Skocz do zawartości

Motocykl który wytrzyma duże obciążenie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jak na razie w mojej stajni są dwa motocykle a mianowicie kawa zr7 i bandyta 600 czyli oba podobne. Problem w tym że chciałbym je zamienić na jeden i tu taka kwestia to właśnie to żeby ów motocykl wytrzymywał duże obciążenie ponieważ jestem dość wysoki i moja waga to 120kg i chciałbym podróżować z partnerką która też waży dość dużo bo ponad 90kg co daje mam prawie 220kg bo trzeba doliczyć ubiór jeszcze no i plus jakieś kufry ze trzy to razem będzie jakieś 250kg a właśnie na tych dwóch motocyklach jest zaznaczone że dopuszczalne obciążenie to 180kg co daje mam po 90 na osobę a gdzie tu kufry i inne. Czy jest jakiś motocykl który wytrzyma duże obciążenie bo niechce żeby mnie w trasie wyprzedziły koła . Moto w cenie koło 10 do 15tys i żeby nie był to jakiś dniepr ani żadna planeta iż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od szukania w specyfikacjach motocykli z największym udźwigiem (tzn, masa dopuszczalna minus masa własna). Byle zestawienie to ma. To ci powinno wybór wystarczająco zawęzić....

Ale obawiam się że możesz skończyć z listą cruiserów..

Edytowane przez Buber

Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od szukania w specyfikacjach motocykli z największym udźwigiem (tzn, masa dopuszczalna minus masa własna). Byle zestawienie to ma. To ci powinno wybór wystarczająco zawęzić....

Ale obawiam się że możesz skończyć z listą cruiserów..

 

Hehe.... też może być różnie - kiedyś z kumplem wsiedliśmy we dwóch na jego VN1500 i przekroczyliśmy o 30kg całkowitą masę dopuszczalną, obaj mielismy wtedy po ok. 110kg :)

 

Pzdr

MJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale obawiam się że możesz skończyć z listą cruiserów..

A zacznij od turystyków, np Honda ST 1300 ma podane 230 kg ładowności. Prawie dociąga "ćwiartki"

Podróżne endura mają ok 200-210 kg. Choć jak patrzę na zdjęciach z wypraw na wielkość tobołów na nich przewożonych przy dwuosobowych załogach to sądzę że przewiozą dużo więcej bez szkody dla motocykla. :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale patrząc na widełki cenowe to będzie ciężko.. FJ1200? XJR1200 albo 1300? Stary Kawasaki GTR?

Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj też turystyczne endura pokroju Africa Twin, XTZ i podobne. Wprawdzie dopuszczalna ładownosc oscyluje w granicach 200 Kg tych wymienionych akurat, to tak jak tu ktoś juz pisał - czasem widac jak jadą obładowane kuframi, rzeczami i jeszcze 2 osoby do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym troszkę dozbieral i kupil BMW GS1150 :)

 

a sprawdzałeś jaką ma ładowność? 1100 wg oficjalnych danych 207kg, mniej niż rs (1150 nie chce mi się szukać...). coś co wygląda na duże wcale nie musi być nadzwyczajnie pakowne :icon_razz:

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aprilia Futura - 218 kg

Caoponod - 210 kg

 

BMW R 858 R - 215 KG

 

BMW R 110S - 221 KG

 

BMW K 1200 LT - 222 kg

 

HD Road king - 226 kg

 

Pan European - 194 kg

 

Gold Wing - 217 kg

 

Sachs Roadster 650 - 217 kg

 

Suzuki gsx 600 f - 217 kg

 

Bandit 1200 - 217 kg

 

Haxabusa - 200 kg

 

 

Triumph RS ( 955 ) - 280 kg

 

Sprint 955 ST - 268 kg

 

Tiger 955 - 240 kg

 

 

Voxan Roadster - 223 kg

 

 

Yamaha XJR 1300 - 220 kg

 

FJR 1300 - 220 kg

 

Jezeli nie spojrzy sie w dane katalogowe( Otorrad 2002 ), mozna sie troche pomylic :icon_mrgreen:

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW R 110S - 221 KG

BMW K 1200 LT - 222 kg

HD Road king - 226 kg

tego to za 15k w życiu nie kupisz... chyba że po wypadku.. :)

Triumph RS ( 955 ) - 280 kg

Sprint 955 ST - 268 kg

Tiger 955 - 240 kg

To jest realna alternatywa, choć moto stare będzie.

Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Watpie aby jakiekolwiek moto padlo po przekroczeniu ladownosci, nawet o 50kg.

W tym przedziale cenowym mozesz miec Bandziora 1200S, ktory spokojnie sobie z tym poradzi. Ale warto wtedy wzmocnic przedni widelec montujac progresywne sprezyny i cos z tylnym amorem pokombinowac, pewnie mozna kupic jakis akcesoryjny.

Edytowane przez Plaster83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Watpie aby jakiekolwiek moto padlo po przekroczeniu ladownosci, nawet o 50kg.

 

 

Co z tego, ze sobie " poradzi" Pytanie tylko jak dlugo i jak szybko go to dobije. Motocykl to nie silnik. godze sie, ze mozna by bylo wstawic inne komponenty o zwiekszonej " wytrzymalosci " ale to tez troche inna bajka.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co z tego, ze sobie " poradzi" Pytanie tylko jak dlugo i jak szybko go to dobije

Wlasnie o tez tym myslalem i co takiego moze sie zepsuc? Przeciez chyba rama nie peknie?

Ilu motocyklistow na roznych wyprawach we dwie osoby z bagazami przeciaza motocykle i jakos nie pisza ze mieli z tego powodu awarje, a z pasazerem caly czas sie nie jezdzi :smile:

Edytowane przez Plaster83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie o tez tym myslalem i co takiego moze sie zepsuc? Przeciez chyba rama nie peknie?

 

mógłbyś się zdziwić... natomiast w pierwszej kolejności wysiąść może po prostu amortyzator, nie mówiąc o tym, że jego praca pod zbyt dużym obciążeniem może pozostawiać wiele do życzenia

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...