Skocz do zawartości

Stuki i nie tylko w suzuki GS500E


Fazi_NB
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Fazi napisz przede wszystkim jaki rocznik tej Twojej GS jest i jaki masz przebieg. Gs wydają różne dźwięki bo sa to silniki chłodzone powietrzem. Stuki mogą być od sprzęgła, chociaż piszesz że spadają obroty przy tym to coś nie halo jest z którymś z gaźników (a prawie każda GS ma jakieś halo z którymś z gaźników :biggrin: ), zmieniają się parametry pracy któregoś cylindra a co za tym idzie obciążenie wału i wtedy stuki-puki są. :biggrin: No i wszędobylskie dzwonienie silnika to normalka w "GieŁeS Pińcet ŁE". Trzeba tylko rozróżnić dzwonienie fabryczne :biggrin: od dzwonienia luźnego rozrządu, odpadającego korbowodu itp drobiazgów.

 

A najlepiej to jedź to kumatego mechanika, niech oceni co Ci tam puka. Do kumatego bo jak pojedziesz do byle prostaka to Ci powie że Suzuki ma takie dźwięki normalnie i zajedziesz silnik jeśli coś się posypie. Telepatycznie przez internet nikt Ci nie zdiagnozuje podejrzanego dźwięku. :biggrin:

 

PS. Dziś dostałem namiar na sprawną GS500E za 1k PLN. Jadę to obejrzeć, może warto brać. :biggrin: :buttrock:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fazi napisz przede wszystkim jaki rocznik tej Twojej GS

 

Tak jak napisałem wyżej rocznik 97 (silnik już srebrny) Napisane na fakturze mam że jest z 5.11.97 (lecz nie wiem czy to peerwsza rejstracja czy data produkcji bo papiery mam jeszcze po francusku) ;) A co do przebiegu to niecałe 28tys.

 

Co do mechanika to ciężko takiego dorwać... A może zna ktoś dobrego z okolic Zielonej Góry ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te stukanie przy kreceniu silnikiem przed jego odpaleniem wyglada mi na rozkrecone mocowanie sprzegla odsrodkowego i tam by nalezalo zajrzec.

Stuki na rozgrzanym silniku nie wygladaja mi na rozrzad, tylko amor sprzegla. Kij od szczotki w reke i przykladajac z jednej strony ucho a z drugiej rozne miejsca silnika sprawdz skad te stuki dochodza.

Rozrzad brzmialby jak brzeczenie na jakichs obrotach, glownie przy zejsciu z nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie jest ten amor sprzęgła ? Niedawno sprawdzałem poziom oleju. okazało się, że jest jego mały nadmiar (2-3mm poza maxem) moze to byc powodem jakis problemow ?

Jesli tak to musze calosc spuscic i zalac od nowa czy jest takie cos jak np w jakie, ze odkreca sie jakas srubke i nadmiar splywa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te stukanie przy kreceniu silnikiem przed jego odpaleniem wyglada mi na rozkrecone mocowanie sprzegla odsrodkowego i tam by nalezalo zajrzec.

Adam, nie namawiaj do takich 'drastycznych' posunięć.

Naprawdę polecam sprawdzić w tym przypadku w pierwszej kolejności akumulator. Obstawiam, że na nowym te metaliczne stuki z rozrusznika przejdą :lalag:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo nie.

Pamietaj ze ja mam GS 1150 przez ostatnie 10 lat :)

Aku jako pierwsze do wymiany i drugi krok to sprawdzenie ladowania.

Jak wszystko bedzie dobrze ( 14.5 V na klemach aku przy 5 tys obr z wlaczonymi swiatlami ) i stuki przy kreceniu znikna to jest OK, jezeli stuki dalej beda to trzeba sprawdzic sprzeglo odsrodkowe rozrusznika.

Amortyzator sprzegla to zespol sprezyn rozmieszczonych na obwodzie kosza sprzeglowego, amortyzuje zmiany przeniesienia napedu z silnika miedzy 2 polowkami kosza. Z czasem wyrabia sie i lomocze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jak podłączyłem prostownik to odpalił odrazu i bez stuków, lecz mimo tego przy kręceniu kontrolki i swiatlo przygasly... no nic... w pn wybiore sie po nowe aku =)

Że wszystko przygasa przy rozruchu to normalne. Rozrusznik, nawet sprawny, pobiera dość spory prąd. Niesprawny rozrusznik, lub stary akumulator objawiają się przez słabe kręcenie i duży przysiad napięcia. Co naprawdę jest u Ciebie - ciężko stwierdzić przez internet...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ładowania to wygląda to tak:

wył. motor ma 12.48v

wł. motor bez swiatel - 13.10v

wł motor z swiatlami 13.50v

gdy gazuje napiecie nie wzrasta lecz gdy wyl moto powoli spada napiecie (nad ranem ma troche ponad 12) czyli zakreci kilkarazy rozrusznikiem i zdycha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli zakreci kilkarazy rozrusznikiem i zdycha

 

Czyli aku masz kaputt. :biggrin: Kup nowe zanim zajedziesz regulator napięcia, idzie zima, aku jest wiecznie głodne a regler nie nadąża go karmić i też wkrótce padnie. Zdarza się w GS`ach. Nie tak często jak w innych 500-tkach, np.CB ale jednak zdarza się.

 

A tym przygasaniem świateł się nie przejmuj. W moim moto jak odpalam silnik to radio nawet się wyłączy i minie kilka sekund zanim się znowu włączy.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i kolejna bajka... W koncu zarejstrowalem moto. wiec skoczylem w dluzsza trase... (mialem w planach bynajmnije) po przejechaniu 8km delikatnie zaczelo go dlawic (podczas jazdy zastanawialem sie czy on sie dlawi czy to nierownosc drogi).

Po przejechaniu kolejnych 2 obrotow wbilem luz i obroty powoli zaczely spadac az w koncu moto zdechl... odpalilem go na pych ale po przejechaniu jakiegos km (jechalem przy 4,5tys. obrotu) zauwazylem ze moto nie reaguje na dodanie gazu.

Po kolejnym kilometrze obroty zaczely spadac... i spadac... az w koncu zdechl...

Kolejne 2km to pchanie do domu i tak w ciagu calego dnia narobilem az 14km... i tak się konczy ta bajka...

Miał ktoś z was podobne problemy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A paliwo pan masz?? ;d

 

 

Sprawdź świece, bo może są chu*owe, najlepiej wymień

 

A było mokro? Swego czasu w DT miałem tak, że na mokrym asfalcie gasł (woda się dostawała na przewód WN, no i mogiła)

Możliwe też że filtr powietrza się zapchał (??!!?) lub coś z gaźnikami, ale zacznij od najprostrzych rzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...