joe_bar Opublikowano 16 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 jeżeli ktoś wie to czy może mi powiedzieć czy przy takich obrotach jak podaję napięcie jest właściwe. Ducati ST2 na alternatorze: wolne obroty ok 18-20V ok 4500 obr. 45V ok 10000 obr 78V na wyjściu z regulatora wolne obroty: 3V 4500 obr. 6V max 11,8 V Na moje to ponownie regulator. ale tak na przyszłość czy ktoś mógłby podać mi wartości jakie powinny być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rebel Opublikowano 16 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 Po mojemu to regulator napięcia powinien dawać taką samą wartość napięcia przy różnych obrotach. Napięcie mierzone na zaciskach akumulatora powinno wynosić ok 14V. Troszkę nawet ponad 14V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 Musisz zrobic pomiar pradu zmiennego dla 3 par przewodow wychodzacych z alternatora ( sa 3 przewody parujesz kazdy z kazdym ) napiecie na wszystkich parach przy 5 tys obr musi byc jednakowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio Opublikowano 18 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2009 Ale kolega ma alternator jeszcze starszej generacji 2-u fazowy .Ale istnieje jeszcze jeden prosty test alternatora podłącz do obu żył wychodzących z niego żarówkę na jakieś większe napięcie nawet na 230V i jak po dodaniu gazu zaświeci to alternator jest sprawny,Ale te napięcia jak opisujesz jakie występują na tych kablach są niby ok ale zapewne jest to bez ociążenia -samym Voltomierzem.A na wyjściu regulatora powinno być nie mniej niż 13,5V ,a jeszcze sprawdź jakie będziesz miał napięcia po podłączeniu innego sprawnego akumulatora. Cytuj EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 19 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 Wartosci dobre, padl regulator, czy Twoj alternator jest 2-fazowy? bo chyba po 98 roku wprowadzano trojfazowy? z tego co wiem masz 99 rok... pozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joe_bar Opublikowano 19 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 z tego co się orientowałem to alternator jest 2 fazowy. a aku jest nowe ( 1 miesiąc) więc kwestię aku można pominąć. czyli regulator powinien dać zawsze min 13,5V ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurjuszi Opublikowano 19 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 (edytowane) z tego co się orientowałem to alternator jest 2 fazowy. a aku jest nowe ( 1 miesiąc) więc kwestię aku można pominąć. czyli regulator powinien dać zawsze min 13,5V ? Tak. Po to on jest. Ja mam ok 14 V przy każdych obrotach. Model z roku 1997 - czyli największa możliwa padaka :D pozdr Edytowane 19 Września 2009 przez jurjuszi Cytuj "Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joe_bar Opublikowano 19 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 ile to się człowiek uczy :) niedługo to będę bił rekordy w długości montażu i demontażu owiewek. ale jak poprzednio miałem ryżopeda to na końcu rozebranie go do 0 nie stanowiło dla mnie większego problemu. ba do silnika, po tym jak łańcuszek rozrządu poszedł sobie inną drogą, też się zajrzało :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 19 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 na wyjściu z regulatora wolne obroty: 3V 4500 obr. 6V max 11,8 V Nie rozumiem do konca tych danych... czyli odpiales regulator i dokonywales pomiarow bezposrednio z regulatora? na rozlaczonym akumulatorze najprawdopodobniej. W tym ukladzie nawet jesli regulator byl sprawny to duza szansa ze juz nie jest. Dzialanie regulatora sprawdzamy poprostu przykladajac koncowki voltomierza do akumulatora na wlaczonym silniku, a tam 6V a tym bardziej 3V z pewnoscia nie bylo... pozdr. Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joe_bar Opublikowano 19 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 Nie rozumiem do konca tych danych... czyli odpiales regulator i dokonywales pomiarow bezposrednio z regulatora? na rozlaczonym akumulatorze najprawdopodobniej. W tym ukladzie nawet jesli regulator byl sprawny to duza szansa ze juz nie jest. Dzialanie regulatora sprawdzamy poprostu przykladajac koncowki voltomierza do akumulatora na wlaczonym silniku, a tam 6V a tym bardziej 3V z pewnoscia nie bylo... pozdr. najpierw sprawdzałem na aku i przy włączonym silniku było 11,8V i nie chciało podskoczyć nawet o 0,1V. ( aku bez obciążania trzymał 12,4V) więc podpiąłem się pod wtyczkę wychodzącą z alternatora żeby sprawdzić czy coś tam jest. Dopiero na samym końcu podpiąłem się pod regulator. a musiałem sprawdzić czy regulator coś daje bo tydzień wcześniej odebrałem go z naprawy i chciałem odesłać w ramach reklamacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurjuszi Opublikowano 19 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 najpierw sprawdzałem na aku i przy włączonym silniku było 11,8V i nie chciało podskoczyć nawet o 0,1V. ( aku bez obciążania trzymał 12,4V) więc podpiąłem się pod wtyczkę wychodzącą z alternatora żeby sprawdzić czy coś tam jest. Dopiero na samym końcu podpiąłem się pod regulator. a musiałem sprawdzić czy regulator coś daje bo tydzień wcześniej odebrałem go z naprawy i chciałem odesłać w ramach reklamacji. Coś tu nie gra... Generalnie jest tak, ze to, co wychodzi z regulatora ma takie samo napięcie jak napięcie na klemach akumulatora. Jeżeli przy samym regulatorze (przed kostką) masz inne napięcie niż na klemach aku to znaczy, że prąd nie dochodzi do aku czyli główny obwód zasilania w prund jest otwartyy za regulatorem... Nie wydaje mi się, że mierzyłeś napięcie regulatora po odpaleniu moto i odłączeniu akumulatora, nie? JanuszK30 - mi się spaliły przewody za regulatorem i straciłem ładowanie (czyli właściwie odłączył mi się regulator). Jechałem jeszcze przez około 40 minut na samym aku, żeby gdzieś się dotelepać (to było strasznie stresujące 40 minut - dookoła sam las ni żywego ducha i oczywiście ulewa :D). Regulator to wytrzymał :) pozdr Cytuj "Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.