Skocz do zawartości

Mercedes W202


DZIADU
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że jest temat brandzlowniczy o Mercedesach, ale ja poruszam powyższy absolutnie praktycznie.

Kiedyś zarzekałem się, że ni kuta nie kupię kombi, ale w ostatnim czasie troszkę zweryfikowałem podejście.

Poważnie zastanawiam się nad zamianą E-39 na W202 w kombiaku, 220CDI lub lepiej 250 Turbodiesel.

Czy ktoś z was użytkuje W202 z takimi właśnie silnikami?

Interesuje mnie awaryjność ogólna, wytrzymałość zawiasu, elektroniki, układu chłodzenia, hamulców ect. Ceny części porównywalne są jak w przypadku BMW więc tanie. Kwestia tego na co zwrócić uwagę i co szczególnie się sypie. Interesuje mnie zużycie paliwa, zarówno w manualu jak i automacie - podobno w Mercedesie różnica jest prawie nie zauważalna.

Kusi mnie też silnik 230 Kompressor z uwagi na moc i porównywalne do obecnej krowy osiągi, lecz jak ma żłopać mi 14 - 15 litrów to odpuszczę. Kulam najwięcej po zakorkowanej na dębowo Warszawie, ale mimo wszystko potrzebuję fury względnie dynamicznej ;) Tak czy inaczej o Kompressorze też proszę o opinie.

Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie styczność miałem przez pewien czas z 202 silnik 180 w automacie. Auto mają teraz starsi od kumpla, jezdzi kilka lat i zadnej awarii ani silnika ani skrzyni, pali ok.8 l.

Duzo miejsca z przodu, tragicznie jak dla mnie z tyłu. Niemniej fotele sa wygodne, wygłuszenie mogło by być lepsze. Wersja Esprit to była, wiec z twardym zawieszeniem. Trzyma sie zaskakująco dobrze, ale trzesie buda na dziurach. Tyle że chyba ten silnik Cie nie interesuje.

Edytowane przez Arni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heja!

 

Ogółem o W202:

http://www.autocentrum.pl/oceny/mercedes/klasa_c/w202.html

 

Ocena łączna 4,31 jest wysoka, to poziom Audi 80 B4 i trochę niższy niż W124. I praktycznie taka sama jak E39.

 

Wyższa i to wyraźnie jest ocena tego modelu z silnikiem 2,5 turbodiesel.

 

http://www.autocentrum.pl/?FF=25&makeid=18...1&komentarze=12

 

2,2 CDI chyba jest dość oszczędny, ale słyszałem o tym silniku, że jest awaryjny.

 

http://www.autocentrum.pl/?FF=307&makeid=1...00&trybopinii=1

 

2,5 turbodiesel żłopie wyraźnie więcej:

 

http://www.autocentrum.pl/?FF=307&makeid=1...00&trybopinii=1

 

Z opinii widzę, że nawet ten 2,5 mieści się w cyklu miejskim w dyszce. To jednak 50% mniej niż Twoje 528... no i ropa :)

 

Ogółem pewnie niełatwo będzie znaleźć fajny egzemplarz, ja na szybko znalazłem taki:

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9713893

 

pozdr

LYsY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc, jesteś taksiarzem?

 

 

twierdzisz ze merc jest dla taxiarzy tylko ??

 

ja osobiscie zastanawiam sie nad mercem w210 :) z racji wygody i innych pie**ol :)

 

chcialem napisac pierdoly a system mi wygwiazdkowal ;/

 

wrazie co tu poszukaj takiej furki i zobacz statystyki spalania :)

 

http://www.motostat.pl/

Edytowane przez Notturno SV

Romet Z 125 ----> Suzuki SV 650 S K1 -----> Honda VTR 1000 F 97 :D

https://www.facebook.com/WozniakLukaszFotonotek

 

Fotografia Motoryzacyjna i nie tylko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5 TD to stary mercedesowski silnik na którym dużo kilometrów jeszcze nakręcisz bez większych remontów. Oczywiście o ile nie trafisz na jakąś padlinę. Jeśli się nie mylę to pojemność ta była tylko we włoszech co chyba jest dodatkowym plusem, inny klimat wiec większe prawdopodobieństwo że rdza nie zjadła jeszcze blach co niestety było przypadłością chyba każdego mercedesa po `96.

O silnik i skrzynie nie masz za bardzo co się martwić jak wspomniałem były to jeszcze te słynące z niezawodności silniki.

Co do CDI to sam użytkuję ale w W210 E220 wiec ciężko mi powiedzieć jak CDI spisuje się w W202 zwłaszcza że te silniki się różnią. Ja jestem zadowolony, co do awaryjności to na pewno CDI nie są tak trwałe jak stare D czy TD. O CDI musisz bardziej zadbać, lać sprawdzone paliwo bo padną wtryski, ten 2,5 TD pewnie pojedzie na oleju od frytek a i tak nic mu nie będzie, naprawiać od razu jak tylko coś się dzieje, nie odkładać przeglądów itp. Dużo zależy od egzemplarza na jaki się trafi i jak ktoś o niego dbał. Na przebieg musisz brać poprawki ze 100 - 200k.

Przeszukaj www.w202.pl wszystkiego się dowiesz.

A jeśli zależy Ci na dużym kombi to polecam W210. Większe kombi chyba nie istnieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja polecam silnik e430 wcale tak duzo niepali jak na V8 , prownywalnie z e320, za to kopyta mu niebrakuje , pozatym jak kazdy mercedes po 96' sie pier...serwisujesz i slono za to placisz to pojezdzisz z klasa :icon_mrgreen: E :icon_twisted:

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja polecam silnik e430 wcale tak duzo niepali jak na V8 , prownywalnie z e320, za to kopyta mu niebrakuje , pozatym jak kazdy mercedes po 96' sie pier...serwisujesz i slono za to placisz to pojezdzisz z klasa :icon_mrgreen: E :icon_twisted:

 

 

Jak bym celował w furę, która pali 17-20l benzyny to bez zastanowienia brałbym w 540i lub przy lepszych wiatrach M5 ;)

C klasa ma być w miarę oszczędnym karawanem do wożenia dwóch dużych pieców gitarowych i groupies ;)

Szmelcedes kopciuch może nawet być w automacie, w tym przypadku inne kwestie są ważne.

Ok czy ktoś coś dokładniej wie o silniku 230 Kompressor?

 

Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.3 Kompresor lata tu taki w budzie CLK 230.Od własciciela wiem, że probemów niet, aczkolwiek bardzo paliwozerny jak na swoją moc.Więcej konkretów nie znam bo osobiscie stycznosciu nie miałem. Jedynie co do clk to duzo lepiej sprawdza sie 320, ale w C-klasie chyba takich nie było.

Edytowane przez Arni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z powyższych wypowiedzi oraz jakichś tam internetowych informacji wnioskuję, iż uzasadnione jest ludowe porzekadło : kopciuch to szmelcedes a benzyna BMW ;)

Kurna, kupujcie nasze płyty i przyczłapujcie się na koncerty, wtedy będzie stać kapelę na busa na sprzęt i jakiegoś emo do noszenia gratów :D

Wtedy kupię sobie 840 lub 850 :D

Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...