Skocz do zawartości

Opona przód 80/100 v 90/90


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od lat użuwam przedniej opony 21-90/90. Zwykle na dętce, rzadziej na musie.

Po ostatniej typowo kamienistej eskapadzie zaczynam myśleć o gumce 21-80/100.

Niby wysokość opony efektywnie ta sama, ale jako węższa może będzie mniej się "zawijać" na obręcz przy dobiciach na ostrych kamieniach. Spowodowane takimi dobiciami "przyszczypanie" dętki (u mnie przynajmniej) jest główną przyczyną łatania dętek.

 

Jakieś doświadczenia?

 

Pozdr

rr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żadnej różnicy nie bedzie, chcesz mieć spokuj z kapciami zainwestuj w musy, przerabialem ten sam problem i żadne grube dętki ani inne rozmiary opon nie zapobiegną dziurawym dętkom. Jedyny minus przy musach to ich montaż ale jak dojdziesz do wprawy to bedzie git, ja obecnie zmieniam dwa musy w pół godziny, bez maszyny. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witka

 

........chcesz mieć spokuj z kapciami zainwestuj w musy,......

 

Trochę OT.

Na musach już sie wyjeździłem. Jedyny plus to to, że nie woziłem łyżek w airbox-ie i łatek w saku.

Minusy: rozpiepszały mi gniazda łożysk w piastach i wybiły osie pod łożyskami. To kosztuje

Na twardych luźnych nawierzchniach (kamienie, góerskie holwegi, strumnienie) w zasadzie nie trzymają Ponadto po 150-200 km mam wrażenie że że mi siadają nadgarstki i stawy skokowe. Może na błoto i mazowieckie piaski.

Wybieram wzmocnione dętki i 0,5/0,8 bara, o niebo lepsza trakcja i komfort (w moim wieku, nie bez znaczenia)

 

Ktoś ma jakieś doświadczenia jak w temacie?

 

Pozdr

rr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zależy co kto lubi i jakiego ma skilla, przez większość czasu jeździłem na ciśnieniu 0.8 przód i 1.1 tył, i było ok, teraz jeżdzę na 1.5/1.8, na piachu jest o wiele gorzej, dupa rzuca, na szutrze to samo, ale jeździ mi się jednak OK

 

W teren jednak mniej, głównie w piach i w błoto, jedź sobie na żwirownię na 1.6 z tyłu, pojeździj, potem spuść do ~1.0 i pojeździj, o wiele lepiej jest

 

 

 

Ew. zróbcie tak jak ja swego czasu- zamontujcie gniazdo zapalniczki, kompresorek do plecaka, i zmiana ciśnienia w zależności od nawierzchni w 30 sekund :icon_mrgreen: :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...