Skocz do zawartości

kawasaki EN 500 slinik odmówil posłuszeństwa


marcmerc
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wczoraj jadąc nagle moje moto zaczęło dziwnie hałasować dzwięk podobny do glośnego szumu, zgasiłem moto za chwilę odpaliłem jeszcze raz i nadal dzwięk nie zniknął, (pochodził może tak z 5 sekund) po kolejnym zgaszeniu moto już nie odpaliło, wał się kręci choć z dużymi oporami ale rozrusznik dawał radę obrócić wałem,

 

Specjaliści moja prośba o wstępną dignozę czy to panewka czy może pompa wody zblokowała silnik

 

pozdrawiam i czekam na podpowiedzi

 

P.S. i czy jest sens to naprawiać czy szukać silnika

 

i co nikt nie jest w stanie nic mi podpowiedziec ????????

Edytowane przez marcmerc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie, ostatnio mialem okazje robic kawasaki er-5 (to ten sam silnik), mlody rocznik, maly przebieg i objawy bardzo podobne do twoich, z tym ze silnik odpalal normalnie tylko strasznie cos pukalo. Wlasciciel zawiozl najpierw do autoryzowanego serwisu a tam mechanicy stwierdzili po odpaleniu ze to na 100% panewka i nie oplaca sie robic tylko lepiej szukac drugi silnik.. Czlowiek zanim zaczal szukac silnika skontaktowal sie ze mna, ja po kilku zabiegach bylem na 90% pewien ze to jednak nie panewka, zdjalem pokrywe alternatora i rotor alternatora z walu, okazalo sie ze wykrecila sie jedna z trzech srub wolnego kola (od wewnetrznej strony rotoru). Koszt naprawy-zakup nowej sruby odpowiedniej wytrzymalosci, wkrecenie wszystkich trzech na klej do gwintow oraz montaz pokrywy alternatora..

Wniosek-osluchaj dokladnie motocykl (najlepiej przy uzyciu stetoskopu lekarskiego-dokladnie slychac skad dobiega halas), wykrec swiece i zakrec bez nich rozrusznikiem, jesli stwierdzisz ze to ewidentnie z lewej strony to moze byc podobna sprawa.. Jesli nie to spusc olej i jesli zobaczysz w nim zlote opilki to jednak sprawa jest przesądzona..

Edytowane przez cyborg78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajechana panewka nie szumi,prędzej stuka.Proponuję zrobić to co Cyborg radzi:dobrze osłuchać i sprawdzić stan oleju.Chociaż z osłuchaniem teraz może być problem skoro już nie chce zapalić.

Edytowane przez piter 1600

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie, ostatnio mialem okazje robic kawasaki er-5 (to ten sam silnik), mlody rocznik, maly przebieg i objawy bardzo podobne do twoich, z tym ze silnik odpalal normalnie tylko strasznie cos pukalo. Wlasciciel zawiozl najpierw do autoryzowanego serwisu a tam mechanicy stwierdzili po odpaleniu ze to na 100% panewka i nie oplaca sie robic tylko lepiej szukac drugi silnik.. Czlowiek zanim zaczal szukac silnika skontaktowal sie ze mna, ja po kilku zabiegach bylem na 90% pewien ze to jednak nie panewka, zdjalem pokrywe alternatora i rotor alternatora z walu, okazalo sie ze wykrecila sie jedna z trzech srub wolnego kola (od wewnetrznej strony rotoru). Koszt naprawy-zakup nowej sruby odpowiedniej wytrzymalosci, wkrecenie wszystkich trzech na klej do gwintow oraz montaz pokrywy alternatora..

Wniosek-osluchaj dokladnie motocykl (najlepiej przy uzyciu stetoskopu lekarskiego-dokladnie slychac skad dobiega halas), wykrec swiece i zakrec bez nich rozrusznikiem, jesli stwierdzisz ze to ewidentnie z lewej strony to moze byc podobna sprawa.. Jesli nie to spusc olej i jesli zobaczysz w nim zlote opilki to jednak sprawa jest przesądzona..

no właśnie wczoraj spuściłem olej i okazało się że nie ma w nim opiłków albo przynajmniej ja ich nie widzialem, odkręciłem nawet osłonę sprzęgła i też nic tam nie znalazłem, dziś rano podszedłem do sprzęta i nacisnąłem start coby zobaczyć czy zkręci wałem i co ciekawe odpalił, natychmiast go zgasiłem (bo olej i płyn chłodniczy już spuszczony)

Jeszcze jedno pytanie jak wymontować pompę wody ??

A i podejrzewam że jakby był zatarty to już pewno by do mnie nie zagadał

 

okazuje się że po wykręceniu świec rozrusznik kręci wałem, czy to znaczy że nie zatarłem silnika ?????

Edytowane przez marcmerc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dziś sprawdzę i dam znać jak wygląda sprawa z drugiej strony silnika

 

Zdejmij dekiel alternatora i zobacz czy magneto ma wszystkie magnesy (lubią się posypać, ot taka bolączka tych 2cylindrowych 500tek spod marki Kawasaki).

no i strzał w dziesiątkę koło magnesowe poszło sie je................. teraz zakup nowego i sprawdzimy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe kosztuje ok 2 tys zł w serwisie Kawasaki.

 

Na allegro jest osoba która regeneruje stare magneta. Oddajesz stare zepsute, dostajesz jakieś inne zregenerowane i płacisz chyba 200złł + 50 zł za każdy magnes który miałeś posypany w twoim magnecie. Wszystko działa podobno bez zarzutu.

 

http://allegro.pl/item758991075_kolo_magne...er_ltd_500.html

http://www.minsk.za.pl/kologpz.html#0

 

Albo szukaj orginału z jakiegoś rozbitka. Tylko podobno te zregenerowane są o wiele mocniejsze od orginałów.

 

Chociaż z drugiej strony Kawasaki usunęło tą usterkę w którymś tam roku, jakbyś wiedział w którym to kup orginał po roku w którym już były te magneta produkowane bez wad.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe kosztuje ok 2 tys zł w serwisie Kawasaki.

 

Na allegro jest osoba która regeneruje stare magneta. Oddajesz stare zepsute, dostajesz jakieś inne zregenerowane i płacisz chyba 200złł + 50 zł za każdy magnes który miałeś posypany w twoim magnecie. Wszystko działa podobno bez zarzutu.

 

http://allegro.pl/item758991075_kolo_magne...er_ltd_500.html

http://www.minsk.za.pl/kologpz.html#0

 

Albo szukaj orginału z jakiegoś rozbitka. Tylko podobno te zregenerowane są o wiele mocniejsze od orginałów.

 

Chociaż z drugiej strony Kawasaki usunęło tą usterkę w którymś tam roku, jakbyś wiedział w którym to kup orginał po roku w którym już były te magneta produkowane bez wad.

 

dzięki za podpowiedzi już się z gościem skontaktowałem i będzie mi to regenerował pociągnie mnie to 250 plnów więc dużo mniej niż się początkowo spodziewałem i obawiałem. Teraz zostało mi tylko poszukać ściągacza i do roboty

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Blokujesz magneto, wkręcasz śrubę do oporu i trochę więcej, popukujesz w nią młotkiem, jeśli dalej nic, to wkręcasz ją jeszcze bardziej.

 

Dobrze byłoby, jeślibyś sobie podgrzał np. palnikiem gazowym tuleję magneta, która siedzi na wale. Wtedy magneto o wiele łatwiej zejdzie z wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blokujesz magneto, wkręcasz śrubę do oporu i trochę więcej, popukujesz w nią młotkiem, jeśli dalej nic, to wkręcasz ją jeszcze bardziej.

 

Dobrze byłoby, jeślibyś sobie podgrzał np. palnikiem gazowym tuleję magneta, która siedzi na wale. Wtedy magneto o wiele łatwiej zejdzie z wału.

ok ale jak zablokować magneto nie chcę czegoś rozpieprzyć, czy mam magneto złapać jakimś kluczem czy może zablokować koło na biegu ????

 

a palnika niestety nie mam tylko spawarkę elektrodową :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz w magnecie na jego obwodzie 2 otwory przelotowe, to możesz poprowadzić np. przez nie stalowy pręt. Zajrzyj do serwisówki, tam powinien byc pokazany specjalny przyżąd do blokowania koła, moze coś podpatrzysz i wymyślisz. Możesz spróbować zdjąc koło bez palnika, ale spawarki nie używaj :icon_mrgreen:

 

Blokowanie koła na biegu nie wchodzi w grę.

 

 

Edytowane przez gandżo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...