Skocz do zawartości

Yamaha XJ6- pierwsze wrazenia


Rekomendowane odpowiedzi

Muszę sobie kupić ten motór-bo umnie przyspieszanie od 50 do 100 km/h na szóstce to trwa wieczność-i nie nazwałbym mojego kręcenie muskaniem :icon_mrgreen: . Kto by pomyslał że 78 koni w 600tce będzie lepsze niż 150 poniaków w 1000 :icon_rolleyes:

Raz wsiądziesz na litra i już nigdy go nie porzucisz~~;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz wsiądziesz na litra i już nigdy go nie porzucisz~~;]

 

amen! chyba ze ktos tylko w korkach sie przebija

 

Byłby wypas powód do założenia osobnego tematu z cyklu 'neverending' : ) Ustosunkuję się więc w skrócie:

 

Kiedyś może też bym tak powiedział. Na szczęście im człowiek starszy, tym coraz więcej dostrzega / z innych spraw zdaje sobie sprawę - co nie znaczy, że 'mądrzeje' ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chwaląc się zakupiłem dzisiaj tłumik ARRROW do mojej ślicznotki

za tydz będę montował

 

w koncu nie będę jeździł z lekka zakompleksiony jadąc obok innych maszyn :biggrin:

 

Czekam na wersję akustyczną,jestem bardzo ciekaw...mnie też dźwięk denerwuje, a raczej jego brak..

Jeśli możesz napisz na PW ile zapłaciłeś za tłumik..

 

Pozdro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok temu jeździłem XJ6 na jazdach próbnych pamiętam, że jeździło mi się lepiej niż Fazerem 600 silnik kręcił się ''tylko'' do 12 tys.obr/min fazer do 14, jednak XJ oddawała moc liniowo i miała mocniejszy ''dół''. Osobiście posiadałem wtedy Bandita 600 i muszę przyznać, że w Suzuki te 78KM rozkręcało się diabelnie(nagły przyrost mocy powyżej 7000obr/min, głośniejszy wydech) w porównaniu do XJ(w całym zakresie...tak samo). Co do zawieszenia to była przepaść oczywiście na korzyść XJ- nie nurkował, dobrze tłumił...ogólnie bardzo przyjazny i poręczny motocykl.

Jedyne co mi się nie podobało to reakcja na gaz, w porównaniu do gaźnikowego zasilania działało to z opóźnieniem, a jak zadziałało to nawet przy delikatnym odkręceniu rollgazu szarpał (może taki egzemplarz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

 

Moto fajne jak na takie maleństwo.

 

Na początku napisze coś o mnie bo to istotne przy testowaniu tego moto.

 

191cm wzrostu 130km wagi ogólnie potężny przedstawiciel gatunku.:) i to ma tu znaczenie.

 

ujeżdżam te moto od września ubiegłego roku. ogólne wrażenia OK.

 

mały zwinny neked na miasto idealny na wypady za miasto jak dla mnie koszmar.

 

skrzynia zestrojona jak to przy 600ccm miastowo, na 6 biegu przy 90km/h mamy juz 5k obrotów.

ogólnie ruszając ze świateł kręcąc tak do 4k przy 70km/h jedziemy już na 6 biegu.

 

druga sprawa to niestety neked czyli przy 130km zaczynamy się trzymać kurczowo kierownicy a przy 150 za pierwszym razem chciałem być twardzielem i się nie pochyliłem no cóż już wiem jak się czuje flaga na wietrze.

Praktycznie jazda powyżej 150 jest możliwa wyłącznie leżąc na baku. Może bardziej filigranowi jeźdźcy dają rade przy wyższych prędkościach ja nie daje.

 

Kolejna kwestia to top speed niby katalog podaje ponad 200. praktycznie moto po dotarciu wydusza 191km i tyle nie wiem jak ustalali to max ale chyba bardzo lekki chińczyk to testował. i to nie tylko zemną kolega też nie wydusił więcej choć waży 80kg.

 

Co do czucia wagi to faktycznie lekki jakby się MZ jechało taki malutki sprzęcik.

 

Ogólnie idealne moto na miasto lub górskie drogi absolutnie nie na czteropasmowe przelotówki.

dlaczego dla kobiet i nowych no właśnie dlatego żę czujesz jak jedziesz :banghead: każdy wybuch ułańskiej faktazji odkrecenia manetki kończy się otrzeźwieniem przy 120 bo zamiast gonić do przodu panicznie usiłujemy utrzymać się w siodle i to skutecznie studzi fantazje.:)))

Moto kupione z myślą o moim wspólniku i dzięki bogu dla mnie to zabaweczka ale ja już pojeździłem w życiu on dopiero zrobił prawko jak na pierwsze moto ok, dla znawców siodła zdecydowanie odradzam.

 

Kolejna zaleta to ABS i tu polecam wszystkim wybór tej wersji daje poczucie pewności przy ostrzejszych zabawach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia zestrojona jak to przy 600ccm miastowo, na 6 biegu przy 90km/h mamy juz 5k obrotów.

ogólnie ruszając ze świateł kręcąc tak do 4k przy 70km/h jedziemy już na 6 biegu.

 

odnoszę wrażenie, że albo jeździłeś dotychczas motocyklem o zupełnie innej konstrukcji silnika, albo tylko dieslami na 4 łapach...

dane techniczne xj6 mówią:

Moc maksymalna: 57,0 kW (78 KM) przy 10 000 obr./min

Maksymalny moment obrotowy: 59,7 Nm (6,1 kg-m) przy 8 500 obr./min

 

jakiej dynamiki oczekujesz, kręcąc silnik w zasadzie do połowy tych wartości? poniżej 4kobr to chyba tylko rzędowe czwórki powyżej litra (i ca. 100KM, jak gsf, xjr - tymi jeździem) mają cokolwiek momentu obrotowego do wykorzystania, a i one zdecydowanie lepiej rozpędzają się powyżej 5k. kręcenie do 4kobr przy ruszaniu ze świateł to po prostu męczenie - siebie i silnika

 

co do prędkości na nakedzie rzecz jasna masz rację - chociaż znam takich, którzy ćwierć europy zjeździli golasem i chyba przywykli :cool:

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakiej dynamiki oczekujesz, kręcąc silnik w zasadzie do połowy tych wartości? poniżej 4kobr to chyba tylko rzędowe czwórki powyżej litra (i ca. 100KM, jak gsf, xjr - tymi jeździem) mają cokolwiek momentu obrotowego do wykorzystania, a i one zdecydowanie lepiej rozpędzają się powyżej 5k. kręcenie do 4kobr przy ruszaniu ze świateł to po prostu męczenie - siebie i silnika

 

No masz racje dlatego piszę ze to norma dla 600ccm. Na mnie ta szlifierka osobiście jeśli chodzi o zestrojenie biegów zrobiła negatywne wrażenie ale przy 600ccm nie należy niczego innego oczekiwać. Muszę też przyznać że po iluś tam setkach kilometrów przejechane coraz mniej mi przeszkadza to pewnie w dużym stopniu kwestia przyzwyczajenia.

 

Ja osobiście na czterech łapach posuwam motorem 4,2 litra V8 wiec 4K obrotów to już ogień.:)

 

Druga sprawa że mnie kręcą motory w stulu Rocket III Roadstar gdzie max moment mamy przy 2.700K.

 

 

Opisałem jedynie opinie z jazd każdy musi sam osądzić czy to do niego pasuje czy też nie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatni wekend mialem w końcu okazje sprawdzić na autostradzie maksymalną prędkość

 

bylo to 202 -203km/h bez owiewki i bez zciemy,co do przyspieszenia to 4,5 sekundy do 100km/h okazalo się katalogową prawdą

 

dziś zamontowalem owiewkę :biggrin:

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wydusiłem 205 km/h katalogowo i ani 1 km więcej (mam 180cm-75 kg), przyspieszenia nie sprawdzałem. Spalanie: najniższe 4,2, największe 5,3 l/100 km. W nakedzie xj6 mniej wieje (bez szyby) niż w starej xj600n(naked bez szyby). Sam to zauważyłem, być może pomaga specjalne ukształtowanie lampy i zegarów, są dość opływowe. Wiem co piszę, bo poprzednią wersją jeżdziłem 10 lat, a tym już nakręciłem prawie 7 tyś km. Szybko się nagrzewa, powoli stygnie. W chłodne dni temp. silnika 75st. C. Po mieście wymijając korki 85-90-100 st. C. pokazuje, w ciepłe dni normalnie ok. 90 st. Po przeglądzie nie dolewałem oleju, cały czas taki sam stan na bagnecie, natomiast dolałem po ok 6 tyś. 0,1 l płynu chłodzącego Yamalube. Heble ok-2 palcowe przod, tył słaby (tylko 1 tłoczek) spowalniacz. Dobrze sie prowadzi w 1 solo i z pasażerem, ale trza amortyzator przestawić na 4 lub 5, z wiekszym słoniem (mój stary, hehehe) nawet na 6 pozycję. Reszta tak jak koledzy powyżej napisali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...