Leyek Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 (edytowane) Witam. Tak jak w temacie. Moj gixxer zalewa świece. Przeważnie gdy jest zimny, wyprowadzam, zaciągam ssanie, magiczny przycisk "start" i moto odpali i chodzi na 3 lub sporadycznie 2 garach, przeważnie świece padają losowo zawsze inna. Czasami moto odpali dobrze, czasami wcale a czasami tak jak wyżej nie pracuje na wszystkich tłokach. Wykręcam świece i jest czarna zalana. Dopływ paliwa i drożność gaźników jest okej, gaźniki dobrze wyregulowane, po synchro, przewody i fajki nie mają przebicia. Wg mnie padły świece. Dodam jeszcze, że jak oczyszczę świece bardzo dokładnie i wypalę je nad kuchenką gazową do bardzo gorąca , ostygną wkrece to moto dziala idealnie. Czyżby gixxer krzyczał o nowe świece? Z góry dziękuję za odpowiedzi. Edytowane 13 Października 2009 przez Leyek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gozdzik77 Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 (edytowane) Miałem kiedyś podobny w RF-ie problem z padającymi nowymi świecami były to NGK. Przyczyną w moim przypadku były i nowe świece i za bogata mieszanka w gaźnikach.Swiece zaczeły padać jedna po drugiej po przbiegu ok 1000-1500 km.A przyczyn bogatej mieszanki może być wiele.Piszesz że gaźniki były regulowane a czy były sprawdzane zaworki iglicowe i oringi przy tych zaworkach.Często się zdarza że zaworki są po podrabiane i paliwo się przez nie i tak po zamknięciu przelewa.No i czy były sprawdzane poziomy paliwa w komorach pływakowych?Wbrew pozorą porządna regulacja gaźnika to nie jest taka prosta sprawa.Pamiętam że u mnie pomogła odpowiednia regulacja składu mieszanki wolnych obrotów. Jeżeli faktycznie regulacje gaźników masz przeprowadzoną prawidłowo to wymień Swiece na inne najlepiej nowe kup sobie DENSO.Tylko pamiętaj żęby je po zamontowaniu dobrze wygrzać tzn. nie zapalaj silnika za pierwszym razem na chwile.tylko zrób najlepiej z 20 km bez wyłczania nawet na moment. Tu masz linka jak rozmontować gaźnik na czynniki pierwsze http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=159718 Edytowane 13 Października 2009 przez gozdzik77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro_600 Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 (edytowane) Jeżeli zdecydujesz się na wymianę świec to tak jak wskazał przedmówca tylko DENSO. Ostatnio kupiłem NGK i dwa razy poszła na gwarancję, którą uznano. Znalazłem informację z których wynika że NGK ostatnio robi szajs bo mają zwiększone zapotrzebowanie na rynek chiński i poszli w ilość. Stawiałbym jednak na złe wyregulowanie pływaków. Przy mierzeniu ich wysokości jak podaje serwisówka ten "dzyndzel" na zaworze nie może być wciśnięty. Jeżeli utawiłeś wysokość pływaków na wciśniętym to masz je żle wyregulowane. Edytowane 13 Października 2009 przez jaro_600 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jerzyk7 Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 Jeżeli zdecydujesz się na wymianę świec to tak jak wskazał przedmówca tylko DENSO. Ostatnio kupiłem NGK i dwa razy poszła na gwarancję, którą uznano. Znalazłem informację z których wynika że NGK ostatnio robi szajs bo mają zwiększone zapotrzebowanie na rynek chiński i poszli w ilość. Stawiałbym jednak na złe wyregulowanie pływaków. Przy mierzeniu ich wysokości jak podaje serwisówka ten "dzyndzel" na zaworze nie może być wciśnięty. Jeżeli utawiłeś wysokość pływaków na wciśniętym to masz je żle wyregulowane. Sprawdz jak wyżej.Natomiast co do świec,bardzo dobrze sprawdzają się polskie iskry./wiem,zaraz grad krytyki/.Sprawdzone,zwłaszcza w starszych kawkach.Najlepiej,jak już jest wypalona w jakimś pojezdzie z instalacją gazową.To nie jest żart.Sprawdzone.Kiedyś były jeszcze ruskie nie do zalania.Nie wiem jak dziś z ich dostępnością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leyek Opublikowano 13 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 (edytowane) Sprawdz jak wyżej.Natomiast co do świec,bardzo dobrze sprawdzają się polskie iskry./wiem,zaraz grad krytyki/.Sprawdzone,zwłaszcza w starszych kawkach.Najlepiej,jak już jest wypalona w jakimś pojezdzie z instalacją gazową.To nie jest żart.Sprawdzone.Kiedyś były jeszcze ruskie nie do zalania.Nie wiem jak dziś z ich dostępnością. Powiedz człowieku gdzie znajdę świece ISKRY z takim gwintem? Nie spotkałem sie z takowymi. Kupię nowe świece, sprawdzę. Motocykl pracuje naprawde dobrze tyle, że czasami zalewa świece(na zimnym silniku, bo jak jest rozgrzany to wszystko jest okej. Dziś sprawdziłem jeszcze raz te świece, mają przebicie. Czyli ewidentnie do wymiany. Jeżeli po wymianie będzie tak samo to wezmę się za gaźniki. I mam prośbę, czy ktoś wie ile powinna być wykręcona śruba regulacji składu mieszanki w tym modelu? Edytowane 13 Października 2009 przez Leyek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jerzyk7 Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 Powiedz człowieku gdzie znajdę świece ISKRY z takim gwintem? Nie spotkałem sie z takowymi. Kupię nowe świece, sprawdzę. Motocykl pracuje naprawde dobrze tyle, że czasami zalewa świece(na zimnym silniku, bo jak jest rozgrzany to wszystko jest okej. Dziś sprawdziłem jeszcze raz te świece, mają przebicie. Czyli ewidentnie do wymiany. Jeżeli po wymianie będzie tak samo to wezmę się za gaźniki. I mam prośbę, czy ktoś wie ile powinna być wykręcona śruba regulacji składu mieszanki w tym modelu? Iskre kupisz człowieku w każdym sklepie samochodowym!Z takim gwintem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leyek Opublikowano 13 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 Iskre kupisz człowieku w każdym sklepie samochodowym!Z takim gwintem. z gwintem fi 10mm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jerzyk7 Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 z gwintem fi 10mm? To poszukaj w sklepie z kosiarkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leyek Opublikowano 13 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 To poszukaj w sklepie z kosiarkami Myślę,że lepiej będzie kupić świece NGK lub DENSO. Kolega śmiga na najtańszych NGK juz 3 sezon i mówi, że każdemu je poleci i nie padają. Kupie chyba takie jakie powinny być czyli NGK CR9EK. Wie ktoś o ile powinna być wykręcona ta śruba regulacyjna składu mieszanki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 Sprawdz czy odpali bez ssania na zimnym. Obstawiam na zle wyregulowane gazniki - za bogato. Zauwazylem ze w japoncach jak zaleje sie swiece to chwilowo zamiera. U siebie kiedys zalalem swiece - musialem wymienic na nowa, ale po kilku miesiacach jak wrocilem do starych to dzialaly. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leyek Opublikowano 13 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 Sprawdz czy odpali bez ssania na zimnym. Obstawiam na zle wyregulowane gazniki - za bogato. Zauwazylem ze w japoncach jak zaleje sie swiece to chwilowo zamiera. U siebie kiedys zalalem swiece - musialem wymienic na nowa, ale po kilku miesiacach jak wrocilem do starych to dzialaly. Zrobiłem tak, moto odpalił pracowal z 3 sekundy i zgasł, kichnął w tłumik. No to wykręciłem świece, patrze-mokre. Oczyściłem(były jak nowe), rozgrzałem nad gazem i wkręciłem(zawsze moto odpalał po tym zabiegu), tym razem zaczął załapywać ale nie zaskoczył. Dzisiaj wykręciłem je ponownie, wyczyściłem do gołej blachy, wygrzałem porządnie, ponownie oczyścilem i sprawdziłem je- mają przebicie. Chyba padły na Amen. Dodam iż świece mają nalatane już ponad 3tys km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 3kkm to powinny jeszcze zyc. Ale jesli zalales to moga bic z obudowy. Wymien swiece na nowe i nie bedzie filozofii. Stare zachowaj. Na nowych po przejazdzce sprawdz kolor. Ps. jak odpalil bez ssania to mieszanka za bogata - sadze ze jakbys przytrzymal gaz to by pracowal dalej. (Przy pelnym zaciagnieciu ssania uchyla sie nieco przepustnica). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leyek Opublikowano 13 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 3kkm to powinny jeszcze zyc. Ale jesli zalales to moga bic z obudowy. Wymien swiece na nowe i nie bedzie filozofii. Stare zachowaj. Na nowych po przejazdzce sprawdz kolor. Ps. jak odpalil bez ssania to mieszanka za bogata - sadze ze jakbys przytrzymal gaz to by pracowal dalej. (Przy pelnym zaciagnieciu ssania uchyla sie nieco przepustnica). To chyba już na wiosnę, bo wątpię zebym w tym roku trafil na pogodę ktora pozwoli mi przejechać się z 30km(świece wtedy sie dobrze zagrzeją i nabiorą koloru), ale jeżeli będzie to możliwe to sprawdzę, po diagnozie świecy bede kombinował z skladem mieszanki. Wie ktoś ile powinna byc wykręcona śruba regulacji skladu mieszanki w tym modelu? Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bread Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 dopóki będziesz miał za bogatą mieszankę to problemy ze świecami będą zawsze, oprócz zaworków iglicowych sprawdź stan iglic i rozpylaczy przetarta iglica puszcza więcej paliwa. dodatkowo po ciemku odpal moto i zobacz czy nie ma przebicia na kablach WN oraz cewkach. takie przebicia też przyczyniają się do wykańczania świec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gozdzik77 Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Co do ilości wykręconych obrotów śruby składu mieszanki to wszystko masz napisane w serwisówce jak nie masz to sobie ściągnij z netu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.