silnika z dobrym cisnieniem oleju, a swoj sprzedaj na czesci i finansowo nie bedziesz tak bardzo do tylu.

Oczywiscie jak ktos spi na pieniadzach ( jak Kudlaty :)) to moze sobie strzelac z korby do woli, ale dla nas przecietnych zuczkow strzelanie z korby tylko podwyzsza koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestem typem katownika :wink: nie mam do tego serca :biggrin: a tak na poważnie słuchać stukanie w zakresie między 3 -4 tys. obrotów ale co ciekawe nie zawsze, najbardziej słychać jak się naprawdę zagrzeje np, przy ostrych podjazdach pod górkę, zazwyczaj jeżdżę na połowę zakresu obrotomierza nie pałuję pod czerwone i wtedy nie zawsze jest to słychać, w ostatnią niedzielę powiedzmy delikatnie że ostrzej pojeździłem bo kręciłem ją na ponad 3/4 zakresu obrotów nie pod czerwone, i znowu było słychać stukanie, zawory wyregulowane zrobiłem na nich lekko ponad 300km, stukanie jest słyszalne jedynie pod obciążeniem, na biegu jałowym silnik chodzi normalnie jak na Kawasaki przystało jeśli chodzi o głośność, to pewne że to będzie panewka ??

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewne to nie jest, sto innych rzeczy moze stukac w tym silniku.

Zlej olej i sprawdz czy czasem sie nie swieci :), jak nie to nie jest panewka.

 

przy ostatniej zmianie oleju (na początku sezonu 09') miałem kilka opiłków w oleju, opiłki były niewielkie i były białe, na nowym oleju to stukanie ucichło na jakiś czas, teraz lekko przekroczyłem zmianę oleju może to przez to

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. pogonić bez oleju :bigrazz:

 

No tak ale to jest już morderstwo w dodatku z premedytacją. Latanie na gumie przy odpowiednim (zalecanym) stanie oleju bynajmniej mojemu fajerowi nie zaszkodziła. A momentami lekkiego życia bidulek nie miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...